Outo käyntihäiriö W124 230i -91
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
mersufoorumin puolelta löytyy kattavat ohjeet miten todetaan toi ilmamäärähässäkän kunto ja siinä kiinni olevat säätimet jne, niiden vastus arvot ja muut. En nyt tähän hätään niitä sieltä jaksa tonkia kun paskan läppärin kautta kirjoittelen -> mersufoorumin puolelle ja haku laulamaan, löytyy roppakaupalla tietoa.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Hienoa , että hakua ostaan edelleen käyttääepk kirjoitti: -> mersufoorumin puolelle ja haku laulamaan, löytyy roppakaupalla tietoa.

They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
Ilmamäärämittarin säätämisestä en löytänyt mitään tietoa, eikä tietoa näköjään heru "asiantuntijoilta"-kaan. No ei siinä mitään, myyn pois tällaisenaan ja kierrän mersut kaukaa jatkossa. Eipä ole harmia näin paljon mistään muusta merkistä löytynyt, tämä käyntihäiriö on pohjasakkaa omistamani yksilön kohdalla. Eipä muuta kun jatkoja vaan !
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Mun käsittääkseni viallista ilmamäärämittaria ei voi mitenkään "säätää" ehjäksi. Tuo edellisen sivun kuvassa neuvottu säätö liittynee enemmän uuden ilmamäärämittarin hienosäätöön tms.
epk ei tietääkseni maininnut mitään ilmamäärämittarin säätöohjeista, vaan kertoi mersuforumilta löytyvän ohjeet siihen, miten todetaan ilmamäärämittari vialliseksi tai ehjäksi. Kannattaa ottaa rauhallisesti, apujahan on jo jonkin verran tullut. Kaikkihan täällä toki auttaa koittavat, usein jopa ilman palkkaa.
Mutta jos siltä tuntuu, niin hävitä mersu toki pois. Toivottavasti löydät paremman pelin tilalle.
epk ei tietääkseni maininnut mitään ilmamäärämittarin säätöohjeista, vaan kertoi mersuforumilta löytyvän ohjeet siihen, miten todetaan ilmamäärämittari vialliseksi tai ehjäksi. Kannattaa ottaa rauhallisesti, apujahan on jo jonkin verran tullut. Kaikkihan täällä toki auttaa koittavat, usein jopa ilman palkkaa.

Mutta jos siltä tuntuu, niin hävitä mersu toki pois. Toivottavasti löydät paremman pelin tilalle.

530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
Niin katsos, asia on niin että tarvitsen toimivan auton itselleni. Pieniruokaisempikaan ei olisi pahitteeksi. 2v työtön ja peruspäivärahalla josta yli puolet menee asumiskustannuksiin. Elämiseen jää niin vähän rahaa että autoon ei siitä liikene enää yhtään egua. Liikaa on jo mennyt mokomaan. Jäähdyttimen vaihdoin tänään, vanha kusi päädyistä. Käytetty löytyi mersuforumin kautta, mutta kusettajaksi osoittautui se myyjä. Piti olla priimakuntoinen, mutta oli kaukana siitä. Aika happamalta näytti päällisin puolin, ja pellistä piti rakennella uusia kannakkeita happamien tilalle. Kehui vielä olevansa rehellinen myyjä !
Kokelehan käydä vaikkapa kirjastosta hakemassa alfamerin virittäjän käsikirja 3: Polttoainelaitteet, siitä löytyy toistakymmentä sivua ke-jetin sielunelämästä, vianhausta sun muusta. Myös se aiemmin mainostettu kirjanen voi hyödyttää.
Elkäämme myöskään unohtako ihan perus googlettamista, mm. tämmöinen löytyi heti ekojen sivujen joukosta.
Mersusta, erityisesti 124 koppasesta, kannattaa muistaa että se on peruskulutusosien suhteen lähes ilmainen pitää, mutta jos jotain erikoisempaa hajoaa niin sitte se onkin kalliimpaa. Mut toisaalta, niinhän se on kaikissa merkeissä. Ei se nyt niin huono laitos ole, kun vanhoja on vielä niin suuri määrä liikenteessä.
Ymmärrän taloudellisen tilanteen aiheuttamat ongelmat, mutta kannattaa pitää mielessä vaihtoehto Boschin huollosta, itellä maksoi reilun 100€ et kattoi testereillä kaikkin mahdolliset läpi. Se maksaa, mutta saa kerralla varmuuden ongelmien lähteestä. Hyvällä tuurilla on vaan jonkun säätö pielessä, jonka korjaaminen onnistuu samalla vaivalla ja saattaa pitkän päälle tulla jopa edullisemmaksi (polttoainekulut/varmuuden vuoksi vaihdetut osat). Nuo ke-jetit alkaa olla semmoisia harvinaisuuksia et ei ihan joka huoltamolla niiden päälle ymmärretä.
Elkäämme myöskään unohtako ihan perus googlettamista, mm. tämmöinen löytyi heti ekojen sivujen joukosta.
Mersusta, erityisesti 124 koppasesta, kannattaa muistaa että se on peruskulutusosien suhteen lähes ilmainen pitää, mutta jos jotain erikoisempaa hajoaa niin sitte se onkin kalliimpaa. Mut toisaalta, niinhän se on kaikissa merkeissä. Ei se nyt niin huono laitos ole, kun vanhoja on vielä niin suuri määrä liikenteessä.
Ymmärrän taloudellisen tilanteen aiheuttamat ongelmat, mutta kannattaa pitää mielessä vaihtoehto Boschin huollosta, itellä maksoi reilun 100€ et kattoi testereillä kaikkin mahdolliset läpi. Se maksaa, mutta saa kerralla varmuuden ongelmien lähteestä. Hyvällä tuurilla on vaan jonkun säätö pielessä, jonka korjaaminen onnistuu samalla vaivalla ja saattaa pitkän päälle tulla jopa edullisemmaksi (polttoainekulut/varmuuden vuoksi vaihdetut osat). Nuo ke-jetit alkaa olla semmoisia harvinaisuuksia et ei ihan joka huoltamolla niiden päälle ymmärretä.
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
Olen kiertänyt kaikki paikkakunnan korjaamot merkkiliikettä myöden, eikä kellään ole niitä Boschin laitteita. eli se siitä huollosta !
Tuosta ohjeesta en saanut mitään selvää, koska en osaa englantia. Olen jo luovuttanut asian suhteen. Kiitos vaan kaikille jotka yrittivät auttaa, vian etsiminen tuntuu olevan kuin etsisi neulaa heinäsuovasta. Kyllä on hankala auto ei voi muuta sanoa. Enää ei riitä rahat eika voimavarat. Paska mikä paska.
Tuosta ohjeesta en saanut mitään selvää, koska en osaa englantia. Olen jo luovuttanut asian suhteen. Kiitos vaan kaikille jotka yrittivät auttaa, vian etsiminen tuntuu olevan kuin etsisi neulaa heinäsuovasta. Kyllä on hankala auto ei voi muuta sanoa. Enää ei riitä rahat eika voimavarat. Paska mikä paska.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
Todella outo juttu. Ajoin mersun leimalle, ja leima tuli heti. Päästötötkin oli muuten kunnossa, mutta se mikä vähäpäästöisissä saa olla max.100 ja ei vähäpäästöisissä max.200 oli mulla 189 eli juuri rajoilla. Muuten päästöt oli kuulema tosi hyvät. Mitään en tehnyt leimalle, ja katsatusmies yltyi vielä kehumaan hyväkuntoiseksi. Auto kuitenkin käy edelleen huonosti, liikennevaloissa pitää aina heittää vapaalle kun rynkyttää pahasti. Nyt myyntiin !!
Huippunopeus ?se mikä vähäpäästöisissä saa olla max.100 ja ei vähäpäästöisissä max.200 oli mulla 189 eli juuri rajoilla.

HC-arvon rajat on 100, 600 ja 1000 vuosimallista / vähäpäästöisyydestä riippuen.
Edit; olin laittanut luvut päin honkia, nyt korjattu edes sinnepäin

Mikä lie oikosulku.
http://www.autotieto.net/pakokaasutkurs ... ulukko.htm
Viimeksi muokannut dealer, 20.1.2011 10:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
Seokset
Mihin suuntaan sitä seosruuvia käännetään jos halutaan että menee laihemmalle. Kiinnipäin vai aukipäin ?