tarrat irti jalopuista??

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
mikkope
Viestit: 268
Liittynyt: 20.10.2010 20:17
Paikkakunta: oulu

tarrat irti jalopuista??

Viesti Kirjoittaja mikkope »

Kuva

tuollasen on entinen omistaja mennyt tekemään että liimaillut sisustan jalopuut täyteen pikku tarroja.. :evil: :evil: ja vielä ihan jokaisen jalopuu osan mennyt tärvelee

milläs konstilla nuo saisi irti että puut pysyisi ehjinä :?: :?: tarrat on tosiaan yksitellen ja pieninä paloina liimailtu ja paperitarroja ettei ole muovia.. :roll: :roll: kynnet ei kestä tuollasta raaputtelua..

alta paljastuisi pähkinäpuu osat ja on kyllä hirveen näkönen tällä hetkellä tuo sisusta :lol: :lol:
VW golf 4motion -00
S124 300TDT 4MATIC -89
w124 230E "AMG" -87
toyota camry 2.0gli sv21
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Etyyliasetaatti on peto paperitarralle, mutta en tiedä mitä tekee sitten lakkapinnalle.
Haihtuu kyllä todella nopeasti, ettei välttämättä mitään.
Muista sitten tuulettaa sillä se menee päähän =)
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Kannattaa ennen liuottimia tai muita litkuja koittaa miten lähtee lämmön kanssa, eli näyttää vähän lämpöpuhallinta tai hiustenkuivaajaa :) Jos jää pieniä liimaläiskiä nii ne lähtee ksyleenillä, minkä ei pitäisi tehdä lakalle mitään. Jos oikein hyvää haluaa nii pyyhkäset tarrojen irrotuksen jälkee ne parketit ~1000 hiomapaperilla mataksi ja kiillotat nii lähtee pikku naarmut ym.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
efraim
Viestit: 43
Liittynyt: 23.3.2007 11:17

Viesti Kirjoittaja efraim »

Ohoh, kaikenlaisia mieltymyksiä sitä immeisillä on. Ehkä hän ei pitänyt jalopuusta :shock:

Ennen kuin kokeilet ksyleeniä, asetoonia tai muita vahvoja aineita, - kannattaa kokeilla etanolia tai tärpättiä. Nekin toimivat useisiin liimoihin. Mutta kaikessa on riskinä että lakka vaurioituu.

Lämmitys on hyvä, kuten Sonikki ehdotti. Se lienee kevyin käsittely.
mikkope
Viestit: 268
Liittynyt: 20.10.2010 20:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikkope »

täytyypäs lähtä ostamaan jonkunlaista lämmitintä ja kokeilla sillä ensin :roll:

ei ollut pitänyt jalopuusta nii oli sitten liimaillut, on varmaan mennyt aikaa liimata pikkutarroja auto täyteen :lol: :lol:

tuossapa vielä toinen kuva tuosta hirvityksestä, pahaa tekee ajella nyt mersulla :lol: :lol: ratti vaihtui jo sportlinen rattiin..

Kuva
VW golf 4motion -00
S124 300TDT 4MATIC -89
w124 230E "AMG" -87
toyota camry 2.0gli sv21
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Noh. makuja on monia :lol: Kyllähän naapuri foorumillakin eräs nimeltä mainitsematon päällysti nuo karahkat nalle puh tapetilla :shock:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
klonksvaagen
Viestit: 212
Liittynyt: 27.12.2011 21:28
Paikkakunta: Punaraja

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Olisi edes laittanut marimekon unikko kuosin :shock:
Poistoon lämpöjä ja liimanjämiin ensiksi lakkapensa, onpi sieltä miedoimmasta päästä.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

:eec:
Kein siknatuur
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Tarrat irti jalopuista, vaan millä saa puut irti jaloista jos tarraa?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

mä vähän eppäilen että paperiset tarrat ei lähde lämmittämällä :? Kastelemalla vois lähteekkin mutta silloin kärsii puut :? toffeelaikka vois olla yks konsti mut sen jälkeen vois olla hyvä hioda ja lakata pinnat jos tuli pahasti naarmuja (ei pitäis ei, mut voi tulla) Bräkliinerillä liottaminen tai tärpätillä rms joka ei oikeen ehdi puuhun imeytyä ja tehdä vahinkoa,lakasta puhumattakaan. präkliineriki voi aavistuksen pehmittää sitä lakkaa työstön ajaksi :?

melko kinkkinen tapaus kun liikaa alkaa miettimään :?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
jadke
Viestit: 499
Liittynyt: 03.2.2007 19:57
Paikkakunta: jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja jadke »

vesihöyryllä varmaan näteiten lähtis jos paperia on
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Hetkonen jäi kokonaa huomaamatta että paperitarroista kyse :oops:
Joskus poistin itse paperitarroja ihan rehellisellä rypsiöljyllä ja hyvin lähti ku anto imeytyä hetken! Tykkäisköhän nuo karahkatkaan pahaa tuommoisesta, tuotahan käytetään suoja-aineenakin puulle? Olis nuokin vaan sitä kiinalaista muovipuuta nii olis paljo helpompaa :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Mikko>
Viestit: 100
Liittynyt: 11.6.2007 0:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mikko> »

Tee niin kuin yllä eli rypsiöljyä kehiin. Näin itsekin poistan esim. muovipulloista etikettejä jos tarvii.
mikkope
Viestit: 268
Liittynyt: 20.10.2010 20:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikkope »

Kuva

tuollaista jälkeä hieman vedellä kostutettuna ja rutosti hinkkaamista pesusienen kanssa :lol: :lol:

naarmujakaan ei juuri tullut, kiiltoa tarvisi lisää :roll: :roll:

voisi vielä kokeilla rypsiöljyllä 8)
VW golf 4motion -00
S124 300TDT 4MATIC -89
w124 230E "AMG" -87
toyota camry 2.0gli sv21
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

mikkope kirjoitti: naarmujakaan ei juuri tullut, kiiltoa tarvisi lisää :roll: :roll:
Niin ku tuolla aiemmin sanoin, hio ja kiillota ne + vaha niskaan :wink: Tai voihan ne kiillottaa suoraakin mutta lopputulos ei ole kovin hääppöinen kun ne hiusnaarmut ym. ei lähde muuta ku hiomalla.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

mikkope kirjoitti:Kuva

tuollaista jälkeä hieman vedellä kostutettuna ja rutosti hinkkaamista pesusienen kanssa :lol: :lol:

naarmujakaan ei juuri tullut, kiiltoa tarvisi lisää :roll: :roll:

voisi vielä kokeilla rypsiöljyllä 8)
No kaskas , tuossa kun lueskelin ,niin kävi vesi myös mielessä, kostea rätti päälle hetkeksi ja siitä. Asuntovaunujen liimattavia tarroja olaan porukoiden kanssa sinolilla otettu hyvällä tuloksella. En tiedä mitä ainetta nuo tarrat ovat mutta esim kirpputorien viivakoodihintalaput lähtee tuolla vesisysteemillä ja helpolla.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

naarmut varmaan helpoiten pois kun hioo vaikka 400 santapaperilla ja lakka päälle ruiskulla tms.. eivät varmaan maalamossakaan kauheesti velota jos pyydät nätisti valmiiks hiottuja osia lakkaamaan samalla kun maalaavat jotain muutakin hlö autoa :wink: menis samoilla lämmöillä uunissa yms eikä vie tilaa
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Terho P kirjoitti:naarmut varmaan helpoiten pois kun hioo vaikka 400 santapaperilla ja lakka päälle ruiskulla tms..
Eikös tämän homman vain torppaa se jos vanhassa lakkapinnassa on yksikin halkeama nii joutuu hiomaan viiluun asti, mikä voi olla... sanotaako haastavaa :D Vai saako tarpeeksi ohuilla harsoilla lakattua tollasen halkeaman siististi ettei se halkeama hylji uutta lakkaa?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

juu tuo halkeama tekee haasteita jos "uuden" meinaa tehdä :?

jos hioo viiluun saakka niin siitä viilusta nousee karva pystyyn ja pitää välihioda ja lakata uudelleen että tulee hyvä. olettaen että viilussa on värit yms kuviot edelleen hionnan jälkeen tallella :wink:

ite hioin viiluun saakka ja marmorointia ja lakkaa päälle :D
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Oisia laittanna jalopuujäljitelmätarrakalavoa päälle. :happy: Ois vielä seuraavallakin omistajalla ihmeteltävää. :idea: Vähän niinku ne vuokrakämppien puolisenttiä paksut tapetit joita saa taltata irti. :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
mikkope
Viestit: 268
Liittynyt: 20.10.2010 20:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikkope »

uutta ei tarkotus tehä, sen verran halkeilleet että joutuis kaikki hiomaan
:roll: :roll:
kunhan vain saa tarrat irti ja kiillon palautettua, niin kelpaa :lol: :lol:

ei lähtenyt rypsiöljyllä irti, nyt on liukkaana koko paneeli.. vedellä kostutettuna homma siis jatkuu.. :D
VW golf 4motion -00
S124 300TDT 4MATIC -89
w124 230E "AMG" -87
toyota camry 2.0gli sv21
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”