Asentelin muorin mersuun (-92 220 TE) uutta (vanhaa

No se keikka meni ensinnäkin vitosilleen niin, että kun olin saanut todettua cd-soittimen toiminnan, radiotaajuksien esivalintojen paikat, kokeilin äänenvoimakkuutta, Philips lakkasi pelittämästä. Siis pimeni kokonaan, ihan kesken kaiken.
-mankan sulake kunnossa
-auton kaikki pikkusulakkeet kunnossa
Autossa oli tuota ennen Sonyn kasettimankka joka toimi täysin satunnaisesti. Liitännät mankalle olivat sotkuiset, huonosti teipatut ja eristetyt, autoltahan tulee 4 piuhaa:
puna-harmaa /virta
kelta-musta /heräte
ruskea /maa
sitten joku violettiharmaa, ilmeisesti alkuperäiseen varashälyttimeen liittyvä, sillä autossa ei esim. ole automaattista antennia.
Kenelläkään tietoa mikä tämä viimeinen piuha olisi?
Jokatapauksessa, nuo neljä piuhaa tulevat pieneen mustaan "sokeripalaan" missä on Beckerin logo ja numerosarja.
Itse sokeripala ei ole kytketty mihinkään.
Palalle menevistä johdoista oli sitten rosvottu, ilman liittimiä, piuhat Sonylle, virtapiuhassa oli isohko, parin peukalon kokoinen musta mötikkä jonka funktiosta ei ole minkäänlaista havaintoa. Lisäksi virtapiuhassa sekä herätepiuhassa oli kummassakin 10a lasisulakkeet. Heivasin nämä kaikki mäkeen ja otin virran suoraan auton piuhoilta, ja siis toimi, sammuttelin ja käynnistelinkin uuden mankan useaan otteeseen, tallensin siis FM-kanavat ja kuuntelin Katri-Helenan CD:tä.

No tänään faijalta tuli tulikivenkatkuinen puhelu, että nyt se auto on aivan hervoton, ei toimi sisävalo, ei toimi mittariston kello, huipuksi varashälytin alkaa ulvomaan 5 minuutin päästä kun sen on laittanut päälle ja ovet lukkoon. Olisin tietenkin voinut sanoa että mene ja tarkista sulakkeet mutta tuskinpa se olisi niitä edes löytänyt. Sanoin että hälytinhomma voi myös johtua huonosta akusta, mutta kuulemma ei.
Eli mitähän helvettiä mä nyt olen onnistunut tekemään...
Täytyy varmaan käydä laittamassa se rikkinäinen Sony takaisin johtohässäköineen. Onko kellään siis esim. alkuun tietoa mitä hittoa se mukula sonyn piuhoissa tekee? Ja mikä on se auton 4.piuha, muistaakseni tosiaan violetti-harmaa.
Avusta kiitollinen,
rale