Laakeri vikako?
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Laakeri vikako?
Takaa oikealta puolelta kuluu rohinaa, vain kovilla nopeuksilla. Ääni alkaa 60km/h -->...
Epäilen, että renkaan laakeri tullut tiensä päähän.
Epäilen, että renkaan laakeri tullut tiensä päähän.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 20.4.2006 20:21
- Paikkakunta: Loimaa
hyvinkin paljo mahdollista
Jos olet tarkastanut paikat ettei siellä ota mikään renkaaseen kiinni tms. yksinkertaista, kannattaa laakeri vissii tsekata. Itelläni ei kyl oo 124 koppaisista sen suuremmin kokemusta, mutta vanhempien autossa, siis kyseisessä mallissa, oli kerran etupään laakerit aivan loppu kun se alkoi pitää aina kummallista ulinaa juuri sen kuudenkympin jälkeen. En tiedä sitten mikä noiden takalaakerien suhteen on, mutta niiden kireyden kanssa kannattaa olla tarkkana, tulee sanomisia katsatuksessa
Meiltä oli etupään laakerit muka liian löysällä vaikka ne oli juuri vaihdettu ja tästä syystä se käytettiin korjaamolla. No tuttu korjaaja sanoi, että hän on ennenkin ilmoittanut asiasta katastusmiehille, ja pääsi taas kerran sanomaan asiasta
Ja pääsipä kuittaamaan myös katkenneista etujousista joita ei katsastuksessa huomattu...


Eiköhän se laakeri ole se syyllinen jos se rohisee vasta 60->
Ei ihan nopea vaihtaa, muttei mahdoton. Tosin ilman prässiä en hommaan ryhtyisi. Kannattaa vaihtaa molemmalta puolelta, kun jos sen toisen jättää vaihtamatta niin se antautuu kuitenkin kohta... Eli tasalaatuisia ovat.
Ei ihan nopea vaihtaa, muttei mahdoton. Tosin ilman prässiä en hommaan ryhtyisi. Kannattaa vaihtaa molemmalta puolelta, kun jos sen toisen jättää vaihtamatta niin se antautuu kuitenkin kohta... Eli tasalaatuisia ovat.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Onhan tästä jo aiemminkin väännetty, mutta edelleenkään ne ei usko, että se on kaksoiskartiorullalaakeri eikä mikään suoralaakeriRässi66 kirjoitti:Se takalaakeri on semmonen kiristämätön malli, jos se on loppuse on loppu.
Elikkäs kyseessä suoralaakeri, ei kartio.


Edittiä: ja jos vähääkään epäilyttää, niin vie suosiolla asiansa osaavalle pajalle. Tuo on niitä hommia, mihin itse en ryhdy, varsinkaan ulkoilma-autotallissa


No sovimma sitten niin, tiesinhän mie ees ½.veppe kirjoitti:Onhan tästä jo aiemminkin väännetty, mutta edelleenkään ne ei usko, että se on kaksoiskartiorullalaakeri eikä mikään suoralaakeriRässi66 kirjoitti:Se takalaakeri on semmonen kiristämätön malli, jos se on loppuse on loppu.
Elikkäs kyseessä suoralaakeri, ei kartio.No joo, kiristäähän sitä ei kuitenkaan voi, kun se on yksi yhtenäinen paketti, notta
'

Pro HVM
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Vehkeet tuohon hommaan kyllä löytyis...mutta "laiska" ku olen ja ennen, kun en ole tuota hommaa tehnyt, niin taidan viedä osaaviin käsiin vaihdettavaksi.veppe kirjoitti:Onhan tästä jo aiemminkin väännetty, mutta edelleenkään ne ei usko, että se on kaksoiskartiorullalaakeri eikä mikään suoralaakeriRässi66 kirjoitti:Se takalaakeri on semmonen kiristämätön malli, jos se on loppuse on loppu.
Elikkäs kyseessä suoralaakeri, ei kartio.No joo, kiristäähän sitä ei kuitenkaan voi, kun se on yksi yhtenäinen paketti, notta
'
Edittiä: ja jos vähääkään epäilyttää, niin vie suosiolla asiansa osaavalle pajalle. Tuo on niitä hommia, mihin itse en ryhdy, varsinkaan ulkoilma-autotallissaTosin on niitä muitakin sellaisia hommia
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
Terve,
Sedaneissa on ilmeisesti semmoinen kaksoiskuulalaakeri – semmoisia lojuu tuolla hovikorjaajan pajalla yhdessä laatikossa. Tehtaalla säädettyjä. 
Kliks. Naks.
t.
Risto
En tiedä, mikä on suoralaakeri mutta farkussa oli semmoinen kaksoiskartiorullahässäkkä, jossa on yhteinen ulkokooli ja kahdet sisäkoolit. Purin piruuttani vanhan, kun toiselle puolelle vaidettiin uusi.veppe kirjoitti:Onhan tästä jo aiemminkin väännetty, mutta edelleenkään ne ei usko, että se on kaksoiskartiorullalaakeri eikä mikään suoralaakeriNo joo, kiristäähän sitä ei kuitenkaan voi, kun se on yksi yhtenäinen paketti, notta
'


Kliks. Naks.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Sedanissa yksirivinen kuulalaakeri ja farkussa 2-rivinen rullalaakeri,eikös se niin mene...
Sedanin laakeri lähtee helpommin irti,mutta farkussa laakeri on kyllä aika tiukassa.Jos ei kunnon vehkeitä ole niin paljon säästää hermoja kun käyttää korjaamolla.Oisko joku 50€ vaihtotyö,joten ei mene konkurssiinkaan.
Itse olen sedaniin vaihtanut home made työkaluilla,eikä nyt hirveä homma,muttei niitä mukavimpia remonttejakaan.Viimeksi tosin vaihdoin koko navan kun oli kulahtanut pilalle.Farkusta taas otin koko navan irti ja kiikutin prässiin,lähti helposti
Jos vaan prässi löytyy lähistöltä niin ei tuollakaan lailla mikään paha homma.
Sedanin laakeri lähtee helpommin irti,mutta farkussa laakeri on kyllä aika tiukassa.Jos ei kunnon vehkeitä ole niin paljon säästää hermoja kun käyttää korjaamolla.Oisko joku 50€ vaihtotyö,joten ei mene konkurssiinkaan.
Itse olen sedaniin vaihtanut home made työkaluilla,eikä nyt hirveä homma,muttei niitä mukavimpia remonttejakaan.Viimeksi tosin vaihdoin koko navan kun oli kulahtanut pilalle.Farkusta taas otin koko navan irti ja kiikutin prässiin,lähti helposti

Sedanin laakeria en ole käsissäni käyttänyt vaan katselin vain kauempaa. Siitä oli kyllä se toinen sisäkooli irronnut, joten oletin, että se olisi kaksirivinen kuulahässäkkä.AM kirjoitti:Sedanissa yksirivinen kuulalaakeri ja farkussa 2-rivinen rullalaakeri,eikös se niin mene...


Voihan tosin olla, että se oli jonkun toisen märssun laakeri.


t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)