Kysymys w124 tietäjille

Vastaa Viestiin
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Kysymys w124 tietäjille

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tuossa maanantaina kävin kaupungilla peräkärri perässä,ja jossakin vaiheessa aloin ihmettelemään ,jotta onpas liukasta :evil: .
No nii,neliveto ei toimi.
Ja kun tulin kotiappäin,niin huomasin,että jarruvalot haluaa pallaa kaikenaikaa,kun vaan on virrat päällä.
Ja palaa vieläkin,nyt alkaa olla vähän aavistusta,missäpäin vika luuraa,ja mikä aiheuttanut.
Nyt saap arvata,jotta mikälie aiheuttanu moista?
Viimeksi muokannut kilander, 17.2.2007 15:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

jarruvalokatkaisin tai peräkoukun pistorasia?
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Hajonneita ABS-antureita :?: :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Olli Lajunen
Mersutohtori
Viestit: 559
Liittynyt: 01.10.2005 13:52
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

No se 4-veto kytketään pois kun jarrua painetaan (=jarruvalokatkaisin toimii). Kun kerran jarruvalot palaa kokoajan, veikkaisin jarruvalokatkaisijaa. :pappa:
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Voi halavattu, Kilanderi! Mie unohin kaivella päivällä sen puhelinnumeron! :ttu: Osovaa se muuten olla laho piä, asiat unohtuu alle varttiin. :shock:
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

No nii.Senverran selvitetty,että vika ei johdu eksoottisesta nelivetotekniikasta,samanlaista voisi sattua takaveto satalankulla:jarruvalot jää palamaan.Tässä nyt sivutuotteena ei toimi nelikko.
Jarruvalokytkimestä ei ole kyse vian aiheuttajana,voi olla nyt sekin kaputt,tutkitaan myöhemmin.
Eli:
Kaikki alkoi maanantaina,kun kävin klo.16 aikoihin kaupungilla ajelemassa,peräkärri perässä,300d ja automaatti.
Kun tulin kotiin,huomasin että jarruvalot palaa kaikenaikaa kun virrat päällä.

Mikä tämän aiheutti?

Ja mitä tapahtui?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kärryn pistokkeessa johdot "missä sattuu järjestyksessä"

EDIT: tai oikeastaan jotenkin oikosessa :roll:
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

AM kirjoitti:Kärryn pistokkeessa johdot "missä sattuu järjestyksessä"
Lähestytään asian ydintä,mutta johdot olivat oikeassa järjestyksessä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No jostain ne sitten oli tosiaan oikosulussa,lampunpesältä tai..jostain :?:
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

AM kirjoitti:No jostain ne sitten oli tosiaan oikosulussa,lampunpesältä tai..jostain :?:
Oikosulusta ei ole kysymys,hyviä vihjeitä:
Neljän ruuhka,automaatti :arrow: ,konehuoneessa tapahtunut jostakin syystä jotakin :D .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Joko sinä sen yhden boksin irrotit? Oliko vika siinä?

Jaa. Mersufoorumilla ei ollut puhetta mitään peräkärrystä. :?

Ruuhka, automaatti, vetokoukku. Äkkiajatuksella ainut kilanderin vihjeistä mieleen tuleva ilmiö olisi vaihteistoöljyn jäähdyttimen puhaltimen kytkeytyminen mutta ei kait se tuommoista saisi aikaan. :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tää on älyttömän helppo,luulis että jollekin mersukorjaajalle sattunut vastaantulemaan.
Laitankin Roistolle yv:tä :roll: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29486
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Painoit jarrua niin lujasti että katkaisimen kiinnitys taipui tai se perussäätö meni pieleen ? :?

Konehuoneessa ? Ei tajua. :(
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

kilander kirjoitti:Tää on älyttömän helppo,luulis että jollekin mersukorjaajalle sattunut vastaantulemaan.
Laitankin Roistolle yv:tä :roll: .
Sähköpostiin oli tullut ilmoitus uudesta yv:stä mutta ei sitä kyllä missään näy. :shock: Liekö tuuli vienyt. :nocando: :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

No laitetaan nyt ,kun ei Tiilerikään tiennyt :shock: (tai siis tietää,mutta kunhan huijaa).

Ei tullut aluksi mieleen,että tuolla kärrin vetämisellä olisi mitään merkitystä,kun kaikki valot toimi niinkun pitikin,ja olinhan ennenkin vetänyt kärriä.
Mutta en kaupungin keskustassa.
Ja tuo virheellinen kytkentä autoon tehty jo saksassa.
Eli vetokoukun pistorasialle menevät johdot rosvoliittimillä takavaloilta.
No siinä kun oli jotain hämminkiä yhessä risteyksessä,liikenne seisoi paikallaan viitisen minuuttia.
Ja sitäkun tulee automaatin kanssa painettua jarrua,D-asento päällä,yleensä liikennevaloissa,harvempi kai laittaa P-asennolle vaihekepin.
No siinä sitten palaa tuplamäärä jarruvaloja,kuormitus on niin kova,että sulakerasiassa boxi A1265420032 antaa savumerkin.
Sen jälkeen palaa jarruvalot kaikenaikaa.
Ihme ettei sulake palanut.
Boksilta lähtevä jarruvalon johtokin on alkanut sulaa,myös napa 15 on juuresta sulanut.
Jatketaan tutkimuksia,mitä muuta on kärähtänyt.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”