Lisävalopaneeli w124:een

Vastaa Viestiin
petromax
Viestit: 316
Liittynyt: 05.11.2006 16:48
Paikkakunta: Tampere

Lisävalopaneeli w124:een

Viesti Kirjoittaja petromax »

Millaisia paneeleja porukka on täällä laittanut?
Kun valotehot ovat nykyään jo hyviä,ajattelin että vois asentaa paneelin.
Mitään massiivista isoa en haluaisi,mieluiten jokin sirompi.

Millaisia kokemuksia porukalla on eri malleista?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Parinsadan hintaluokasta Genesis 600, kuuskymppiä lisää niin saa Genesis 800. Näissä miellyttävä värisävy.

Alle 150 euron hintaluokasta W-Light Storm 20.

Älä erehdy ostamaan esim. Typhoon 590 tai vastaavaa p*skaa. Minä ostin yhteen autoon kun halvalla sai :ttu:
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Pikkusen päälle satasella saa walonia primen. Pieni siro paneeli leveällä kuviolla. Voisi näyttää hivenen pidemmälle mutta menee noinkin.

Typhoon 590 oli aikanaan hyvä paneeli kun näitä alkoi tulemaan markkinoille. Tekniikan kehitys on ollut huimaa. Aika ajanut ohi. Iso möykky tehoon ja kuvioon nähden.

Genesis ja Walonia Prime on molemmat tehty heijastimilla, valokuvio on tarkka. Samaa sarjaa Genesiksen kanssa Optibeam commander.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Walonia Prime onkin aivan sama paneeli kuin Storm 20. On kehuttu hintaluokkansa parhaaksi nämä niidenkin toimesta joilla on kokemusta laajalti erilaisista ledpaneeleista. Minulla ei ole kokemusta.

Hyvä vaihtoehto on myös kaksi perinteistä lisävaloa, vaikkapa Biltemat tai Bosch 190, tai NBB hieman kalliimpana ja niihin esim. Cobran xenonit.
Sopii ulkonäöllisesti 124:ään ja näkee hyvin. Pysyy paremmin sulana kuin ledit ja syttyy varmasti riittävän nopeasti, kun ei erehdy ostamaan huonoa xenonsarjaa.
Typhoon 590 oli aikanaan hyvä paneeli kun näitä alkoi tulemaan markkinoille.
No juu, mutta silloin oli jo xenonsarjoja saatavana normi lisävaloihin ja kyllä typhoon on ollut kova pettymys sille jolla ennestään xenonit oli lisävaloissa ja ajatteli ledpaneelilla saada jotain parempaa.
Jonkin pirssin katolle olisi hauska kokeilla typhoonia, saisi valopallon asennustavalla edestä pois. Taidan laittaa susukiin sen joskus...siinä vaan ainut paikka aivan katon etureunassa, riittääkö sitten pelkkä asennuskorkeuden nostaminen niille main vai onko konepelti heijastimena.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Moska
Viestit: 408
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

Mulla on väykyssä Arctic Bright Extra Slim 120W paneeli ja ainakin itse olen tyytyväinen. Suhteellisen huomaamatonkin vielä.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Omia 124 mersuja kun muistelen niin yhdessä oli bosch 225. Yhdessä hellan 3000:set. Alkujaan valot olivat autossa tasolla, johon tuikku kynttilällä sai jo paremmat valot.

Aikakauteen sopivasti joku pyöree valo olisi tyylikäs.

Tuolla jotain kokemusta valoista. https://www.facebook.com/groups/1718736381586905/ Julkinen sivu joka ei onneksi tarvitse tunnuksia.

Panelien etu on kyllä ehdottomasti nopea asennus. Valokeilaan kannattaa tutustua ennen ostopäätöstä. Tässä postimyynti on hyvä vaihtoehto. Laatikoiden kuvaukset ovat suuntaa antavia.

Kovin montaa valoa ei kehtaa turhaan ostaa.

EDIT; Kun olin ostamassa omaa Primeä, kerroin Lakeustecin myyjälle mitä etsin valokuvion osalta. Suoraan suositteli nykyistä panelia Comberin tilalle. Liikkeenä suosittelen lämpimästi. :)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
petromax
Viestit: 316
Liittynyt: 05.11.2006 16:48
Paikkakunta: Tampere

Lisävalopaneeli w124:een

Viesti Kirjoittaja petromax »

Kiitokset kommenteista!

Tuon kyllä olen oppinut kantapään kautta,että halvalla ei mitään hyvää saa.
Vaikkakin,jossain tuotteissa menettelee,jos kerran tarvii.

Yksi tuttava on henkeen ja vereen Lasereiden kannalla. Ei välttämättä huonoin,muttei kyllä halvinkaan.

Täytyy vähän tutustua lisää ja vertailla.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Värilämpötilaa kannattaa tarkastella ettei auton omat valot jää häiritsevän keltaisiksi verraten lisävaloon.
Samaten referenssilukua, jos tykkää että valo olisi laillinen ja voi pitää katsastuksessa paikallaan. Tosin yksi paneeli taitaa 124 valojen kanssa jäädä alle 100 melkein aina.
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”