E 200 sammui ajossa
E 200 sammui ajossa
Auto vaan yhtäkkiä sammui ajossa (n.10 km) eikä nyt enää käynnisty.
Ei mitään nykimisiä eikä mitään ennen.Startti pyörittää.Bensapumpulle ei tule virtaa.Ohjaako YJ rele näissä 95 vm malleissa myös bensapumppua
koska mitään muuta relettä ei akun takana ole.Vai mikä vois olla vikana.
Auto W124 farkku e200 -95
Ei mitään nykimisiä eikä mitään ennen.Startti pyörittää.Bensapumpulle ei tule virtaa.Ohjaako YJ rele näissä 95 vm malleissa myös bensapumppua
koska mitään muuta relettä ei akun takana ole.Vai mikä vois olla vikana.
Auto W124 farkku e200 -95
Re: E 200 sammui ajossa
vikahan voi olla vaikka ja missä..."helppo" tai hankalampi..boozer kirjoitti:Auto vaan yhtäkkiä sammui ajossa (n.10 km) eikä nyt enää käynnisty.
Ei mitään nykimisiä eikä mitään ennen.Startti pyörittää.Bensapumpulle ei tule virtaa.Ohjaako YJ rele näissä 95 vm malleissa myös bensapumppua
koska mitään muuta relettä ei akun takana ole.Vai mikä vois olla vikana.
Auto W124 farkku e200 -95
yj-rele, pa-pumpun rele,ajonesto, virranjakaja tms.
tuolla jtn juttua/vinkkejä ->
viewtopic.php?t=5912
W124 250D Automatic -89 *MYYTY*
w211 220CDI Automatic -02
w211 220CDI Automatic -02
Ton jutun olen lukenut eikä ainakaan näyttäis olevan sulakkeissa se vika.
YJ-rele vaihtoon seusaavaksi.PA-pumpun relettä epäilen itsekkin vahvasti
mutta mistä sen löytäis kun ei ole akun takana ?Kerran loppu patterit avaimesta ja muistaakseni silloin ajonesto päällä ei edes startti pyörittänyt.
Nyt kyllä startti pyörittää mutta ei mitn.
Pumppu täytyy vielä kokeilla suoralla virralla akulta,että olisko se oikosessa
ja sitä kautta jokin sulkee sähkönsyötön sille (en kyllä usko mutta...).
Virranjakaja ei kyllä pitäisi olla syypää siihen että PA-pumpulle ei tule virtaa.
Akun pistin lataukseen niin eliminoidaan nyt sekin mahdollisuus että varaustaso olisi liian alhainen (ja kokeillaan uudella).
YJ-rele vaihtoon seusaavaksi.PA-pumpun relettä epäilen itsekkin vahvasti
mutta mistä sen löytäis kun ei ole akun takana ?Kerran loppu patterit avaimesta ja muistaakseni silloin ajonesto päällä ei edes startti pyörittänyt.
Nyt kyllä startti pyörittää mutta ei mitn.
Pumppu täytyy vielä kokeilla suoralla virralla akulta,että olisko se oikosessa
ja sitä kautta jokin sulkee sähkönsyötön sille (en kyllä usko mutta...).
Virranjakaja ei kyllä pitäisi olla syypää siihen että PA-pumpulle ei tule virtaa.
Akun pistin lataukseen niin eliminoidaan nyt sekin mahdollisuus että varaustaso olisi liian alhainen (ja kokeillaan uudella).
Round Two.Ei ollut YJ-rele vikana.Releen vaihdon myötä kiertovesipumppu toisin heräsi eloon Suoralla sähköllä akulta PA pumppu toimii.
Sulakerasian takaa muovisuojan alta (ruuveilla kiinni) löytyi useampi rele.
Onko kellään mahdollisuutta lähettää/skannata tänne W124:n farkun sähkökaaviota että
tietäis mitä noi releet ohjaa ja mikä sulake on PA pumpun takana.
W180:sen kaaviossa on yksi sulakerasia (25A) takakontissa mutta W124:ssa ei ilmeisesti tätä ole ?
Sulakerasian takaa muovisuojan alta (ruuveilla kiinni) löytyi useampi rele.
Onko kellään mahdollisuutta lähettää/skannata tänne W124:n farkun sähkökaaviota että
tietäis mitä noi releet ohjaa ja mikä sulake on PA pumpun takana.
W180:sen kaaviossa on yksi sulakerasia (25A) takakontissa mutta W124:ssa ei ilmeisesti tätä ole ?
Sulakerasian takana olevan kannen alla on edestä katsottuna.
Oikeallareunalla pitkä suorakaiteen muotoinen rele n.15x4cm
126 542 0332 , KG 004 747-09 merkinnöillä sen vieressä vähän pienempi
n.7x4 cm 201 821 0047 , 05 898301 , J590e/945b , 719043 merkinnöillä.
Sitten vielä kaksi pienempää, sulakkeiden jälkeen hopeanvärinen n.4x4 cm
0015420219 , SR9850 merkinnät ja sen takana valkoinen n.4x4 cm 040595
merkinnät.Tuli vaan nyt mieleen että sulkeeko ajonesto sekä sytytys-,startti- ja polttoainesyötön virrat että olisko ajonesto jotenkin menny puoliksi päälle ja sulkenut vain virrat pa-pumpulle?Täytyy vielä kokeilla viikonloppuna että antaako kipinää.Ja akun takana EI ole kun YJ-rele ja se alumiininen iso boxi (nimeä en tiedä)
Edit.ko auto on 5-v manuaali,stiletti avain
Oikeallareunalla pitkä suorakaiteen muotoinen rele n.15x4cm
126 542 0332 , KG 004 747-09 merkinnöillä sen vieressä vähän pienempi
n.7x4 cm 201 821 0047 , 05 898301 , J590e/945b , 719043 merkinnöillä.
Sitten vielä kaksi pienempää, sulakkeiden jälkeen hopeanvärinen n.4x4 cm
0015420219 , SR9850 merkinnät ja sen takana valkoinen n.4x4 cm 040595
merkinnät.Tuli vaan nyt mieleen että sulkeeko ajonesto sekä sytytys-,startti- ja polttoainesyötön virrat että olisko ajonesto jotenkin menny puoliksi päälle ja sulkenut vain virrat pa-pumpulle?Täytyy vielä kokeilla viikonloppuna että antaako kipinää.Ja akun takana EI ole kun YJ-rele ja se alumiininen iso boxi (nimeä en tiedä)
Edit.ko auto on 5-v manuaali,stiletti avain
boozer kirjoitti:Sulakerasian takana olevan kannen alla on edestä katsottuna.
Oikeallareunalla pitkä suorakaiteen muotoinen rele n.15x4cm
126 542 0332 , KG 004 747-09 merkinnöillä sen vieressä vähän pienempi
n.7x4 cm 201 821 0047 , 05 898301 , J590e/945b , 719043 merkinnöillä.
Sitten vielä kaksi pienempää, sulakkeiden jälkeen hopeanvärinen n.4x4 cm
0015420219 , SR9850 merkinnät ja sen takana valkoinen n.4x4 cm 040595
merkinnät.Tuli vaan nyt mieleen että sulkeeko ajonesto sekä sytytys-,startti- ja polttoainesyötön virrat että olisko ajonesto jotenkin menny puoliksi päälle ja sulkenut vain virrat pa-pumpulle?Täytyy vielä kokeilla viikonloppuna että antaako kipinää.Ja akun takana EI ole kun YJ-rele ja se alumiininen iso boxi (nimeä en tiedä)
Edit.ko auto on 5-v manuaali,stiletti avain
Pa pumpun rele kolvaukseen tai uusi ehjä tilalle. Voihan tota testata vaikka antamalla akusta hyppyjohdolla pumpulle virtaa. Tai relen liittimestä hyppylangalla.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Siis, käynnistyy ,kun hyppyvirralla bensapumpulle virtaa lykkää?
Rele sijaitsee ,mutta missä on kysymyksen ydin.
KL- myy osaa josko kuvistaan noin suurinpiirtei sijainninkin sai selville?
Jospa tuo pikkuhiljaa arvoituskin ratkeaa.
Tsemppiä projektiin!
Ittellä noita 124 dieseleitä ollu, nootta erimallin polttoainepumppukin, ehkäpä toimivampaa sorttia sinänsä ku eivät oireilleet vielä.
Rele sijaitsee ,mutta missä on kysymyksen ydin.
KL- myy osaa josko kuvistaan noin suurinpiirtei sijainninkin sai selville?
Jospa tuo pikkuhiljaa arvoituskin ratkeaa.
Tsemppiä projektiin!
Ittellä noita 124 dieseleitä ollu, nootta erimallin polttoainepumppukin, ehkäpä toimivampaa sorttia sinänsä ku eivät oireilleet vielä.
Eli tuota yllä olevaa boxia on tosi vaikea löytää,kaikki myyvät eioota
kuulemma ei enää valmisteta.Korjaamaan vahaa boxia ei ainakaan
elehuolto alkanut kun boxi on ihan mykkä.Nyt kuulin että autossa on joku
toinen boxi joka ohjaa ecua ja jos se on rikki niin se myös rikkoo ecun.
Tietääkö joku mikä boxi voisi olla kyseessä.Auto on kokeiltu toisella eculla
käyntiin (c 180:sen)jolla se ei tietenkään toiminu kunnolla mutta kumminkin sillä se yski ja bensapumppu heräsi eloon eli ? yks juttu tosta alkuperäisestä käynnistyksen estosta sulkeeko se mitkä piirit 124 :sa ?
kuulemma ei enää valmisteta.Korjaamaan vahaa boxia ei ainakaan
elehuolto alkanut kun boxi on ihan mykkä.Nyt kuulin että autossa on joku
toinen boxi joka ohjaa ecua ja jos se on rikki niin se myös rikkoo ecun.
Tietääkö joku mikä boxi voisi olla kyseessä.Auto on kokeiltu toisella eculla
käyntiin (c 180:sen)jolla se ei tietenkään toiminu kunnolla mutta kumminkin sillä se yski ja bensapumppu heräsi eloon eli ? yks juttu tosta alkuperäisestä käynnistyksen estosta sulkeeko se mitkä piirit 124 :sa ?
Tossa siihen toi mokkula:boozer kirjoitti:Auto on nyt myynnissä nettiautossa.
ID 7091969
http://www.ebay.com/itm/Mercedes-Benz-E ... 2c97e95803
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.