Mistä hyvä/halpa laturi kakkosneloseen?

Vastaa Viestiin
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Mistä hyvä/halpa laturi kakkosneloseen?

Viesti Kirjoittaja AM »

Alkaa näyttämään heikolle 200D:n laturi,vähän aikaa (kuukauden) uudella säätimellä/hiilillä toimi kohtuu hyvin,mutta nyt on taas tehot hiipuneet.Hiilien ainakin piti olla oikean mittaisetkin..Vanhaa laturia en jaksa alkaa korjailemaan,kotikonstein ei niille tunnu kovin pitkää lisäikää saavan aikaiseksi.Mistäs löytyisi bosch tuollaiseen,vähintään 85AH.Joskus on sattunut silmiin halpoja latureita,mutta missä ne silloin luuraavat kun niitä kaivataan :twisted: Kooälläkin näyttää olevan 70AH bossi 405€ miinus 146€ hyvitystä vanhasta :shock: :shock:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Motonetistä 70A 99€ + 20€ pantti korjauskelpoisesta vaihtolaturista. :idea:
Pro HVM
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

http://www.ampi.fi/ tuolta ostin oman,150 erkkiä paikalleen laitettuna ja vielä vuoden takuu (jee) merkki oli joku mikähän-lie 85a joka tapauksessa.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No itselleni vastaten:Merteilistä löytyy joku? 85Ah laturi 121€ eikä vanhaa tarvitse lähetellä :shock: Oliskohan joku boschin kopio niinkuin tuo nykyinenkin.On kyllä toiminut hyvin tähän asti,monta sataa tkm.

motonetillä sitten 70Ah laturi onkin 99€,tuskin sekään mikään bosch on vaikka vanha halutaankin vaihdossa?

No jompikumpi noista pitänee tilata...
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kävinpä antamassa pikkusen japanin ihmeellä lisävirtaa,ja lähtihän se,5min latailun jälkeen :lol: Subben 3A laturi ei oikein tykkää ylimääräisiä virtoja luovutella...

Syykin akun tyhjentymiseen löytyi,laturista niinkuin arvelinkin.Ei lataa tyhjäkäynnillä ollenkaan ja kun kierrokset korvakuulolta nostaa tuonne 2500 yli niin mittari pompsahtaa n. 13,6V:iin :roll: 14,6V säädin paikallaan joten ei tuokaan nyt oikein vakuuta...

Kai tuolta Merteilistä uskaltaa tilata,hirveitä kehuja ei ole paikasta aina kuulunut...?

EDIT:Tilasin jo 8) Nyt sitten vain odottelemaan minä vuonna postilaatikkoon kolahtaa laturi :shock:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7252
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Sprintteristä 120A laturi. :D
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Jostain purkaamolta käytiin ihan hakemassa alkuperäinen 70A laturi. Tää oli ihan tällainen tiedonanto. Kyllä sillä on ainakin 20 tkm ajeltu nyt.
Kein siknatuur
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Juuri tuossa kuukausi takaperin omasta kakkoslankusta hajosi laturi. Siinä oli 70A Valeo :roll: Hihkasin jo onnesta koska kaverilla on kymmenisen kappaletta korkkaamattomia 90A Valeoita tallissa. No niissä oli kuitenkin liian erilainen kiinnitys joten en viittinyt alkaa virittämään. Kävin sitten motonetistä hakemassa tarvikkeen. Jos olisi ollut Boschi niin en olisi ostanut uutta vaan olisin vaihtanut hiilet, renkaat ja laakerit kun eivät maksa juuri mitään. Valeoon ei vaan tahdo ihan helpolla saada varaosia.

Jo positiivisia puolia laturin hajoamisesta halutaan etsiä niin nyt uudella laturilla ei moniurahihna enään kitise. Meinasin jo vaipua kitinän takia epätoivoon kun ei keinun, hihnapyörän eikä hihnanvahdollakaan tullut hiljaiseksi. Ilmeisesti vanhasta laturista oli laakerit sen verran kuluneet että veti vähän vinoon-> aiheutti kitinää...
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Minä pistin viisipyttyisestä audista peräisin olevan 90A laturin. Sopi suhteellisen hyvin paikalleen, joskin yläkiinnikkeeseen piti tehdä soviteosa laturin suuremman halkaisijan takia. Eipä tuossa nyt suurta eroa ole vakioon 55A laturiin. Molemmat jaksavat pitää jännitteet hyvin 14v tuntumassa, joskin 55A:sta loppui puhti takalasin lämmittimen kanssa tyhjäkäynnillä. Tästä isommasta ei lopu, lisäksi jännite on lisävaloillakin 14.2V. Mitään virtapulaa ei entiselläkään siis ollut, mutta ompahan nyt virtapuoli varmanpäälle kun on webastokin tulossa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

AM kirjoitti:No itselleni vastaten:Merteilistä löytyy joku? 85Ah laturi 121€ eikä vanhaa tarvitse lähetellä :shock: Oliskohan joku boschin kopio niinkuin tuo nykyinenkin.On kyllä toiminut hyvin tähän asti,monta sataa tkm.
Onkos tää kutvosen laturi, vaiko jokin yleismalli? Meinaan lähinnä kiinnitystä. Ässän laturissa asuu varpunen, joten sen voisi uusia. 85A muistaakseni siinäkin. :roll:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No jännityksellähän odotan millainen möykky sieltä saapuu 8) No kyllä se ainakin löytyi 124:sen osien luettelosta joten kai se suoraan käy paikalleen.Epäilen että on sama turkkilainen kopio Boschista mikä nytkin on paikallaan.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

AM kirjoitti:No jännityksellähän odotan millainen möykky sieltä saapuu 8) No kyllä se ainakin löytyi 124:sen osien luettelosta joten kai se suoraan käy paikalleen.Epäilen että on sama turkkilainen kopio Boschista mikä nytkin on paikallaan.
Ässän kohdiltapa ei laturia löytynyt. :(
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

HVM kirjoitti:
AM kirjoitti:No jännityksellähän odotan millainen möykky sieltä saapuu 8) No kyllä se ainakin löytyi 124:sen osien luettelosta joten kai se suoraan käy paikalleen.Epäilen että on sama turkkilainen kopio Boschista mikä nytkin on paikallaan.
Ässän kohdiltapa ei laturia löytynyt. :(
Oho, silmä käteen, löytypäs. Mutta hinta on ihan jotain muuta. :shock: 300 + R-70?
Pikku Myy
Viestit: 3379
Liittynyt: 21.9.2005 19:49
Paikkakunta: pianotehtaan kupeessa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pikku Myy »

En tiedä onko täällä halpoja, mutta hyviä kuitenkin :?

Tosin jos Ruuhkista ehtisin vaivaamaan niin saattaisi saada jopa edullisestikin tuolta.

Tämä on myös varma vaihtoehto jos haluaa kaipaamansa osan saada heti eikä huomenna. Ylemmän putiikin kanssa sama omistaja ja homma hoituu. Ja palvelu pelaa...
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No nii,äkkiä tuli paketti ja oikealta näyttää laturikin.Merkistä ei mitään hajua 8) Jotain ihmeellistä siinä paketissa luki mutten edes muista enä...Boschiltahan tuo näyttää?,mutta joku harakiri malli.

Kuva

Mikäös tuo urospuoleinen Apinaliitin on?tulisko tuohon suoraan kierrosluku tietoja?

Kuva
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3674
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Eiköhän tuo merkiltään joku Iskra liene? :?

Korjattu Boschilainen jokatapauksessa...
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Piti käydä kurkkaamassa eikä siinä oikein merkkiä lukenut,paketissa luki "blueline" ja suomeksi jotain mm. "ilman W-napaa" :shock: Vai olikos se sitten se kieppimittarin liitin...No mikäs tuo kuvassa näkyvä liitin sitten olisi..
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Samanlainen kun minun motonetistä ostettu. Konkan siirsin vanhasta laturista uuteen. Jos uropuolisella apinaliittimellä tarkoitat tuota isonliittimen( 3 abicoa) vieressä olevaa jossa on se pluss vieressä niin siihen kytkin sen häiriönpoistokonkan vanhasta laturista.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Juu,tuota pitkää liitintä tarkoitin,ennemmin ei tuollaisia ole ollutkaan...Eli jäi kytkemättä 200D:ssä tuo kokonaan.Tuo W napa olisi siis ollut se kierrosluvun antava napa,tuossa sitä ei ole kytketty kai ollenkaan.Juottamallahan sen saa toimintaan kunhan nyt hommaa mittarin ensin...

Ja hyvin lataa,tyhjäkäynnilläkin 14,2V eikä kierroksillakaan muutu,eli sellainen säädin tuntuu olevan orkkiksena paikallaan.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Nonni, hyvä oli laturi :evil: :evil: Parilla eri säätimellä kokeiltu ja ei lataa pätkääkään...Halvalla saa, no sitä itseänsä. Edellinen samanlainen kyllä kesti ainakin 5vuotta ja muutaman satatuhatta mutta tämä näytti olevan maanantai kappale :evil: Onkohan noissa Merteilin vehkeissä mitään takuuta, luulis. No vastauksenahan tietty tulee että palanut jostain asiakkaan virheestä...

Edit: Vielä jos kävis mittaamassa saako se herätettä, kirotaan sitten lisää 8)
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No joo..Eihän sinne mitään herätettä tule :twisted: Olisikohan noissa jotain paikkaa mistä yleensä hukkuu matkan varrelle? Senhän pitäisi kai tulla tuon latauksen merkkivalon kautta, mutta ei minulla ole ollut koko poltinta moneen vuoteen paikallaan :shock: Erikoista...voisikohan vika olla mittaristossa, tartteeko edes koko mittaristoa että saa herätettä? Pitää kai lähteä seurailemaan johtoja. Hyviä ideoita otetaan vastaan :idea:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Laturi voi periaatteessa saada jonkinmoisen herätteen, vaikka latauksen merkkivalo olisikin mykkä. Iso osa muista merkkivaloista on maadoitettu myös laturin kautta. Sammuvat kun laturi alkaa ladata. Jos johto on kokonaan poikki, niin sitten on vähän niin ja näin.

Jos otat mittarin irti, niin kokeile virtakynällä sitä sinistä johtoa (9-napa) ja katso syttyykö kynän valo (varasta virta jostakin pisteestä, vaikka kellon johdosta). Jos ei syty, niin silloin jostain on johto poikki tai laturi ei ota vastaan herätettä. Yksi liitoshan on akun etupuolella, mihin laturin johdot tulevat.

OT-kysymys:
Jos laturi herkeää lataamasta ja laturin merkkivalo syttyy, syttyvätkö myös muut merkkivalot? Äkkikatsomalla näin pitäisi olla mutta mitä tekee se vastus siellä mittaristossa. :?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Heräte nyt sitten jostain syystä ilmaantui :shock: Pitkät piuhat...No lataamaan ei kuitenkaan alkanut, muutamalla säätimellä kokeilin. No testailen tässä joku päivä toisella laturilla kun saan sellaisen käteeni, eipä tuo vika oikein muussakaan voi olla...

E: Niin ja laturin jonkunlaiseen oikosulkuun viittaisi myös se että ennen latauksen loppumista akusta hävisi virta lähes kokonaan noin 10min ajelun jälkeen, ei lähtenyt enää käyntiin..
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Niin joo.."uudella" laturilla alkoi lataamaan, eli vika oli sittenkin laturissa.

Mikähän noista latureista pimenee? Diodit vai mitä se oikein on syönyt 8) Voisikohan niitä mittailla/korjata? Tuo vanha laturi kun muuten olisi aika uudenveroisessa kunnossa..
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7252
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pura se ja mittaa onko kollektorin käämitys poikki. eli yleismittari kiinni niihin "hiilirenkaisiin" Vastusmittaus alueelle.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”