SÄHKÖVIKAA!!!!
SÄHKÖVIKAA!!!!
MB malli on W124 200 Bensa ja kaasarilla sekä automaattivaihteinen -85
Ongelma on seuraavanlainen Mittaristo on kuin joulukuusi eli kaikki vika valot palaa ja tarkistanut olen seuraavat asiat: laturin hiilet+säädin on vaihdettu ja akku on uusi auto starttaa erittäin hyvin ja ajelemaan pystyy mutta pyyhkijä hädintuskin jaksaa liikkua paitsi kun on ajanut hetken matkaa niin toimii normaalisti, jos ajaa ilman valoja niin varoitus valot sammuvat isoilla kierroksilla.... latauksen olen tarkistanut ja lataa tyhjäkäynnilläkin 14,3 eli onko kellään ollut samantyyppistä vikaa ja löytänyt siihen ratkaisua!!!! APUVA....!!!!
Ongelma on seuraavanlainen Mittaristo on kuin joulukuusi eli kaikki vika valot palaa ja tarkistanut olen seuraavat asiat: laturin hiilet+säädin on vaihdettu ja akku on uusi auto starttaa erittäin hyvin ja ajelemaan pystyy mutta pyyhkijä hädintuskin jaksaa liikkua paitsi kun on ajanut hetken matkaa niin toimii normaalisti, jos ajaa ilman valoja niin varoitus valot sammuvat isoilla kierroksilla.... latauksen olen tarkistanut ja lataa tyhjäkäynnilläkin 14,3 eli onko kellään ollut samantyyppistä vikaa ja löytänyt siihen ratkaisua!!!! APUVA....!!!!
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Oisko sähköpääkeskus eli sulakerasia saanut vettä niskaan entisessä elämässään? Ei ole mulla ollut moisia onkelmia, mutta katopas sulakerasian alta liittimet, kuskin jalkatilasta päässee käsiksi kun ottaa muovin pois.
Toinen kohta joka tulee mieleen voisi olla kojelaudan alla oleva maadoituspiste.
Ylijännitesuojarele tekee myös vioituttuaan mitä merkillisimpiä häiriöitä, siitä kannattaa ensin käydä kolvilla juotokset läpi ja kokeilla ennen kuin uusii.
Toinen kohta joka tulee mieleen voisi olla kojelaudan alla oleva maadoituspiste.
Ylijännitesuojarele tekee myös vioituttuaan mitä merkillisimpiä häiriöitä, siitä kannattaa ensin käydä kolvilla juotokset läpi ja kokeilla ennen kuin uusii.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Joo kävin läpi maadoitus pisteen joka käsiittääkseni sijaitsi tuhkakupin alla..?
ja kojelaudan alta löysin etureunasta jonkin ison liittimen jonka rasvasin crc:llä sekä konehuoneen liittimet mutta sitä ylijänniterelettä en löydä kun en tiedä tarkalleen missä sijaitsee tai minkä näköinen kapistus on kyseessä.
kuitenkaan mikään noista muista ei poistanut ongelmaa.....
ja kojelaudan alta löysin etureunasta jonkin ison liittimen jonka rasvasin crc:llä sekä konehuoneen liittimet mutta sitä ylijänniterelettä en löydä kun en tiedä tarkalleen missä sijaitsee tai minkä näköinen kapistus on kyseessä.
kuitenkaan mikään noista muista ei poistanut ongelmaa.....
Oho?latauksen olen tarkistanut ja lataa tyhjäkäynnilläkin 14,3
Oliko suurinpiirtein kaikki virrankuluttajat päällä? Entä mitä antaa kierroksilla?
Pyyhkijästä ei voi paljoa päätellä, saattaapi kuivuuttaan tehdä milloin mitäkin tai sitten pitäisi mitata liittimen navoilta jännite-ero plussan ja miinuksen väliltä.
Maadoitusvaivaa etsisin minäkin tai sitten se ylivirtasuojarele. Mitäs se tekikään?
Iso maadoituspaikka on mittariston takana ratin tukirakenteissa, kannattaa sieltä vilkaista. Mikäli autossasi ei ole ASD-lukkoperää, taikka ABS-jarruja ei siellä silloin myöskään tuota ylijänniterelettä.Maadoitusvaivaa etsisin minäkin tai sitten se ylivirtasuojarele. Mitäs se tekikään?

Ettei nyt olisi jossakin laturin liittyvässä vikaa, dieselissä ainakin kun laturi lakkaa lataamasta syttyy kaikki vikavalot palamaan.

Jos pyyhkijä toimii välillä oikein ja välillä hidastelee, mulla vika oli sulakkeen kiinnityksessä, kuumentunut liikaa ja kontakti huonontunut.Pyyhkijästä ei voi paljoa päätellä, saattaapi kuivuuttaan tehdä milloin mitäkin tai sitten pitäisi mitata liittimen navoilta jännite-ero plussan ja miinuksen väliltä.
Viimeksi muokannut tapio89, 10.4.2008 18:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tähdellisen parantola
tossa lueskelin vanhempia juttuja ja sain selville että tässä kaasarimallin autossa ei tuota ylijännitehöpsötintä ole tosiaan mittasin uudelleen virran ja tyhjäkäynnillä lataa 14,8 ja isommilla kierroksilla nousee 15,28 ja ilman sähköä kuluttavia laitteita kun on reilummasti kierroksia niin varoitusvalot sammuvat mutta tyhjäkäynnillä taas syttyvät. jos ajovalot on päällä tai mitätahansa muita laitteita niin varotusvalot palavat jatkuvasti....