W124 Coupe

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
ramiss
Viestit: 7
Liittynyt: 04.9.2011 16:16

W124 Coupe

Viesti Kirjoittaja ramiss »

Terve!

Tullaas uutena mesen omistajana tänne kyselemään tyhmiä :)
Ostin siis tuommoisen W124 CE, johon joku tekniikanvaihtona lyönyt diesel-koneen tilalle 2.0 moottorin.
Lähinnä nyt sitä tulin kyselemään, että liekö sedanin ja coupen alustoissa yleisesti mitään eroa vai käyvätkö osat ristiin? Helpottaisi varaosien hankintaa suuresti, kun coupea ei aina tunnu olevan listattuna..
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Siis laitettu kaksilitrainen dieselmoottori ?
Liekö sama auto joskta oli joskus juttua täällä.

Alustan osat ovat samoja.
ramiss
Viestit: 7
Liittynyt: 04.9.2011 16:16

Viesti Kirjoittaja ramiss »

dealer kirjoitti:Siis laitettu kaksilitrainen dieselmoottori ?
Liekö sama auto joskta oli joskus juttua täällä.

Alustan osat ovat samoja.
Kaksilitrainen bensa tilalla. Vanha 8v kaasarikone.
Hyvä, jos samoja, helpottuu suuresti osien etsintä :)
Vetelee niin pirusti, täytyy alkaa alustaa tutkimaan, ohjausiskarin ja kallistuksenvakaajan linkit + korikiinnikkeet saakin laittaa ensimmäiseksi uusiksi. Myös alapallonivel tuntuisi ujeltavan käännettäessä paikallaan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

tekniikanvaihtona lyönyt diesel-koneen tilalle 2.0 moottorin
Kaksilitrainen bensa tilalla. Vanha 8v kaasarikone.
Okei, eli aiemmin vaihdettu diesel ja nyt taas bensakone.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

lie 230 alunperin? ruiskulla. Kyllä on ollu köyhä tekniikanvaihtaja kun on pitäny tollanen kaatopaikkalaitos sinne kammeta :D kaksin kappalein viel...
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
ramiss
Viestit: 7
Liittynyt: 04.9.2011 16:16

Viesti Kirjoittaja ramiss »

Sergey kirjoitti:lie 230 alunperin? ruiskulla. Kyllä on ollu köyhä tekniikanvaihtaja kun on pitäny tollanen kaatopaikkalaitos sinne kammeta :D kaksin kappalein viel...
Nyt on taas oma kirjoitustaito ollut ulalla näköjään, itse olen ymmärtänyt asian näin, että alunperin ollut 300D, nyt joku viime vuosina lyönyt mopon 2.0 moottorin tilalle. Olen suunnitellut 2.3 tekniikkaa laittavani tuonne, jos löydän jostain edullisesti kaasarillisen aihion itselleni tarpeellisine laitteineen, tuskin käyvät kaksilitraisen imusarja jne.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3387
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

ramiss kirjoitti:Ostin siis tuommoisen W124 CE, johon joku tekniikanvaihtona lyönyt diesel-koneen tilalle 2.0 moottorin.
ramiss kirjoitti:
Sergey kirjoitti:lie 230 alunperin? ruiskulla. Kyllä on ollu köyhä tekniikanvaihtaja kun on pitäny tollanen kaatopaikkalaitos sinne kammeta :D kaksin kappalein viel...
Nyt on taas oma kirjoitustaito ollut ulalla näköjään, itse olen ymmärtänyt asian näin, että alunperin ollut 300D, nyt joku viime vuosina lyönyt mopon 2.0 moottorin tilalle. Olen suunnitellut 2.3 tekniikkaa laittavani tuonne, jos löydän jostain edullisesti kaasarillisen aihion itselleni tarpeellisine laitteineen, tuskin käyvät kaksilitraisen imusarja jne.
Hmmmm... Mä luotan aika paljon tuohon norjalaiseen Mercefreaken sivustoon ja se väittää ettei W124 (eli C124) mallia ole tehty dieselinä ollenkaan... :roll: Tiedä sitten noista norskeista, miten tuo paikkaansa pitää. No, täällä on paljon viksumpiakin jotka kyllä voi kertoa tarkemmin
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jepp, ei ole tehty dieselinä koskaan.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Ja eikös myös 2,3 litraset ole ollut alusta asti ruiskulla 124korissa :?:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
ramiss
Viestit: 7
Liittynyt: 04.9.2011 16:16

Viesti Kirjoittaja ramiss »

teppo21 kirjoitti:Ja eikös myös 2,3 litraset ole ollut alusta asti ruiskulla 124korissa :?:
Jos ei dieselinä ole tehty ollenkaan, lienee sitten moottorinvaihto tehty useampaan kertaan. No eipä tuolla juuri minulle väliä, laitetaan itse mitä tahdotaan tai jätetään laittamatta :)
Edellinen moottori papereiden mukaan kuitenkin ollut 300d, olisivat jättäneet sen tuonne vain :)
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3387
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

ramiss kirjoitti: Jos ei dieselinä ole tehty ollenkaan, lienee sitten moottorinvaihto tehty useampaan kertaan. No eipä tuolla juuri minulle väliä, laitetaan itse mitä tahdotaan tai jätetään laittamatta :)
Edellinen moottori papereiden mukaan kuitenkin ollut 300d, olisivat jättäneet sen tuonne vain :)
Näinhän se on, ensin persaukisuuttaan laittaneet diisselin ja todenneet taas että kyä sen pensa ol' pittää... Kaikista peree ku oisivat jättäneet sen orkkiskoneen sinne alunperinkin :lol:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Ettei vaan olisi korinvaihto :idea:
Eli kantaautona 300D sedan, johon vaihdettu kori ja moottori :D
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3387
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

teppo21 kirjoitti:Ettei vaan olisi korinvaihto :idea:
Eli kantaautona 300D sedan, johon vaihdettu kori ja moottori :D
Silloin luulis olevan prosentit merkattu otteeseen... Koneenvaihtohan on kai vaan muutoskatsastus :roll:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
ramiss
Viestit: 7
Liittynyt: 04.9.2011 16:16

Viesti Kirjoittaja ramiss »

teppo21 kirjoitti:Ettei vaan olisi korinvaihto :idea:
Eli kantaautona 300D sedan, johon vaihdettu kori ja moottori :D
Täytyypäs tätä tutkia muuten tarkemmin, jotain prosentteja oli kyllä otteessa, mutta en tarkemmin tutkinut. Auto tuli mulle niin halvalla kuntoonsa nähden, että ei paljua kiinnostanut papereista, kuin että on leimassa :) Hyvä käyttöpeli.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Hyvä tarkistaa ennenkuin vaihtelee sinne konetta, ettei tule sitten yllätyksiä konttorilla :D
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
ramiss
Viestit: 7
Liittynyt: 04.9.2011 16:16

Viesti Kirjoittaja ramiss »

Mitä eroa lienee kaasarillisella 2.0 ja 2.3 koneilla ulkoisesti? Onko kuinka huomaamaton tekniikanvaihto, jos onkin korinvaihdosta kyse? 8)
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no kyllä se erinäkönen on. tehoero on sen n ~30hv. Kyllä katsastusmies erottaa kaasarin ruiskusta, sen huomaa jo siitä ku laittaa virrat päälle. Mutta jos moottori on kerran vaihdettu, ei siitä mene prosentit uudelleen. Jos se on KV sedan 300D niin siellä on 230ce:n kanssa yhtenevät jarrut muistaakseni.

herää kysymys. mikä se siis on alunperin.

Laitappa auton runkonumero tänne ni ihmetellään mitä netti sanoo sen olevan :arrow: WDB124xxxxxxxxxxx olis kaivattu numero
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
ramiss
Viestit: 7
Liittynyt: 04.9.2011 16:16

Viesti Kirjoittaja ramiss »

Sergey kirjoitti:no kyllä se erinäkönen on. tehoero on sen n ~30hv. Kyllä katsastusmies erottaa kaasarin ruiskusta, sen huomaa jo siitä ku laittaa virrat päälle. Mutta jos moottori on kerran vaihdettu, ei siitä mene prosentit uudelleen. Jos se on KV sedan 300D niin siellä on 230ce:n kanssa yhtenevät jarrut muistaakseni.

herää kysymys. mikä se siis on alunperin.

Laitappa auton runkonumero tänne ni ihmetellään mitä netti sanoo sen olevan :arrow: WDB124xxxxxxxxxxx olis kaivattu numero
Noniin papereita tutkittu, 300D ollut alunperin, korinvaihto siis. Prosentteja 44% jotain, vanhan kaavan mukaan siis ilmeisesti laskettu. Otteessa ei lue mitään moottorin vaihdosta, mutta 2l koneelle on rekattu kumminkin.
Salliiko laki muuttaa tuota vielä, ilman että pistetään rosenttilaskuri konttorilla uudestaan käyntiin?
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Sanosin että ei onnistu, mutta tarkista konttorilta :roll:

Itte kävin liki samanlaisen tapauksen kanssa ruinaamassa lupaa turbolle, niin ei onnannu :evil:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Liekö nyt vähä asian vierestä, mutta polttoaineensyöttö ei vaikuta prosentteihin. Elikkä toisinsanoen, länttää ruisku siihen kaasarin tilalle (iha jos on kovan utelias katsastusinsinööri) ja käytä konttorilla. Samanlaisia ne M102 koneet on päälle päin, 2.0 ja 2.3 ero on päälle päin vain ja ainoastaan kyljessä olevassa mallinumerossa. Ja seki on niin syvällä piilossa et melkein joutuu imusarjan irrottaa jos sen sieltä haluaa löytää. Ja ku konttorilla tyytyvät siihen et ruisku siellä on (jos siinä haluaa sen moottorin numeron kattoo :wink: ) ja siihen vaihtaa sit 2,3 tilalle. Ite meinasin jättää muutoskatsastamatta vaihdon kaasari 200 ruisku 230, mutta varuiksi tuli sekin tehtyä.

Ja ei tiemmä m102 2,3 oo kaasarilla tehty, tais jo w123 aikoihin olla 230 ruiskupelejä melko pitkälle?
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

teppo21 kirjoitti:Itte kävin liki samanlaisen tapauksen kanssa ruinaamassa lupaa turbolle, niin ei onnannu :evil:
Turbo on eri asia :!: Ruiskuun saa vaihtaa. Käytännössä kun kanta-auto on tuo 300D niin siel saa olla kaikki muut moottorit paitsi 300 bensiinit. Niitä varten joutaa vaihtamaan alustaan osia ja jarrut.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Käytännössä kun kanta-auto on tuo 300D niin siel saa olla kaikki muut moottorit paitsi 300 bensiinit.
Minä en taas ymmärrä, jos on kori vaihdettu ja kanta-auto on 300D niin miten ihmeessä moottori on voitu sekin lakien puitteissa vielä vaihtaa toisenlaiseen ?
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Mulla on samanlainen korin ja moottorinvaihtotapaus ja siinäkin prosentit 44
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”