
Laturiko,mikäkö,paniikki.
Laturiko,mikäkö,paniikki.
Poletin tuossa karstoja diisselistä jonka jälkeen latauksen merkkivalo vilahti kerran.Auton käynnissä ollessa mittasin akkunavoista jännitteen;12.8.Luovuttiko laturi vai mikä? Latauksen merkkivalo ei kuitenkaan pala vaikka miten laittaisi sähkövehkeitä päälle..kosmista.Suuttuiko ratsu piiskaamisesta 160km/h vauhtiin..? Joko käyn uuden laturin vai teenkö jotain muuta? 

- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Trkista laturin hiilet, ovat kiinni siinä jännitteensäätimessä joka taasen on kiinni parilla ruuvilla siellä laturin persuksissa
Jos hiiliä on, vaihda se säädin


Jos hiiliä on, vaihda se säädin

They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Ei se mitään vaikuta vaikka hiilet on silloin vaihdettukin
Jos se liuku, mihin hiilet vastaa, on esim. soikea
nytkyttää vaikka siitä hiilestä piuhan poikki



Jos se liuku, mihin hiilet vastaa, on esim. soikea



They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Re: Laturiko,mikäkö,paniikki.
Tuossahan ei ole mitään kosmista..Minulla ei ainakaan ikinä ole latausvalo syttynyt kun on lopettanut lataamisen.Kai se voi syttyäkin jos laturi oikein kärähtää,mutta hiilistä/säätimestä se ei ymmärrä mitään...Daimler kirjoitti:Latauksen merkkivalo ei kuitenkaan pala vaikka miten laittaisi sähkövehkeitä päälle..kosmista.
Re: Laturiko,mikäkö,paniikki.
No mitä sillä latausvalolla muuten sitten tekee? Kyylää online pyöriikö vesipumppu, ja varmistaa sen että kone kiehuu takuulla kun lämpömittari on tapissa?AM kirjoitti:Tuossahan ei ole mitään kosmista..Minulla ei ainakaan ikinä ole latausvalo syttynyt kun on lopettanut lataamisen.Kai se voi syttyäkin jos laturi oikein kärähtää,mutta hiilistä/säätimestä se ei ymmärrä mitään...Daimler kirjoitti:Latauksen merkkivalo ei kuitenkaan pala vaikka miten laittaisi sähkövehkeitä päälle..kosmista.


Puhutaanko tässä nyt kinetismistä, elektroniikasta vaiko erotiikasta?



Laturia senkummemmin tutkimatta kurvasin http://www.ampi.fi/ tuonne ja ostin uuden laturin.Entinen oli muuten 55a ja aivan lopussa.Uusi 85a mikä-lie merkkinen maksoi paikalleen laitettuna 150 egua.Aikaa meni vartti joten suosittelen.
Eipä tuolla latauksen merkkivalolla tosiaankaan näyttäis olevan mitään virkaa, turha koriste...
Vai liekö tehtaalla tullu kytkentävirhe, kun ABS:in merkkivalo syttyy aina ensimmäiseks lataus-ongelmien ilmennyttyä....
Eipä tästä muuten viittis itkee, mut kun on tuo pyhäpäivä, eikä mikään putiikki ole auki ja virtapuoli taas kaput 



Latausvalo alkaa kiilua vasta sitten kun laturin latausjännite tippuu alle akun jännitteen.
Hillien loppuminen ei tätä tee. Vaikkakin autossa virta loppuu niin laturi kuitenkin jaksaa pitää oman jännitteensä akun tasolla----> valo ei syty.
Valo ei oikeastaan ilmoita mistään muusta kuin säädin viasta.
Hillien loppuminen ei tätä tee. Vaikkakin autossa virta loppuu niin laturi kuitenkin jaksaa pitää oman jännitteensä akun tasolla----> valo ei syty.
Valo ei oikeastaan ilmoita mistään muusta kuin säädin viasta.
Sen latausvalon varsinainen tehtävä on muuten antaa laturille herätevirta. Kun laturi lataa, se saa magnetoimiseen tarvittavan virran omasta tuotannostaan, mutta alkuun tarvitaan ulkopuolista sähköä ja se tulee merkkivalon kautta.
Jos merkkivalon kautta ei anneta apuvirtaa, tarvitsee laturi reilusti kierroksia herätäkseen. Moottoria pitäisi siis huudattaa aina käynnistyksen jälkeen.
Jos merkkivalon kautta ei anneta apuvirtaa, tarvitsee laturi reilusti kierroksia herätäkseen. Moottoria pitäisi siis huudattaa aina käynnistyksen jälkeen.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Ooteetä... Liittyykös tuo jotenkin esim. Valmetissa käytössä olevaan systeemiin, kun siinä latauksen merkkivalo palaa käynnistyksen jälkeen siihen saakka kunnes kierrokset käytetään jossain tuhannen korvilla? Laturikin alkaa antamaan vasta siinä vaiheessa virtaa.Perttu K kirjoitti:Sen latausvalon varsinainen tehtävä on muuten antaa laturille herätevirta. Kun laturi lataa, se saa magnetoimiseen tarvittavan virran omasta tuotannostaan, mutta alkuun tarvitaan ulkopuolista sähköä ja se tulee merkkivalon kautta.
Jos merkkivalon kautta ei anneta apuvirtaa, tarvitsee laturi reilusti kierroksia herätäkseen. Moottoria pitäisi siis huudattaa aina käynnistyksen jälkeen.
Ooteetä... Liittyykös tuo jotenkin esim. Valmetissa käytössä olevaan systeemiin, kun siinä latauksen merkkivalo palaa käynnistyksen jälkeen siihen saakka kunnes kierrokset käytetään jossain tuhannen korvilla? Laturikin alkaa antamaan vasta siinä vaiheessa virtaa.[/quote]
No ei se varsinaisesti siitä johdu, vaikka Luucaskin saa herätteensä merkkivalon kautta vaan säädin tarvitsee pienen virtapiikin herätäkseen.
Pai tö vei Bosheissa voi helposti todeta onko hiili loppu tai katkos muuten magnetoinnissa tarkastamalla ennen käynnistystä että latausvalo palaa. Jos ei pala ei esimagnetointikaan varmasti toimi
No ei se varsinaisesti siitä johdu, vaikka Luucaskin saa herätteensä merkkivalon kautta vaan säädin tarvitsee pienen virtapiikin herätäkseen.
Pai tö vei Bosheissa voi helposti todeta onko hiili loppu tai katkos muuten magnetoinnissa tarkastamalla ennen käynnistystä että latausvalo palaa. Jos ei pala ei esimagnetointikaan varmasti toimi
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.