Tuplabensapumppu

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Pietari Leimakorva
Viestit: 15
Liittynyt: 26.8.2013 17:48

Tuplabensapumppu

Viesti Kirjoittaja Pietari Leimakorva »

Mihin mahtaa perustua se, että w 124 -90 300 coupessa on tuplapumppu, kun taas w 126 300 -88 SELlissä on vain yksi pumppu. Moottorithan nimittäin ovat täysin identtiset. Myös, bensarele coupessa on 10-napainen ja Sellissä 9-napainen. Mikä järki tässäkin on...
Kannattaako edes kokeilla toimiiko coupe yhdellä pumpulla - kahdella nimittäin ei toimi. Kipunaa tulee kyllä tulpille ja vähän hajusta päätellen bensaakin, mutta ei ehkä tarpeeksi...
Vai onko syynä sittenkin saatanan kallis rele tai sytkäboksi. Mikä avuksi, leka vai rautakanki.
Pietari Leimakorva
Viestit: 15
Liittynyt: 26.8.2013 17:48

Viesti Kirjoittaja Pietari Leimakorva »

Taisi vahingossa tulla väärälle alueelle koko juttu, vaan haitanneeko tuo...
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Sen verta voin releistä kertoo et kolvailehan suosiolla juotokset uusiks... :wink: Ja siinä 10-napaisessa on automaattiavarten yks nasta kickdownille, 9-napainen puhtaasti manuaalille tarkoitettu, mut 9-napaisen voi korvata 10-napaisella... (Nykyään uudet kaikki 10 navalla..) :roll: Eli voisin olettaa, että coupe on automaatti ja selli manuaali... :? Mut voinhan olla väärässäkin... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Pietari Leimakorva
Viestit: 15
Liittynyt: 26.8.2013 17:48

Viesti Kirjoittaja Pietari Leimakorva »

Molemmat on tomaatteja, sekä SEl että Coupe. Laitoin Coupeen pikkumersun, siis nelkun pumpun systeemeineen ja heti hörähti käymään. Toimii myös nelkun releellä, vaikka siinä lukee että 4-cylinder. Semmoista. Eli ilmeisesti tuplapumppu oli paskana ja on paskaksi tuloaan tehnyt jo kauan, koska käynnistyminen on jo pitkään ollut vähän niin sun näin.
Ihmetyttää vain, että miksei tehdas tai maahantuoja kerro että kyseiset hilut menevät päikseen heittämällä.
Koeajo ei ainakaan paljastanut että suorituskyvyssä tai jossain muussa olisi jotain probleemia, voihan niitä kyllä ilmetä, pirustako sitä tietää.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Kyllä se rupiaa vaikuttaan jossain vaiheessa onko siellä nelkun vai kutosen rele, nimittäin kierrostenrajoitin on rakennettu releeseen ja jos en ihan väärin muista nii se on jotenkin yhteydessä sytytykseenki... :roll:

Toimiiko Sellissä kickdowni..? :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Pietari Leimakorva
Viestit: 15
Liittynyt: 26.8.2013 17:48

Viesti Kirjoittaja Pietari Leimakorva »

Koeajossa auto ainakin vaikutti pirteämmältä kuin aikoihin - saattaa tietysti johtua siitäkin, että pumppu, jonka 190sestä raadosta kaappasin, sylkee tavaraa paremmin kuin vanha tuplapaska.
Motonetin sivuilla 10-napaista bensarelettä myydään myös w201een sopivana hintaan 109 ekeä. Mene ja tiedä nyt sitten mikä näiden releidenkin suhteen on totuus.
Kyllä toimii SELlissä kicksi - kun tallan survaisee pohjaan, niin mentiin eikä meinata ja rele on 9-napainen. Tuo tuplapumppu-filosofia Coupessa kyllä ihmetyttää, koska Sellissä itse asiassa taitaa hevoisiakin olla hiukan enemmän eli se kymmenen, minkä KATti Coupesta riistää. Tosin KATti taisi tulla pakolliseksi vasta -92, joten - 90 Coupesta sen voi varmaan heittää hevon vittuun jahka putki menee vaihtokuntoon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”