Laturiko,mikäkö,paniikki.

Vastaa Viestiin
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Laturiko,mikäkö,paniikki.

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Poletin tuossa karstoja diisselistä jonka jälkeen latauksen merkkivalo vilahti kerran.Auton käynnissä ollessa mittasin akkunavoista jännitteen;12.8.Luovuttiko laturi vai mikä? Latauksen merkkivalo ei kuitenkaan pala vaikka miten laittaisi sähkövehkeitä päälle..kosmista.Suuttuiko ratsu piiskaamisesta 160km/h vauhtiin..? Joko käyn uuden laturin vai teenkö jotain muuta? :hvm_asentaa:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Trkista laturin hiilet, ovat kiinni siinä jännitteensäätimessä joka taasen on kiinni parilla ruuvilla siellä laturin persuksissa :roll: :roll:

Jos hiiliä on, vaihda se säädin :shock:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Sehän tässä ihmetyttää kun hiilipaketti on vaihdettu 20.000km sitten..ja siitä 30.000km sitten.Uus laturi kehiin ja isompi!
Avatar
Bliz
Grynderi
Viestit: 1727
Liittynyt: 09.5.2006 14:39
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Bliz »

kuin usein noita hiiliä tarttis yleisesti vaihdella(w124)? vai meneekö ne normisti tota tahtia?
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ei se mitään vaikuta vaikka hiilet on silloin vaihdettukin :shock: :shock:

Jos se liuku, mihin hiilet vastaa, on esim. soikea :arrow: nytkyttää vaikka siitä hiilestä piuhan poikki :lol: :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Laturiko,mikäkö,paniikki.

Viesti Kirjoittaja AM »

Daimler kirjoitti:Latauksen merkkivalo ei kuitenkaan pala vaikka miten laittaisi sähkövehkeitä päälle..kosmista.
Tuossahan ei ole mitään kosmista..Minulla ei ainakaan ikinä ole latausvalo syttynyt kun on lopettanut lataamisen.Kai se voi syttyäkin jos laturi oikein kärähtää,mutta hiilistä/säätimestä se ei ymmärrä mitään...
HVM

Re: Laturiko,mikäkö,paniikki.

Viesti Kirjoittaja HVM »

AM kirjoitti:
Daimler kirjoitti:Latauksen merkkivalo ei kuitenkaan pala vaikka miten laittaisi sähkövehkeitä päälle..kosmista.
Tuossahan ei ole mitään kosmista..Minulla ei ainakaan ikinä ole latausvalo syttynyt kun on lopettanut lataamisen.Kai se voi syttyäkin jos laturi oikein kärähtää,mutta hiilistä/säätimestä se ei ymmärrä mitään...
No mitä sillä latausvalolla muuten sitten tekee? Kyylää online pyöriikö vesipumppu, ja varmistaa sen että kone kiehuu takuulla kun lämpömittari on tapissa? :shock: Tällä logiikalla se säädinpaketti on sama tunkea suoraan eukon sukkahuosun kauluksesta sisään, tuurillaan hiilet kipinöivät mirrissä paremmin kuin laturissa, ainakin jos mirriä hankaa kyllin voimallisesti. :idea:

Puhutaanko tässä nyt kinetismistä, elektroniikasta vaiko erotiikasta? :shock: Monenlaista aasinsiltaa sitä laturista löytyy, kun vaan jaksaa miettiä asioita hieman syvällisemmin... :? Tämä se valavotti ens'yön. :|
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Niin ja eikös muuten abs-valon pitäis syttyä kun jännite laskee? Muistelen että näin oli;vai eikö se ajon aikana syty.Famotidiinin kinetiikka on muuttumaton potilailla, joilla on maksan toiminnanvajaus.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Absin valo taisi syttyä kun jännite alle 12,5V,jos oikein muistan...Se onkin paljon viisaampi valo kuin tuo latausvalo,aika hienosti on Güntheri taas suunnitellut :lol:
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Laturia senkummemmin tutkimatta kurvasin http://www.ampi.fi/ tuonne ja ostin uuden laturin.Entinen oli muuten 55a ja aivan lopussa.Uusi 85a mikä-lie merkkinen maksoi paikalleen laitettuna 150 egua.Aikaa meni vartti joten suosittelen.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Kautta linjan paras ratkaisu. Kun laturi alkaa vastustamaan, ostakaa hyvät ihmiset vaihtolaturi.
-Taas mennään huolettomasti kauan. :rock:
Avatar
mbsilver
Viestit: 254
Liittynyt: 18.7.2006 21:14

Viesti Kirjoittaja mbsilver »

Eipä tuolla latauksen merkkivalolla tosiaankaan näyttäis olevan mitään virkaa, turha koriste... :shock: Vai liekö tehtaalla tullu kytkentävirhe, kun ABS:in merkkivalo syttyy aina ensimmäiseks lataus-ongelmien ilmennyttyä.... :lol: Eipä tästä muuten viittis itkee, mut kun on tuo pyhäpäivä, eikä mikään putiikki ole auki ja virtapuoli taas kaput :evil:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7252
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Latausvalo alkaa kiilua vasta sitten kun laturin latausjännite tippuu alle akun jännitteen.

Hillien loppuminen ei tätä tee. Vaikkakin autossa virta loppuu niin laturi kuitenkin jaksaa pitää oman jännitteensä akun tasolla----> valo ei syty.

Valo ei oikeastaan ilmoita mistään muusta kuin säädin viasta.
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1596
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Onneksi täältä löytyi hyviä vinkkejä! Minulla alkoi tänään latausvalo kiilumaan himmeästi. Samalla ajovalot ja muutkin valot himmenivät ja mittarin varoitusvalot elävät omaa elämäänsä. :shock: Huomenna hiili-säädinpaketin ostoon. Jospa tuo sillä korjaantuisi. :roll:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Sen latausvalon varsinainen tehtävä on muuten antaa laturille herätevirta. Kun laturi lataa, se saa magnetoimiseen tarvittavan virran omasta tuotannostaan, mutta alkuun tarvitaan ulkopuolista sähköä ja se tulee merkkivalon kautta.

Jos merkkivalon kautta ei anneta apuvirtaa, tarvitsee laturi reilusti kierroksia herätäkseen. Moottoria pitäisi siis huudattaa aina käynnistyksen jälkeen.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
mbsilver
Viestit: 254
Liittynyt: 18.7.2006 21:14

Viesti Kirjoittaja mbsilver »

Perttu K kirjoitti:Sen latausvalon varsinainen tehtävä on muuten antaa laturille herätevirta. Kun laturi lataa, se saa magnetoimiseen tarvittavan virran omasta tuotannostaan, mutta alkuun tarvitaan ulkopuolista sähköä ja se tulee merkkivalon kautta.

Jos merkkivalon kautta ei anneta apuvirtaa, tarvitsee laturi reilusti kierroksia herätäkseen. Moottoria pitäisi siis huudattaa aina käynnistyksen jälkeen.
Ooteetä... Liittyykös tuo jotenkin esim. Valmetissa käytössä olevaan systeemiin, kun siinä latauksen merkkivalo palaa käynnistyksen jälkeen siihen saakka kunnes kierrokset käytetään jossain tuhannen korvilla? Laturikin alkaa antamaan vasta siinä vaiheessa virtaa.
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Ja se ABSin valo syttyy 10.5 voltissa.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Avatar
peehoo7
Viestit: 326
Liittynyt: 15.10.2005 1:39
Paikkakunta: KEMPELE

Viesti Kirjoittaja peehoo7 »

Ooteetä... Liittyykös tuo jotenkin esim. Valmetissa käytössä olevaan systeemiin, kun siinä latauksen merkkivalo palaa käynnistyksen jälkeen siihen saakka kunnes kierrokset käytetään jossain tuhannen korvilla? Laturikin alkaa antamaan vasta siinä vaiheessa virtaa.[/quote]

No ei se varsinaisesti siitä johdu, vaikka Luucaskin saa herätteensä merkkivalon kautta vaan säädin tarvitsee pienen virtapiikin herätäkseen.


Pai tö vei Bosheissa voi helposti todeta onko hiili loppu tai katkos muuten magnetoinnissa tarkastamalla ennen käynnistystä että latausvalo palaa. Jos ei pala ei esimagnetointikaan varmasti toimi
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”