Laakeri vikako?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
300 D farkku
Viestit: 541
Liittynyt: 02.6.2006 22:43
Paikkakunta: 97940

Laakeri vikako?

Viesti Kirjoittaja 300 D farkku »

Takaa oikealta puolelta kuluu rohinaa, vain kovilla nopeuksilla. Ääni alkaa 60km/h -->...

Epäilen, että renkaan laakeri tullut tiensä päähän.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm

50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
anttikaukainen
Viestit: 32
Liittynyt: 20.4.2006 20:21
Paikkakunta: Loimaa

hyvinkin paljo mahdollista

Viesti Kirjoittaja anttikaukainen »

Jos olet tarkastanut paikat ettei siellä ota mikään renkaaseen kiinni tms. yksinkertaista, kannattaa laakeri vissii tsekata. Itelläni ei kyl oo 124 koppaisista sen suuremmin kokemusta, mutta vanhempien autossa, siis kyseisessä mallissa, oli kerran etupään laakerit aivan loppu kun se alkoi pitää aina kummallista ulinaa juuri sen kuudenkympin jälkeen. En tiedä sitten mikä noiden takalaakerien suhteen on, mutta niiden kireyden kanssa kannattaa olla tarkkana, tulee sanomisia katsatuksessa :evil: Meiltä oli etupään laakerit muka liian löysällä vaikka ne oli juuri vaihdettu ja tästä syystä se käytettiin korjaamolla. No tuttu korjaaja sanoi, että hän on ennenkin ilmoittanut asiasta katastusmiehille, ja pääsi taas kerran sanomaan asiasta :P Ja pääsipä kuittaamaan myös katkenneista etujousista joita ei katsastuksessa huomattu...
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Se takalaakeri on semmonen kiristämätön malli, jos se on loppu :arrow: se on loppu.
Elikkäs kyseessä suoralaakeri, ei kartio.

Kuva
Jep, tuota ei pahemmin kiristellä.

Uskallan sitten luvata, että on vanhassa autossa ihan oikeasti tiukassa.

PS. osa #8 on sitten se kuuluisa narinanivel. :wink:
Pro HVM
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Eiköhän se laakeri ole se syyllinen jos se rohisee vasta 60->

Ei ihan nopea vaihtaa, muttei mahdoton. Tosin ilman prässiä en hommaan ryhtyisi. Kannattaa vaihtaa molemmalta puolelta, kun jos sen toisen jättää vaihtamatta niin se antautuu kuitenkin kohta... Eli tasalaatuisia ovat.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Rässi66 kirjoitti:Se takalaakeri on semmonen kiristämätön malli, jos se on loppu :arrow: se on loppu.
Elikkäs kyseessä suoralaakeri, ei kartio.
Onhan tästä jo aiemminkin väännetty, mutta edelleenkään ne ei usko, että se on kaksoiskartiorullalaakeri eikä mikään suoralaakeri :lol: No joo, kiristäähän sitä ei kuitenkaan voi, kun se on yksi yhtenäinen paketti, notta :roll:'

Edittiä: ja jos vähääkään epäilyttää, niin vie suosiolla asiansa osaavalle pajalle. Tuo on niitä hommia, mihin itse en ryhdy, varsinkaan ulkoilma-autotallissa :? Tosin on niitä muitakin sellaisia hommia :oops:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

veppe kirjoitti:
Rässi66 kirjoitti:Se takalaakeri on semmonen kiristämätön malli, jos se on loppu :arrow: se on loppu.
Elikkäs kyseessä suoralaakeri, ei kartio.
Onhan tästä jo aiemminkin väännetty, mutta edelleenkään ne ei usko, että se on kaksoiskartiorullalaakeri eikä mikään suoralaakeri :lol: No joo, kiristäähän sitä ei kuitenkaan voi, kun se on yksi yhtenäinen paketti, notta :roll:'
No sovimma sitten niin, tiesinhän mie ees ½. :lol:
Pro HVM
300 D farkku
Viestit: 541
Liittynyt: 02.6.2006 22:43
Paikkakunta: 97940

Viesti Kirjoittaja 300 D farkku »

veppe kirjoitti:
Rässi66 kirjoitti:Se takalaakeri on semmonen kiristämätön malli, jos se on loppu :arrow: se on loppu.
Elikkäs kyseessä suoralaakeri, ei kartio.
Onhan tästä jo aiemminkin väännetty, mutta edelleenkään ne ei usko, että se on kaksoiskartiorullalaakeri eikä mikään suoralaakeri :lol: No joo, kiristäähän sitä ei kuitenkaan voi, kun se on yksi yhtenäinen paketti, notta :roll:'

Edittiä: ja jos vähääkään epäilyttää, niin vie suosiolla asiansa osaavalle pajalle. Tuo on niitä hommia, mihin itse en ryhdy, varsinkaan ulkoilma-autotallissa :? Tosin on niitä muitakin sellaisia hommia :oops:
Vehkeet tuohon hommaan kyllä löytyis...mutta "laiska" ku olen ja ennen, kun en ole tuota hommaa tehnyt, niin taidan viedä osaaviin käsiin vaihdettavaksi.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm

50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,
veppe kirjoitti:Onhan tästä jo aiemminkin väännetty, mutta edelleenkään ne ei usko, että se on kaksoiskartiorullalaakeri eikä mikään suoralaakeri :lol: No joo, kiristäähän sitä ei kuitenkaan voi, kun se on yksi yhtenäinen paketti, notta :roll:'
En tiedä, mikä on suoralaakeri mutta farkussa oli semmoinen kaksoiskartiorullahässäkkä, jossa on yhteinen ulkokooli ja kahdet sisäkoolit. Purin piruuttani vanhan, kun toiselle puolelle vaidettiin uusi. :D Sedaneissa on ilmeisesti semmoinen kaksoiskuulalaakeri – semmoisia lojuu tuolla hovikorjaajan pajalla yhdessä laatikossa. Tehtaalla säädettyjä. :nocando:

Kliks. Naks.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Sedanissa yksirivinen kuulalaakeri ja farkussa 2-rivinen rullalaakeri,eikös se niin mene...

Sedanin laakeri lähtee helpommin irti,mutta farkussa laakeri on kyllä aika tiukassa.Jos ei kunnon vehkeitä ole niin paljon säästää hermoja kun käyttää korjaamolla.Oisko joku 50€ vaihtotyö,joten ei mene konkurssiinkaan.

Itse olen sedaniin vaihtanut home made työkaluilla,eikä nyt hirveä homma,muttei niitä mukavimpia remonttejakaan.Viimeksi tosin vaihdoin koko navan kun oli kulahtanut pilalle.Farkusta taas otin koko navan irti ja kiikutin prässiin,lähti helposti 8) Jos vaan prässi löytyy lähistöltä niin ei tuollakaan lailla mikään paha homma.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

AM kirjoitti:Sedanissa yksirivinen kuulalaakeri ja farkussa 2-rivinen rullalaakeri,eikös se niin mene...
Sedanin laakeria en ole käsissäni käyttänyt vaan katselin vain kauempaa. Siitä oli kyllä se toinen sisäkooli irronnut, joten oletin, että se olisi kaksirivinen kuulahässäkkä. :nocando: Eihän yksirivinen kovin helposti purkaudu. :?

Voihan tosin olla, että se oli jonkun toisen märssun laakeri. :oops: Jos olet mokoman purkanut ja tutkinut, niin en väitä enempää vastaan. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29474
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kaksirivinen on se sedanin kuulalaakerikin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”