W124 farmari kolisoo

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
AnttiAhonen
Viestit: 7
Liittynyt: 22.4.2006 22:07

W124 farmari kolisoo

Viesti Kirjoittaja AnttiAhonen »

Eli pieniinkin monttuihin ajettaessa kuluu edestä ja takaa kolahtelua.

Takapäätä en hirveästi ole heilutellut mutta edessä ei tuntuisi väluksiä olevan (alapallosta ei tietoa)

Auto rekisteröintikatsastettu kuukausi sitten. :?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tervetuloa meselle, Antti.

Etupäässä kolahtelu voisi johtua tyypillisesti alapallon välyksestä tai kallistuksenvakaajan kumien kulumisesta.
Takapäässä "narinahelasta" tai iskarin alapään helasta.
wiimax.fi
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ja eikös se iskarin yläpään kumi - just se mikä on joka mersussa halki - ole myöskin yleinen kolinan syy? Löytyy siis konepellin alta, helppo tarkistaa.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
dieselflosse
Herrasmies
Viestit: 523
Liittynyt: 22.11.2005 12:15
Paikkakunta: Nurmijärvi

Kolinamysteeriö

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Terve!

124:n alusta on täynnä erilaisia kolinan lähteitä. Niiden arvailu on aikamoista henkimaailman hommaa.

Omissa kulkineissa ovat kolinoita aiheuttaneet koiranluut, niiden kiinnityspultit, takakelkan kannatintyynyt, perän kannatushelat, kardaanin kannatin, kardaanin rättinivel, kaasupallot, etuiskarit, pyörän laakeri, moottorin kannatintyynyt, takaluukku, tavaratilan sivuverhoilut....

Kartoittaminen voipa vaikkapa alkaa siitä, että yrität tarkentaa kolinoiden esiintymistilanteita. Millaista tietä ajelet? Miten painelet kaasua tai jarrua? Millainen vauhti? Eli, kerro kaikki elintavoistasi ja harrastuksistasi :lol:
Terveisin
Tero
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No tiilerin linjoilla,edessä veikkaisin 90% varmuudella kallistuksenvakaajan kumeja(olipas rohkeat rosentit).Varsinkin jos kuuluu hiljaa ajaessa,pienissä terävissä montuissa.

Takaa en sitten edes uskalla veikata,ei ole minulla 124:nen koskaan kolissut takapäästä :shock: :shock:
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Ja jos oikein villejä arvauksia heitetään niin pakoputken kiinnikkeet ovat kuoleentuneet ja takapönttö kolisee alustaan :wink:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Farkussa ne takapään kolinat syntyvät valitettavan usein tasonsäätöiskareiden ah niin ihanista alapuslista jotka kuluvat väljäksi... Omasta hajosi toinen iskari kokonaan kun nivel oli kulunut tarpeeksi väljäksi ja se pääsi hakkaamaan iskarin alapään rikki. Nyt siihen vaihdettu käytetty kolisee taas, tai sitten se on se koiranluu. Muutenkin alusta alkaa vaatia huomiota kun emäntäkin jo valittelee että perä muljuu ja heiluu ajaessa (siis auton perä :wink: ).

Etupäähän veikkaan myös kallistuksenvakaajan kumeja.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”