ILS automaatiikan virhe
ILS automaatiikan virhe
Valot toimivat jotenkuten, eli vaihtavat pitkille ja lyhyille vastaantulevien mukaan, tosin vähän hitaasti. Ongelmana on etteivät valot enää tee pimeätä boksia edellä menevän taakse, jolloin ei myöskään ohjaa valoa edellä menevän sivuitse. Kuitenkin kaarteissa valot vaikuttavat edelleen kääntyvän.
Kuvassa auto menee alle 100m edellä ja valo jakautuu tasaisesti kuten lyhyissä, ei näy pimeää boksi takana eikä valo mene sivuista ohi.
Osaakos kukaan sanoa missä voisi olla vika?
Kuvassa auto menee alle 100m edellä ja valo jakautuu tasaisesti kuten lyhyissä, ei näy pimeää boksi takana eikä valo mene sivuista ohi.
Osaakos kukaan sanoa missä voisi olla vika?
Toimiiko normaalisti täysin pimeällä tiellä missä ei ole muita valonlähteitä? Entäs kun jättää enemmän väliä edellä menevään?
Jos on muita valonlähteitä kuten kuvassa (katuvalot yms.) automatiikka ei todennäköisesti halua häikäistä niitä. Luulee vastaantulijoiksi.
Samoin liian lähellä ajaminen hävittää boksin. Tosin 100 metriä pitäisi riittää pimeän boksin normaaliin toimintaan.
Jos on muita valonlähteitä kuten kuvassa (katuvalot yms.) automatiikka ei todennäköisesti halua häikäistä niitä. Luulee vastaantulijoiksi.
Samoin liian lähellä ajaminen hävittää boksin. Tosin 100 metriä pitäisi riittää pimeän boksin normaaliin toimintaan.
Toimii toisinaan normaalisti. KÄvin eilen testilenkin ja silloin toimi taas normaalisti. On vain niin sattumanvaraista, koska toimii.karvine kirjoitti:Toimiiko normaalisti täysin pimeällä tiellä missä ei ole muita valonlähteitä? Entäs kun jättää enemmän väliä edellä menevään?
Jos on muita valonlähteitä kuten kuvassa (katuvalot yms.) automatiikka ei todennäköisesti halua häikäistä niitä. Luulee vastaantulijoiksi.
Samoin liian lähellä ajaminen hävittää boksin. Tosin 100 metriä pitäisi riittää pimeän boksin normaaliin toimintaan.
Kuvan tapainen valaistus ei yleensä vaikuta yhtään mitään, eikä automatiikka ole aiemmin hämääntynyt tuollaisista yksittäisistä valopisteistä.
Missähän päin ILS boksi sijaitsee? Ne kun eivät ole kovin kalliita, voisi vaihtaa jos valot sekoilevat toistuvasti. Josko vika olisi siinä.
Silloin kun toimii niin valo seuraa edellä menevää oikein, joten ainakin silloin voisi olla kalibrointi kohdallaan. Valojen softa on päivitetty Länsiautossa ja jos siellä osaavat tehdä kalibraation, niin silloin pitäisi olla ok.Ruuvimeisseli kirjoitti:Onko kamera kalibroitu oikein?
Voinko itse jotenkin nähdä kalibraation kelvollisuden?
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1915
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Alkoiko pelaamaan?
Mitään käytännön kokemusta minulla ei ole, mutta tuli mieleen semmoinen juttu, että nuo ILS:it pelaa siten että ohjainlaite lähettää toimintopyynnön kuskin puolen valaisimelle ja vänkärin puolen valaisin seuraa orjana kuljettajan puoleisen valaisimen tekemiä liikkeitä. Jos kuskin puolen umpiossa on vika tai häiriö, että se ei pysty jotakin toimintoa tekemään, niin myöskään vänkärin puolen umpio ei sitä tee. En sitten tiedä, että minkälainen diagnostiikka nuissa umpioissa on, että voiko olla että häiriötilanteessa ei tule vikakoodia.
Mitään käytännön kokemusta minulla ei ole, mutta tuli mieleen semmoinen juttu, että nuo ILS:it pelaa siten että ohjainlaite lähettää toimintopyynnön kuskin puolen valaisimelle ja vänkärin puolen valaisin seuraa orjana kuljettajan puoleisen valaisimen tekemiä liikkeitä. Jos kuskin puolen umpiossa on vika tai häiriö, että se ei pysty jotakin toimintoa tekemään, niin myöskään vänkärin puolen umpio ei sitä tee. En sitten tiedä, että minkälainen diagnostiikka nuissa umpioissa on, että voiko olla että häiriötilanteessa ei tule vikakoodia.