mesessä on trippi ja matka mittari jumissa, ja myös muutama valo pimeenä.. meinasin ottaa auki.. saisko niitä trippiä ja matkaa.. elvytettyy mitenkään ja mittariston irroitus, onko kova homma
Mittaristo lähtee helposti irti, ite tein siihen sellaiset "vetoraudat" mopon pinnoista,eli sellaiset L-malliset jotka mahtuu pujottamaan mittariston vierestä sen taakse ja sitten nykäisee varovasti suoraan ulospäin...
itelläkin oli edellisessä mersussa tuommoinen samanlainen vika kuin sinullakin niin en viittinyt ite alkaa edes yrittämään korjata vikaa vaan ostin käytetyn ehjän mittariston minkä laitoin sitten paikoilleen
w124 250D kirjoitti:mesessä on trippi ja matka mittari jumissa, ja myös muutama valo pimeenä.. meinasin ottaa auki.. saisko niitä trippiä ja matkaa.. elvytettyy mitenkään
Matkamittarin laskulaitteen pääakseli on irronnut! Helpoin keino on tehdä sinne rataspäähän peltilärpäke joka estää akselia luistamasta pois? Tai hommaat uuden mittarin ja vaihdat paikoilleen.
mulla oli sama vika, mutta akseli ei ollut irronnut. vika korjaantui kun otin trippi mittarin pois käytöstä poistamalla pikku rattaan joka yhdistää matka- ja trippimittarin....
eli kun avaat mittariston, irroitat matka/nopeus-osan. Sitten purat sen vielä niin että käteen jää tuo palanen jossa on numerot ym. takapuolella tripin ja matkamittarin rattaiden välissä niitä yhdistämässä on pieni valk muoviratas. Sen poistin, ja matkamittari pelaa nyt. Trippimittarin rattaisto jumitti jotenkin - nytpä ei pyöri eikä jumita
edit: huomasin kyllä että pyysit lisää alkup kirjoittajalta, laitoinpahan kuitenkin...
Millä sen vaijerin saa irti? Ei ainakaan sormivoimat riitä sitä pyörittämään, sehän siis kaiketi pitäisi irrota kiertämällä sitä messingin väristä "mutteria" mittariston päästä? Kiitos jo etukäteen vastauksista
Kyllä se sormin yleensä lähtee !
Rattiaskelin juuresa on pidin josa se mittarinvaijeri on yleensä kiinni.
Ota siitä se varppi irti niin saat enemmeän löysiä yläpäähän.
Jos sitä mittaristoa joutuu oikeen kovasti vetämään ja varppi on tiukalla mutteri tiukassa
Juu se mutteri siinä taitaa olla tiukassa. Mittarin kyljistä näkee et se on ollut aikaisemminkin irti. Eikä mittarissa oleva vin koodi vastaa auton vin koodia joten se lienee joskus vaihdettukin. Matkamittari eikä trippimittari pyöri siksi meinasin sen irroittaa... Taitaa olla pienemmän riesan tie kun vie sen suosista mittarihuoltoon.
Ainakin W201:ssä ylsi alakautta vaijerin messinkimutteriin, kun oli alamuovit irti kojeistolaudasta. Eipä varmaan olisi vaijeri antanut edes periksi niin paljoa että olisi vetänyt mittariston pois, ja vasta sitten irroittanut vaijerin.
Se mittarinvaijeri pitää irrottaa ensin koukusta sieltä jalkatilasta ja
vetää niitä mattoja myös pois tieltä. Sitten käsi mahtuu vääntämään
sitä mutteria mittarivaijerin päästä, kun vaijeri pääsee tulemaan tarpeeksi
pitkälle.
Kai pyörität mutteria oikeaan suuntaan?
MB kehottaa irrottamaan mittarivaijerin vaihdelaatikosta, tämä
kyllä helpottaisi takaisinlaittoa aika lailla ja estäisi paikkoja hajoamasta
niin helpolla. Itsellä se mittarin yläpään mutterin pyörittäminen takaisin
oli aika hankalaa yksin, piti jaloilla nostaa vaijeria ylös samalla
kun pyöritti mutteria.
Se mittaristo voi olla ekalla kerralla aika tiukassa, joten niitä irotuskoukkuja
kannattaa käyttää varoen. Kun mittaristoa irrottaa toista kertaa, paikat
ovat selvästi väljemmässä.