124 puhallin
124 puhallin
elikkä nelos ja kolmos asento sama mistä pitäs vikaa hakea?
Kurkkaa sinne puhaltimen etuvastukseen, se on siellä konepellin alla tuulilasin alareunan alla siellä välissä, muistaakseni kuskinpuolella. Ei muistaakseni tarvitse purkaa mitään.
Yleensähän ne hajoaa kaiketi niin ettei toimi kuin 4 asennossa eli täysillä, sehän kytkee sen suoraan, ilman että menee minkään vastuksen läpi se virta.
Nyt tuo vika vaan vaikuttaisi siltä että olisi mahdollisesti 3 ja 4 nopeuksien piuhat oikosulussa, tai yhdistyneet siis jostain kohtaa, eli kun kytket 3 nopeuden, niin ei virta kuljekkaan vastuksen kautta, vaan se on oikosulussa 4 nopeuden johtoon josta se menee suoraan puhaltimelle ja rupeaa puhaltamaan täysillä.
Ja jos näin on niin vikahan on katkaisijassa, etuvastuksessa tai niiden johdoissa. Mutta ei niissä johdoissa jotka lähtevät vastukselta puhaltimelle..
Nämä on vain veikkauksia eli en ole täysin varma asiasta, tuo nyt ensin tuli mieleen.... Vikaa voisi hakea puhaltimen etuvastuksesta taikka sitten siitä katkaisijasta.
Yleensähän ne hajoaa kaiketi niin ettei toimi kuin 4 asennossa eli täysillä, sehän kytkee sen suoraan, ilman että menee minkään vastuksen läpi se virta.
Nyt tuo vika vaan vaikuttaisi siltä että olisi mahdollisesti 3 ja 4 nopeuksien piuhat oikosulussa, tai yhdistyneet siis jostain kohtaa, eli kun kytket 3 nopeuden, niin ei virta kuljekkaan vastuksen kautta, vaan se on oikosulussa 4 nopeuden johtoon josta se menee suoraan puhaltimelle ja rupeaa puhaltamaan täysillä.
Ja jos näin on niin vikahan on katkaisijassa, etuvastuksessa tai niiden johdoissa. Mutta ei niissä johdoissa jotka lähtevät vastukselta puhaltimelle..
Nämä on vain veikkauksia eli en ole täysin varma asiasta, tuo nyt ensin tuli mieleen.... Vikaa voisi hakea puhaltimen etuvastuksesta taikka sitten siitä katkaisijasta.
En osaa sanoa, ikinä en ole purkanut tuollasta katkaisijaa niin en oikein tiedä mitä ''kärkiä'' tarkoitat.
Mutta itse veikkaisin vian olevan tuossa katkaisijassa, harvemmin sieltä ne johdot varmaan hajoilee, vaikkakin on mahdollista.
Ja jos vika olisi etuvastuksessa niin sen pitäisi olla aika jännästi sulanut sitten jostain, tai muuten vaan isossa oikosulussa, ei ne piuhat siellä vastuksessa yleensä hajoa, sieltähän menee se ''lämpösuoja'' tms rikki, joka suojelee sitä ettei ne vastusangat sula poikki jos jostain syystä ne lämpeää liikaa.
Ei ole nyt sähkökaaviotakaan tässä niin ei näe että kulkeeko 4 nopeuden johto edes etuvastuksen kautta? Se voi mennä suoraan katkaisijalta puhaltimelle myös. Silloin vika olisi katkaisijassa, mutta tuon näkee sitten siitä kaaviosta..
Mutta itse veikkaisin vian olevan tuossa katkaisijassa, harvemmin sieltä ne johdot varmaan hajoilee, vaikkakin on mahdollista.
Ja jos vika olisi etuvastuksessa niin sen pitäisi olla aika jännästi sulanut sitten jostain, tai muuten vaan isossa oikosulussa, ei ne piuhat siellä vastuksessa yleensä hajoa, sieltähän menee se ''lämpösuoja'' tms rikki, joka suojelee sitä ettei ne vastusangat sula poikki jos jostain syystä ne lämpeää liikaa.
Ei ole nyt sähkökaaviotakaan tässä niin ei näe että kulkeeko 4 nopeuden johto edes etuvastuksen kautta? Se voi mennä suoraan katkaisijalta puhaltimelle myös. Silloin vika olisi katkaisijassa, mutta tuon näkee sitten siitä kaaviosta..