Vaihteisto? narina

jsl300
Viestit: 21
Liittynyt: 23.11.2006 21:37

Vaihteisto? narina

Viesti Kirjoittaja jsl300 »

MB-C 220d vm 2015. Ajettu 125tkm. Muutama tonni sitten huomasin ilmeisesti vaihteistosta tulevan ääntä, joka on vähän samantapainen kuin keppivaihteisella laittaa vaihdetta ilman kytkintä. Tulee esille kun ylämäessä painaa jarrua, sitten nostaa jalan jarrulta ja kevyesti painaa kaasua. Jokin ratas ilmeisesti siirtyy vapaalle kun painaa jarrua, mutta jarrua nostettaessa ei kytkeydykään takaisin kunnolla. Vetoa ei tunnu myöskään ko tilanteessa oikein olevan ja muutaman kerran auto vierinyt pari metriä taaksepäin vaikka vaihde D:llä. Vaihteistoa itse epäilen, mutta voihan olla jostain muualtakin. Hämeenlinnan Länsiauto on kolme kertaa ihmetellyt, vaihtanut kaksi kertaa laatikkoon öljyt, mutta sama jatkuu.

Kertooko ääni jollekin mikä voisi olla vialla vai onko vain ominaisuus.
https://www.dropbox.com/s/fvlcqwc98jzr5 ... 2.wmv?dl=0
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Eihän tuo normaalia ole. Ettei olisi tasauspyörästä p*skana. Kato minkälaista öljyä sieltä tulee ulos. Tuleeko metallimuhjua?
jsl300
Viestit: 21
Liittynyt: 23.11.2006 21:37

Viesti Kirjoittaja jsl300 »

Meissenkeri kirjoitti:Eihän tuo normaalia ole. Ettei olisi tasauspyörästä p*skana. Kato minkälaista öljyä sieltä tulee ulos. Tuleeko metallimuhjua?
Tasauspyörästö ei tullut mieleeni. Luulin ettei normi tasauspyörästö pääse "luistamaan" vaan rattaat ovat aina kiinteästi yhteydessä ja jos luistaisi niin luistaisi varsinkin kovemmassa väännössä. Mutta onkos näissä jotain automaatti lukkoperäominaisuuksia, mikä ei ylämäessä osaisikaan kytkeä vetoa?
jsl300
Viestit: 21
Liittynyt: 23.11.2006 21:37

Viesti Kirjoittaja jsl300 »

jsl300 kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:Eihän tuo normaalia ole. Ettei olisi tasauspyörästä p*skana. Kato minkälaista öljyä sieltä tulee ulos. Tuleeko metallimuhjua?
Tasauspyörästö ei tullut mieleeni. Luulin ettei normi tasauspyörästö pääse "luistamaan" vaan rattaat ovat aina kiinteästi yhteydessä ja jos luistaisi niin luistaisi varsinkin kovemmassa väännössä. Mutta onkos näissä jotain automaatti lukkoperäominaisuuksia, mikä ei ylämäessä osaisikaan kytkeä vetoa?
Auto kävi tutkimuksissa ja ääni syntyy ABS-jarrujen pumpusta, joka hakkaa painetta järjestelmään mäkijarrun irrotessa juuri liikkeellelähdön kynnyksellä. Eipä tullut tällainen äänilähde mieleen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W205”