300D Sedan -91 polttoaineluukun pituus

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
W124126
Viestit: 43
Liittynyt: 07.9.2011 18:14

300D Sedan -91 polttoaineluukun pituus

Viesti Kirjoittaja W124126 »

Kulkineessa pitkä luukku ja avatessa näkyy varsinaisen täyttöputken vieressä "tyhjä" peltinen paikka toiselle täyttöputkelle...mikäköhän?
Katsastuksessa ilmeni: vasen etujousi poikki (uudet etujouset odottaa asennusta), pitkä jarruputki vuotaa takana (vaihdettu motonetin 290cm putki), aiemmin vaihdettu oikea takajarruputki + kumiletku + ilmattu, oikeassa helmapalkin ja lattiapellin liitoksessa korroosiota ( Kemppiliimaa samalla kun etujouset vaihtuu;) ) ja valojen suuntaus kun uudet jouset alla.
Vaihdettu pari viikkoa sitten alipainepumppu (tuli hyvä käytetty ML-65lta , kansi ruuveilla kiinni ja vuoristorataan vastaava pyörivä osa liukulaakeroitu...vanha oli ilmeisesti alkuperäinen kuulalaakeroitu eikä pumppu tuottanut alipainetta. Uusi pahvitiiviste tiivisteliimalla väliin ja hyvin toimii. Venttiili joka päästää pakokaasua imuilmaan: alipaineletkuun pieni metallipala joka estää venttiilin aukeamisen eli pakokaasua ei pääse imuilmaan. Tuttua juttua mutta ehkä uudemmille käyttäjille hyödyllistä.
Näillä eteenpäin...mutta mikä on tuon pitkän luukun arvoitus?
W124126
Viestit: 43
Liittynyt: 07.9.2011 18:14

Re: 300D Sedan -91 polttoaineluukun pituus

Viesti Kirjoittaja W124126 »

Auto leimattu 15.1.2013, 420SE jää seisontaan... pitkä polttoaineluukku yhä arvoitus.

W124126 kirjoitti:Kulkineessa pitkä luukku ja avatessa näkyy varsinaisen täyttöputken vieressä "tyhjä" peltinen paikka toiselle täyttöputkelle...mikäköhän?
Katsastuksessa ilmeni: vasen etujousi poikki (uudet etujouset odottaa asennusta), pitkä jarruputki vuotaa takana (vaihdettu motonetin 290cm putki), aiemmin vaihdettu oikea takajarruputki + kumiletku + ilmattu, oikeassa helmapalkin ja lattiapellin liitoksessa korroosiota ( Kemppiliimaa samalla kun etujouset vaihtuu;) ) ja valojen suuntaus kun uudet jouset alla.
Vaihdettu pari viikkoa sitten alipainepumppu (tuli hyvä käytetty ML-65lta , kansi ruuveilla kiinni ja vuoristorataan vastaava pyörivä osa liukulaakeroitu...vanha oli ilmeisesti alkuperäinen kuulalaakeroitu eikä pumppu tuottanut alipainetta. Uusi pahvitiiviste tiivisteliimalla väliin ja hyvin toimii. Venttiili joka päästää pakokaasua imuilmaan: alipaineletkuun pieni metallipala joka estää venttiilin aukeamisen eli pakokaasua ei pääse imuilmaan. Tuttua juttua mutta ehkä uudemmille käyttäjille hyödyllistä.
Näillä eteenpäin...mutta mikä on tuon pitkän luukun arvoitus?
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Laitas kuva :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tässäpä topikin aloittajan postittamat fotot langiversion tankinlunkasta:
Kuva

Kuva

Enpä ole tuommosta koskaan nähäny, liekkö muut?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
passo
Viestit: 279
Liittynyt: 23.10.2010 21:50
Paikkakunta: Loviisa

Viesti Kirjoittaja passo »

kieltämättä harvinainen näky näillä polttoaine hinnoilla :D
muutenhan toi näyttää samanlaiselt ku kaikissa 124 sedan mersuissa mitä mulla on ollu :o
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

jovihava kirjoitti: - liekkö muut?
Kuhan Eldo tullee Leskisen Bingosta ni tää selviää.....
Elekkee hättäillä -......
Mie en nymmärrä autoista , mutta kuvat sai aikkaan melekoosen naurun tyrskähyksen ....
Kaikkee sitä ....
VALMET 5oo -69
Haenel635
Viestit: 11
Liittynyt: 26.10.2010 18:20

Viesti Kirjoittaja Haenel635 »

mul on ja tuollanen, mikä lie?
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

eikö tuo ole ihan normaali neliovisen sedanin luukun pituus :shock:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Onkohan se sitten valokuvan ottokuluma joka hämää, vai muisti, jotennii vaan tuntu että rouvan 200D:ssä olisi lyhkäsempi, vaikka lie suatan olla väärässä, kerrannii :oops:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Hulk
Viestit: 79
Liittynyt: 15.10.2006 21:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Hulk »

kyllä mulla on ollu jokaisessa 124ssa mitä mulla on ollu tuommoinen tankinkolo. paitsi yhdessä farmarissa :)

tuo toinen reikä on valmius vaihtoehtopolttoaineelle. LPG?
W124126
Viestit: 43
Liittynyt: 07.9.2011 18:14

Viesti Kirjoittaja W124126 »

2005 oli edellinen W124 sedan...sen jälkeen 250TD, 300TDT, 300 Coupe ja pari ässää...näissä "jälkeisissä" lyhempi luukku...voi tosiaan olla että itsellä ammottava aukko sivistyksessä/muistikatkoksia + petrattavaa/hienosäätöä aamulääkityksen kanssa. Pirssissä on 90 litran tankki mutta mikä olisi se sopiva rinnakkaistuote/toinen täyttöaukko dieselin rinnalle? Onko joku lankku kahdella täyttöaukolla Suomessa? Hollannista tuoduista bensavehkeistä voisi hyvinkin löytää rinnakkaisen nestekaasusysteemin jonka käytön arvoisat virkamiehemme torppaavat veroaseellaan.
mustang 66
Viestit: 311
Liittynyt: 05.11.2011 12:09
Paikkakunta: kerava(nivalasta)

Viesti Kirjoittaja mustang 66 »

eno joskus tuumas että siihen saa toisen tankin esim: ryssän maalle jos ajaa vähä pitempää siirtoa.
mulla oli 124 tuommonen pitkä luukku kans paitsi farkussa ei tainnu olla.
mercedes benz 203 200 cdi farmari -05
ford mustang ht 351 cleaveland -66
ford taunus coupe -76 (ikuisuusprojekti)
suzuki intruder 1400 -92

ex:124 300 tdt
ex:124 200 d
ex:201 200 d
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”