w124 kierroslukumittari
w124 kierroslukumittari
Lakkas toimimasta tai toimii osittain.Isoilla kierroksilla nousee johonkin 2500 ja kun kaasusta päästää tai sammuttaa auton,niin viisari jää noin 1300kierroksen kohdille.
Mistä vikaa metsästämään?Onko helppo aukaista.Katselin,että merkkivaloja vaihtaessa ruuveja on takana useampi.
Mistä vikaa metsästämään?Onko helppo aukaista.Katselin,että merkkivaloja vaihtaessa ruuveja on takana useampi.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w124 kierroslukumittari
Mitäs tälle sitten pitäisi oikein tehdä?
Jostain luin yt yj-releelläkin olisi jokin vaikutus asiaan.Täytyy katsoa se ensin vielä.
Jostain luin yt yj-releelläkin olisi jokin vaikutus asiaan.Täytyy katsoa se ensin vielä.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: 04.11.2010 13:57
- Paikkakunta: Mikkeli
w124 Kierroslukumittari
Avasin mittariston.En muistanutkaan,että mersussa on kaikki tehty helpoksi.
Tippa öljyä neulan juureen teki ihmeitä.Nyt neula palautuu alas saakka.
Lopuksi kokeilu.Toimii!
Tippa öljyä neulan juureen teki ihmeitä.Nyt neula palautuu alas saakka.
Lopuksi kokeilu.Toimii!
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Vilikaseppas akun takaa rele jossa lukee päällä ELR semmonen tupakkiaskin kokonen.omasta autosta vaihtelin anturinki moneen kertaan ja välillä aina rupes toimimaan ja viimesenä älysin tutkia sitä relettä niin siitä oli liimat kuivanu ja kosteutta ja hapetusta sisällä kun tuulilasin alapuolisesta kourusta tiputtaa vettä suoraan siihen päälle
ei mulla ollut semmosta relettäpetehy kirjoitti:Vilikaseppas akun takaa rele jossa lukee päällä ELR semmonen tupakkiaskin kokonen.omasta autosta vaihtelin anturinki moneen kertaan ja välillä aina rupes toimimaan ja viimesenä älysin tutkia sitä relettä niin siitä oli liimat kuivanu ja kosteutta ja hapetusta sisällä kun tuulilasin alapuolisesta kourusta tiputtaa vettä suoraan siihen päälle
Noista releistä oli mulla kiinni, meni mittari mykäksi ja ei reaginut kierroksiin millään tavalla. Laitoin crc purkista suihkauksen liittimiin ja napoihin. Irrotin kaikki kolme relettä (ELR joku toine musta sen takana ja tuo yj niiden vieressä) niin sai helpommin sen takimmaisen peltilaatikonkin YJ-rele irroteltua ja putsattua muutkin roskat liittimien ympäristöstä paineilmaa purkista ja käsin noita lehtiä ym. Valumareikien tukkona olemasta.. Releet takaisin paikoilleen ja yllättäen kiekkamittari heräsi eloon..cvan kirjoitti:on, pitäis saada kokeilla toista mittaria niin ois ainakin yksi vika paikka pois suljettu,mulla on siellä akun kolossa 2relettä toisessa on päällä sulake toinen sellanen musta molemmat aukasin ja näyttivät hyville
Se ero ongelmassa että ei liikkunu mulla auton kiekkaviisari mihinkään ja tässä ensimmäisessä tapauksessa suuremmilla kierroksilla yrittää kumminkin? Joko riittämätön pulssi tai mittari ei ota vastaan signaalia? Siis oli crc tarpeessa tuokin..
Mene ja tiedä, tsemppiä kuitenkin ja toivottavasti probleema selviää, tilasin ittelle sen yj releenkin varmuuden vuoksi, tiedä sitte oliko liittimien piuhoissa vaiko releissä vikaa??
Rupesi kiekkamittari Kuopion reissulla uudestaan temppuilemaan, vaihdoin uuden yj-releen ja on toistaiseksi toiminu.
Tosin tuo jälkiasennettu ajonestohärpäke piti ohittaa suoraan akulta Startille , jotta käynnistyi, ei toki rele siihen vaikuttane.... Siitäpä jollekin tarvitsevalle hermoviila jos tarvitsee... Itse poistan laitteen kunhan hokasen miten toimenpide etenee.... Herätevirtaa startin ja virtalukon välillä katkoo hokasin . Monta muutakin mustaa piuhaa boxissa lähti ties minne ,jahka liitokset löytyy poistan oitis moisen elämääni rasittamasta.
Nythän tuo on yllättäen pelannu kuten kiekkamittarikin. Se eka kerta ku mese kaupan eteen jää moisen takia ja saa olla viimeinenkin... Piti hakee piuhan pätkä kotoo ,jotta sai käyntiin, tulipahan kuntoiltuakin ja parkkipirkko jo sakkoo harkitsemassa ku takas riensin ,mut anto sentään armoo ku kerroin syyn viivästykseeni.
Hiukan hämmentyneenä katteli touhujani konepellin alta startatessa, tokasin vielä, jotta se siitä ajonestosysteemistä sitten tällä kertaa ja poistuin paikalta samantien.
Ps. Myös sulakkeide pyöritteleminen näytti herättävän mykäksi ärtyneen kiekkamittarin....kuten myös sumuvalokin.... Meni pesussa pimeäksi näemmä tällä kertaa. Ei tavattoman kalliita nuokaan toimenpiteet !
Tosin tuo jälkiasennettu ajonestohärpäke piti ohittaa suoraan akulta Startille , jotta käynnistyi, ei toki rele siihen vaikuttane.... Siitäpä jollekin tarvitsevalle hermoviila jos tarvitsee... Itse poistan laitteen kunhan hokasen miten toimenpide etenee.... Herätevirtaa startin ja virtalukon välillä katkoo hokasin . Monta muutakin mustaa piuhaa boxissa lähti ties minne ,jahka liitokset löytyy poistan oitis moisen elämääni rasittamasta.
Nythän tuo on yllättäen pelannu kuten kiekkamittarikin. Se eka kerta ku mese kaupan eteen jää moisen takia ja saa olla viimeinenkin... Piti hakee piuhan pätkä kotoo ,jotta sai käyntiin, tulipahan kuntoiltuakin ja parkkipirkko jo sakkoo harkitsemassa ku takas riensin ,mut anto sentään armoo ku kerroin syyn viivästykseeni.
Hiukan hämmentyneenä katteli touhujani konepellin alta startatessa, tokasin vielä, jotta se siitä ajonestosysteemistä sitten tällä kertaa ja poistuin paikalta samantien.
Ps. Myös sulakkeide pyöritteleminen näytti herättävän mykäksi ärtyneen kiekkamittarin....kuten myös sumuvalokin.... Meni pesussa pimeäksi näemmä tällä kertaa. Ei tavattoman kalliita nuokaan toimenpiteet !