Vakkarista
Vakkarista
Tällaista tällä erää, kolomsatasessa toimi tuo vakkari nykyttelemällä, noh erästä mercedekseen keskittynyttä foorumia lukiessani löysin tietoa että konkathan ne siellä herjaa. Sähköaivo ratin alta mukaan ja autoelektroniikkaa työkseen korjaavaan liikkeeseen, setä liikkessä vaihtoi 2 kpl 22 mikrofaradin/40 voltin konkkaa uusiin, menin kotiin heitin lootan paikalleen ja koeajolle, kas kummaa viikseä nykimällä ei tapahdu mitään, ei enää edes nypytä, mikäs prkl sille ny tuli ku vika korjattiin niin ei toimi sitäkään vähää...
Once you get fat you never come back.
Hei,
Voisiko joku ystävällinen ja avulias kertoa noiden kaikkien vaihdettavien kondensaattorien arvot ja kappalemäärät jos jollakulla olisi muistissa kun ei tämmöinen yksinkertaisempi tapaus niitä tuosta sergeyn kuvasta osannut ihan yksiselitteisesti päätellä. Voisi hankkia komponentit valmiiksi, niin voisi sitten kerralla tehdä koko homman (purku, tinaus, kasaus) kunhan on sopiva hetki ja inspiraatio kohillaan.
Voisiko joku ystävällinen ja avulias kertoa noiden kaikkien vaihdettavien kondensaattorien arvot ja kappalemäärät jos jollakulla olisi muistissa kun ei tämmöinen yksinkertaisempi tapaus niitä tuosta sergeyn kuvasta osannut ihan yksiselitteisesti päätellä. Voisi hankkia komponentit valmiiksi, niin voisi sitten kerralla tehdä koko homman (purku, tinaus, kasaus) kunhan on sopiva hetki ja inspiraatio kohillaan.
Moikka, Olisiko raadilla hyviä ehdotuksia mikä vielä mättää tuossa vakkarin poksissa, kun 6kpl kondensaattoreita on vaihdettu uusiin ja edelleen toimii vain satunnaisesti silloin tällöin. Poksin kun jäädyttää pakastimessa, niin silloin pääsääntöisesti toimii vähän aikaa ihan hyvin. Onko tuolla vain joku juotosongelma, vai löytyykö piiristä joku komponentti, joka voisi olla tuollaviisiin lämpötilalle herkkä? Joskus tosiaan toimii lämpimänäkin vaihtelevia aikoja ihan hyvin. Joskus tekee semmoista, että ennen kuin lopettaa kokonaan toimintansa, niin ensin alkaa nykyttelemään ja sitten menee kokonaan mykäksi.
-PekkaT
-PekkaT
Vaihtelin konkat ja tinailin levyn uudestaan muutenkin. Ilmeisesti jonniilaista oikosulkuu pukkas kun yhdistelmärele alkoi huutaa ja vakkarin viikseä liikuttaessa palaa 5sulake.
Otin liittimen irti, rele huutaa edelleen. Esim. vilkkua käytettäessä hiljenee. Tais saada nyt sätkyt jostain ja eiköhän jossain ole ruostuneita johtoja/maat huonot kun noin alkoi oireilla...?
Otin liittimen irti, rele huutaa edelleen. Esim. vilkkua käytettäessä hiljenee. Tais saada nyt sätkyt jostain ja eiköhän jossain ole ruostuneita johtoja/maat huonot kun noin alkoi oireilla...?
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Ei ole mitenkään hirveä homma. Jos toimivan laitteen kaikkine osineen saat purkaa toisesta autosta, niin suosittelen kyllä toimeen ryhtymään, koska ainakin itselle on mieluisa varuste. Pari iltaa meni kaikkineen itsellä vastaavassa operaatiossa ja jouduin tekemään vielä silleen, että molemmat autot piti palauttaa käyttökuntoon, eli ei ollut purkuun menossa oleva auto josta purin pois. Minulla kyseessä oli tosin vaijerivetoinen jälkiasennus VDO sillä pyöreällä liittimellä, mutta en usko, että orkkis vehkeen kanssa on juurikaan isompi savotta.