Teemun S205
Minäkin laitoin putken hieman sivuun kun asentelin lisävalojohtoja.
Ei vaikuttanut äkkivilkaisulla helposti aukeavalta.
Tosin mersun logiikka vaihtunut kai viimevuosina, äsken pihassa kävi -15 mallinen Sprinter. Kylkilistat menossa maalaamoon, kiinni 147 kiinnikkeellä/ puoli, kaikki hajoaa irroituksessa.
Meni vähän ot: n puolelle..
Niin juu, omassa om 651:ssä defan lämmitin, vähän kesyltä vaikuttaa.
45 min.lämpöä näillä keleillä ja ei ainakaan lämpömittari reagoinut mitenkään.
Pitää töissä testata parilla tunnilla.
Ei vaikuttanut äkkivilkaisulla helposti aukeavalta.
Tosin mersun logiikka vaihtunut kai viimevuosina, äsken pihassa kävi -15 mallinen Sprinter. Kylkilistat menossa maalaamoon, kiinni 147 kiinnikkeellä/ puoli, kaikki hajoaa irroituksessa.
Meni vähän ot: n puolelle..
Niin juu, omassa om 651:ssä defan lämmitin, vähän kesyltä vaikuttaa.
45 min.lämpöä näillä keleillä ja ei ainakaan lämpömittari reagoinut mitenkään.
Pitää töissä testata parilla tunnilla.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Joo sinne välijäähdyttimelle siitä toiselta paisuntasäiliöltä taitaa letku mennä. Katselin samalla, kun kävin käyttämässä auton lämpöiseksi ja tarkkailemassa vuotaako lämmittimen liitokset. Defassa ja Calixissa tulee sentään kunnolliset ABAn klemmarit. Ohjeena oli 2 Nm kiristystiukkuus, mutta menivät ne kyllä kireämmälle ihan käsituntumalla. Tehoahan lämmittimessä ei ole kuin 550 wattia, mutta ehkä se tyhjää parempi on. Mitään kiinalaista en halua laittaa. Näitä lämmittimiä on nyt tullut laitettua useampaan Mersuun ja yhteen Renuun pienen ajan sisään ja pidän kyllä hyvänä Calixin CVH:ta pumpulla. Kai sen tähänkin olisi saanut, mutta kun oli Defalta alavesiletkumalli saatavana.
Koelämmitin autoa hetken aikaa ja kyllä Defa hyvin tuntuu toimivan. Mittailin letkujen pintalämpöjä infrapunalämpömittarilla ja lämmityslaitteen letkulla moottorin päällä oli 20 astetta aika pian. Samoin moottorin pinta oli plussalla, vaikka ulkona on monta astetta pakkasta. Toistaiseksi vaikuttaa toimivalta tuotteelta.
Miltä 205 tuntuu 204:n jälkeen noin niinkun laadullisesti esim. melutason, yleisen sähkövarusteiden toimivuuden ja ajoasennon ja näkyvyyden suhteen? Netin maailmaa kun lukee, olivat alkupään autot aika raakileita ja vaativat valtavasti päivityksiä ja ikkunoiden sekä ovien tiivistyksiä ja lasien vaihtoja. Tuntuuko omasi jo valmiilta autolta?
Istuin autokaupassa panoraamakatolla olevaan S205:een ja yhtäkkiä tuntui että ikkunalinjaa olis nostettu ja sivulasit olisivat pienemmät ku 204:ssa. Tuli Audi mieleen.
Oma autonvaihto ei ole ajankohtainen mutta tulevaisuuden vaihtoehto tämä 205:kin on jos ne ovat yhtä hyviä kuin edeltäjänsä lastentautien korjauksien jälkeen. Toinen vaihtoehto olis sitten 212.
Tehtaalta sais tilattua uuden VW Passatin kuitenkin ok varusteilla samaan hintaan mitä satkun ajettu S205 maksaa hyvin varustettuna... Kaikkea ei voi saada, tai ainakaan minä en uutta ja hienoa Meseä toistaiseksi... Tuntuu vaan välillä siltä että yli 20 tonnin autossa sais olla jo takuukin pari vuotta.
Istuin autokaupassa panoraamakatolla olevaan S205:een ja yhtäkkiä tuntui että ikkunalinjaa olis nostettu ja sivulasit olisivat pienemmät ku 204:ssa. Tuli Audi mieleen.
Oma autonvaihto ei ole ajankohtainen mutta tulevaisuuden vaihtoehto tämä 205:kin on jos ne ovat yhtä hyviä kuin edeltäjänsä lastentautien korjauksien jälkeen. Toinen vaihtoehto olis sitten 212.
Tehtaalta sais tilattua uuden VW Passatin kuitenkin ok varusteilla samaan hintaan mitä satkun ajettu S205 maksaa hyvin varustettuna... Kaikkea ei voi saada, tai ainakaan minä en uutta ja hienoa Meseä toistaiseksi... Tuntuu vaan välillä siltä että yli 20 tonnin autossa sais olla jo takuukin pari vuotta.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Onhan ne ikkunat paljon matalammat tosiaan. Auto tuntuu ajossa paljon isommalta kuin 204 eikä välttämättä vain positiivisessa mielessä. W204 on ketterämmän ja kevyemmän tuntuinen ainakin parametriohjauksella. Jotkut asiat ovat paremmin uudessa ja jotkut vanhassa. Ajokokemusta on tosin vain vähän, koska auto seisoo ja odottelee parempia säitä. Eivät ainakaa itsellä ikkunat suhise. Yli 200 vauhdissakin menee ihan kivasti. Runflatit ovat kyllä vähän äänekkäät. Penkit ovat mielestäni ihan hyvät. Ei selkä kipeytynyt Lyypekistä manner-Tanskan kautta kiertäessä Tukholmaan ajaessa.
Jos alkaa kiinnostaa niin tule katsomaan. Kyllä sen tuosta myytyäkin saa eikä ole ihan neekeriversiokaan. Myyjän mukaan 68000 euroa ollut uutena Saksassa (Alv 19%).
Minulla on noita w204:sia ollut niin monta, että se on kyllä varauksetta suositeltava auto kenelle tahansa, mutta onhan uusi aina uusi malli. Jostain sitä on viehätystä saatava.
Jos alkaa kiinnostaa niin tule katsomaan. Kyllä sen tuosta myytyäkin saa eikä ole ihan neekeriversiokaan. Myyjän mukaan 68000 euroa ollut uutena Saksassa (Alv 19%).
Minulla on noita w204:sia ollut niin monta, että se on kyllä varauksetta suositeltava auto kenelle tahansa, mutta onhan uusi aina uusi malli. Jostain sitä on viehätystä saatava.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1673
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
On se kyllä tyylikäs! Väri on juuri oikea ja kiiltää kuin j*******sen m****u!
Hyvää joulua!
Hyvää joulua!
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Laitoin kiinni pistokkeen rekisterikilven telineen sivuun ja kaapelin vedin krouvisti lukkopellin päältä, kun siitä ei vaatinut mitään pujottelua.
Pitää siirtää se pois, jos alkaa häiritsemään. Tuosta kohtaa kulkiessa pelti menee hyvin kiinni. Laitoin ensin suoraa linjaa mustan muovin suuntaisesti, mutta siinä ahdisti kiinnimeno.
Pitää siirtää se pois, jos alkaa häiritsemään. Tuosta kohtaa kulkiessa pelti menee hyvin kiinni. Laitoin ensin suoraa linjaa mustan muovin suuntaisesti, mutta siinä ahdisti kiinnimeno.
Joo niin on omasta mielestänikin. Ehkä se pitää laittaa siitä piiloon. Mutta rekisterikilven sivuun ruuvatusta pisrokekiinnityksestä tuli yllättävän tukeva, vaikka hieman epäilin. Siihen laittaessa eivät säleikön rivat olleet tiellä ja kaapeli mahtui välistä.
Siitä syylarin vierestä olisi kaapeli hyvä tuupata kuten Sakari neuvoi, mutta maski kai pitää irrottaa, jotta onnistuu.
Siitä syylarin vierestä olisi kaapeli hyvä tuupata kuten Sakari neuvoi, mutta maski kai pitää irrottaa, jotta onnistuu.
Ei ollut enää laatikko tallessa. Ennenhän nämäkin olivat norjalaisia, mutta nyt en pysty sanomaan. Calix sentään on ruotsalainen.markoala kirjoitti:Tässä ketjussa kun on kiina asiaa. Ostin Defa 1204 laturin niin kiina on valmistusmaa. Miten lämmittimet?
Pitää se sieltä alakautta joskus uittaa. En vaan jaksanut nyt alkaa makuutöihin. Auto ei liikahda pihasta ennen kevättä kuitenkaan, mutta pitäähän sitä välillä käyttää.Sakari kirjoitti:Kaikkein helpoin se on ehdottomasti alakautta reitittää konehuoneen puolelle jäähd. Paketin apukuskin puoleiselta laidalta ja siitä ylös konehuoneeseen.
Jos sen haluaa noin tuoda ylös ja siitä lukkopellin kohdalta viedä konehuoneeseen niin tosiaan umpion nurkassa on väli josta se mahtuu mutta on hyvin ahdas ja puskurin yläkiinnikkeet pitää avata ja puskuria taivuttaa hieman jotta saa kädet väliin. Aika mahoton selittää tarkemmin ilman kuvia
Minkälaisia kokemuksia muuten siitä rellun koneesta?Rellun dieseleihin taasen vaihdetaan ahtoputkea ja m274 moottorin öljynerotinta/huohotinputkea tai molempia. Loistava keikkahomma tuo öljynerottimen vaihto 3.5 tunnin ohjeajallaan kun 45 minuuttiin sen tekee Laughing
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.