Nopeusmittari ei toimi mittariston irroituksen jälkeen.

Vastaa Viestiin
Avatar
andyx
Viestit: 329
Liittynyt: 09.11.2010 0:42

Nopeusmittari ei toimi mittariston irroituksen jälkeen.

Viesti Kirjoittaja andyx »

Foorumilta löytyneitten ohjeitten mukaan mittaristo irti + nopeusmittarivaijeri + piuhat...

Tehtiin uusi maadoitus mittarille ja lyötiin samassa järjestyksessä kasaan...

Nopeusmittari ei enää toimi. Voiko vaijeri mennä "poikki" tollaisessa rytäkässä.. mittaristoa pystyi vetämään melko paljon ulos vaijeri kiinni mittaristossa, mutta kyseessä onkin 300d automaattiaskilla ja ilmeisesti noissa automaateissa on pelivaraa vähän enemmän..

Voiko vaijerin takasinlaitossa mennä joku wituralleen?
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Jotkut vaijerit tuuppaa venymään kuorestaan ja sitten se pyörittävä piuha ei enää ota kiinni jommastakummasta päästä. Nimim. kokemusta on. :lol:
Kannattaa aina ottaa vähintään lattiamatto irti ja kaivella vaijeri sieltä esille että saa sieltä vähän pelivaraa vielä lisää. Ja jos se mutteri lähti kierteilleen niin ei sen vituralleen pitäisi mennä.
Tähdellisen parantola
Avatar
andyx
Viestit: 329
Liittynyt: 09.11.2010 0:42

Viesti Kirjoittaja andyx »

Joo lattiamatto oli irti ja vaijeri irti sieltä pidikkeestä....Onko se nyt sitten mittarivaijeri vaihdettava seuraavaksi.
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Vaijerin laitossa voi myös mennä pieleen, oisko jääny vajaaksi mittarin puolelta ettei sattunut kunnolla sinne reikään?
Mersuja
Avatar
andyx
Viestit: 329
Liittynyt: 09.11.2010 0:42

Viesti Kirjoittaja andyx »

Kaksi kertaa irroitin ja ruuvasin sen takasin kiinni mutta pitää vielä kokeilla...Ei vaan oikein nää tonne mittariston taakse ni joutuu aina puuhaamaan aika näppituntumalla..
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Näitkö ylettykö kuinkakin pitkälle se itse vaijeri sieltä kierrepäästä katsottuna mittarin taakse, ettei ole jostakin syystä luiskahtanu liian syvälle siinä kuoressa alaspäin? Oliko siinä muistaakseni joku sellainen juttu että jos siitä joku siitä päästä hajoaa tai pettää niin itse vaijeri pääsee luiskahtamaan tms tarkkomista. En jaksa muistaa enää kun mulla vastaavasta tapauksesta jo vuosia :roll:
Mersuja
Avatar
andyx
Viestit: 329
Liittynyt: 09.11.2010 0:42

Viesti Kirjoittaja andyx »

Ei kyllä pystynyt näkemään.. pitää kait irrottaa se mittaristo vielä kerran ja koittaa jumalan avulla saada se vaijeri sinne kohdilleen. En kuitenkaan usko, että se siinä vetämisessä on mitenkään irronnut laatikolta tai hajonnut, vaikkakin nopeusmittari ennen irrotusta seilasi 40-50km/h nopeuksissa... joskus pakkasella on rutinaakin kuulunut.
Avatar
andyx
Viestit: 329
Liittynyt: 09.11.2010 0:42

Viesti Kirjoittaja andyx »

pitäskö matka/trippimittarin toimia jos nopeusmittarin vaijeri on huonosti kiinni..? Mulla toimii, nopeutta ei näytä.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

andyx kirjoitti:pitäskö matka/trippimittarin toimia jos nopeusmittarin vaijeri on huonosti kiinni..? Mulla toimii, nopeutta ei näytä.
siä kyl pitäs olla kaikki pimeenä jos vaierissa vikaa.. eli matkamittari ja nopeus kulkee samaa vaijeria pitkin.. eli sulla on se nopeusmittari jostain päin rikki :?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
andyx
Viestit: 329
Liittynyt: 09.11.2010 0:42

Viesti Kirjoittaja andyx »

Löytyykö mistään mahdollista korjausohjetta/vikaa mistä lähteä ehtimään?
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

joskus käynyt sama itselläkin, harmittaa kun ei lähde heti pelaamaan
onhan ruuvi mittariston takan kiristetty kunnolla, pohjaan :?:
onhan vaijeri nostettu takaisin kannakkeeseen jalkatilasta :?:
manuaalissa helppo ottaa vaijeri irti vaihdelaatikon päästä yhden ruuvin takana. En muista oliko automaatissa samalla tavalla.
Vaijerin saa helposti ulos kuoresta ja voitelukaan tuskin pahaa tekee
Avatar
andyx
Viestit: 329
Liittynyt: 09.11.2010 0:42

Viesti Kirjoittaja andyx »

Jos tarkoitat sitä mutteria millä koko vaijeri tulee mittariin kiinni, niin on kireällä... ainakin niin kireällä kun näppivoimilla saa. Jalkatilassa vaijeri oli kiinnikkeen kautta kiinni, ei toiminut...

Saako tota vaijeriamuka voidella, vai kerääkö se sitten kaikki paskat sinne? millä sitä voi voidella?

Mittaristoa ei ole avattu, ainoastaan otettu irti.. joku siellä sisällä helisee joten pitää kait purkaa osiin :P
300 D farkku
Viestit: 541
Liittynyt: 02.6.2006 22:43
Paikkakunta: 97940

Viesti Kirjoittaja 300 D farkku »

Tarkistappa ettei ole vaihdelaatikon päästä lähteny irti. Näin aikoinaan kävi, kun nykäisin reippaamin löysää vaijeriin.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm

50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
Avatar
andyx
Viestit: 329
Liittynyt: 09.11.2010 0:42

Viesti Kirjoittaja andyx »

tarkastellaan! kiitoksia vinkistä. Edelleen vaan ihmetyttää, että trippi ja matkamittari toimii vaikka nopeusmittari ei nouse milliäkään... joten, se kaapeli tuskin on sieltä laatikolta irti? vaikoeiköhäh?
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

kyllä vaijeri on silloin OK
ei tullut noita kaikkeja uusia viestejä luettua, että matkamittarit pelaa :oops:
vika on mittariston sisällä
Avatar
andyx
Viestit: 329
Liittynyt: 09.11.2010 0:42

Viesti Kirjoittaja andyx »

Tohon toiseen topicciin jo vastasinkin, sisälle oli räjähtänyt mittariston yks lamppu, joka sitten tuli koneistosta ulos. Samalla loppui mittariston neulan väpättäminen 40-50km/h nopeuksissa... samalla pari kylmää juotosta korjattu ja nyt toimii vekottimet.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Mutta mitäs sitte tehään ku nopeutta näyttää ja aina välillä toimii jopa trippi mittariki ja se kilometrin vaihto ja taas välillä sitte ei, mittaristosta ei kuulu mitään ihmeellisiä ääniä ylipäätään.

Pitääkös se koko mittaristo vaihtaa :?: :?:
Kauhiasti ei oo kokemuksia mersun mittaristosta.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
andyx
Viestit: 329
Liittynyt: 09.11.2010 0:42

Viesti Kirjoittaja andyx »

Lämpimästi suosittelen että irrottaa mittariston ja kattoo mitä se on syönyt, jos ei itse osaa sähköhommia, niin sitten kaverille joka tajuaa jotain jostain (kuten itse tein).

Eipä noi uudet mittaristotkaan tietysti ihan älyttömän kalliita ole..
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

No sitte täytyy homata ehjempi mittaristo...ku ite en nuista sähköistä oikeen mitään tiiä...ainakaan niistä tinauksista...ja mitä oon mersun mittarisoja läheltä päässy näkemään...ni suosiolla jätän sellasen aukomisen jollekki toiselle...siinä ne nipsnaakkelin namiskuukkelit ja pienet jouset lentää mihinkä sattuu...tai omaan ohtaan...jos minä sellasta alan aukomaan.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
andyx
Viestit: 329
Liittynyt: 09.11.2010 0:42

Viesti Kirjoittaja andyx »

Onhan täällä foorumilla joku jostain mittarihuollostakin puhunut - kannattaa ehkä sinne lähettää. Tulee halvemmaksi huoltaa vanha, kuin juntata uusi mittari märssyyn... Ja kuitenkin joutus ne kilometrit ruuvaan kohilleen ;)
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Ite tiiän yhen..muttako tekee vaan tikitaalisiin mittareihi huoltoja, eikä tunne omakseen 124:sen mittaristoa.

Taijan sen kuitenki vaihtaa ku tuon ikäsellä ja nuilla kilsoilla ni oo mitään merkitystä....mulle ainakaan, ajettu mikä ajettu ja kone vaihettu.

Pääasia jotta kulkoo ja hyvin se sen tekeeki.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Ongelmia voi tulla, jos nollaa trippimittarin auton liikkuessa. ;)

W124:n mittareissa on ollut ainakin sellaista vikaa, että yksi ratas liukuu sivuun matkamittarin akselilta ja kilometrejä ei sitten kerrykään. Hyvällä tuurilla korjaantuu, kun painaa sen rattaan takaisin paikoilleen. Pari kertaa on tullut tehtyä tuollainen operaatio. :)
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”