Onko kukaan korjannut ilmamäärämittaria w124:ssa 300td:ssa?
Epäilen hieman,että olisko mittari hajalla.Autosta vähän puhti pois.
Saako mittarin testattua helposti kotikonstein?Saako tuosta diagnoosipistokkeesta mitään irti?Tunteeko moottorinohjauspuolta?
Osan numero Bosch 0281002024,numero muuttunut ajan saatossa
0281002028
Sattuisko kellään oleen ehjää käytettyä?
Ilmamäärämittari
Ilmamäärämittari
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Ilmamäärämittari
Tuo ilmamäärämittari vaikuttaa lähinnä turboon ja egr venttiiliin.
Joku sanoi,että tätä järjestelmää ei saa "huijattua".Auto ei kulje sen jälkeen mihinkään.Ilmeisesti olet saanut sitten "huijattua",jos pelaa ilman sitä mittariakin.Katsoin tänään sen verran tuota,että ainakin läppä liikkui jouheesti.Tiedä sitten,onko läppä missä asennossa ajossa.Tuskin ainakaan kiinni on,muuten ei kone kyllä kävis.
Mittariin tulee pistoke kiinni.En ole ihan varma,saako testattua ns.moottoriohjauspuolta.Pistokkeessa on muutama nasta.Onkohan lähinnä
abs,srs ym. puolia.Vaikka sähkötön rivipumppu onkin,niin kyllä tuon jotain täytyy ohjata,tuskin on turhaan laitettu.
Mitä muuten tarvisit tuosta ehyestä mittarista?
Joku sanoi,että tätä järjestelmää ei saa "huijattua".Auto ei kulje sen jälkeen mihinkään.Ilmeisesti olet saanut sitten "huijattua",jos pelaa ilman sitä mittariakin.Katsoin tänään sen verran tuota,että ainakin läppä liikkui jouheesti.Tiedä sitten,onko läppä missä asennossa ajossa.Tuskin ainakaan kiinni on,muuten ei kone kyllä kävis.
Mittariin tulee pistoke kiinni.En ole ihan varma,saako testattua ns.moottoriohjauspuolta.Pistokkeessa on muutama nasta.Onkohan lähinnä
abs,srs ym. puolia.Vaikka sähkötön rivipumppu onkin,niin kyllä tuon jotain täytyy ohjata,tuskin on turhaan laitettu.
Mitä muuten tarvisit tuosta ehyestä mittarista?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Ilmamäärämittari
Tosiaan kärriä vetäessä tuntui,ettei ole puhtia,niinkuin pitäis tälläisessä myllyllä olla.Tuntui ,että vanha 2.2lucaksen pumpulla vei jopa paremmin.
Täytyyköhän säätää pumppua?Kuka taitais sen työ Tampereen seudulla tai lähikunnissa?
Täytyyköhän säätää pumppua?Kuka taitais sen työ Tampereen seudulla tai lähikunnissa?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Turboon ?Tuo ilmamäärämittari vaikuttaa lähinnä turboon ja egr venttiiliin.
Ei kai tuossa ole huijaamista, keräsin vaan autosta pois kaiken mikä ilmamassamittarin yhteydessä on ja lähtee leikkelemättä irti.Joku sanoi,että tätä järjestelmää ei saa "huijattua".Auto ei kulje sen jälkeen mihinkään.Ilmeisesti olet saanut sitten "huijattua",jos pelaa ilman sitä mittariakin.
Autoni ei ollut vähäpäästöinen joten toimenpide oli ihan laillinen.
Joo, pyöreä ja taisi olla nelinapainen.Mittariin tulee pistoke kiinni.
Ei koska sellaista järjestelmää ei ole näissä vanhoissa dieseleissä.En ole ihan varma,saako testattua ns.moottoriohjauspuolta.
SRS ja ASD jos se on varusteena.Pistokkeessa on muutama nasta.Onkohan lähinnä
abs,srs ym. puolia.
Olisko 30 euroa + postikulut liikaa ?Mitä muuten tarvisit tuosta ehyestä mittarista?
Uusi maksaa varmaan nelinumeroisen summan euroja.
Mittarin eheyden perustan vain siihen että auto toimi normaalisti myös EGR:n osalta ja muistutan vielä että tehonpuutteeseen mittarin vaihtaminen ei auta.
Mesellä on tietäjiä jotka osaavat kertoa mitä vaikuttaa esim. jos pumpusta on "morkoolikalvo" hajalla, eikös se vaikuttanut kulkuun aikalailla

Oletko mitannut ahtopaineita ?
Kellotappa 0-100 km/h, pitäisi mennä 11-12 sekuntiin.
Pumpunsäädöllä saat noin + 20hv / 50Nm ja lisäksi ne kenties kateissa olevat hevosvoimat...
