
Auto on siis s124 E300TD vuodelta -94 ja pitäis näköjään lisätä sitä ölppää sinne kun tikussa näytti olevan öljyt MIN-merkin kohdalla
Jaahas,sitten täytyykin alkaa näköjään vaihtamaan ne öljyt äkkiä tuohon tasonsäätöön...on meinaan jo aika tummaksi muuttuneet(melkeinpä sellaista ruskeaa mönjää)Rässi66 kirjoitti:Semmosta väritöntä, kympin litra.
Ei se välttämättä väärää tai vanhaa öljyä ole, Veholta ostamani hydrauliikkaöljy tasonsäätöön on ruskeaa (MB 000 989 9103 hydrauliöljyä, tämä siis 4Matikkiin).mese300 kirjoitti:Jaahas,sitten täytyykin alkaa näköjään vaihtamaan ne öljyt äkkiä tuohon tasonsäätöön...on meinaan jo aika tummaksi muuttuneet(melkeinpä sellaista ruskeaa mönjää)Rässi66 kirjoitti:Semmosta väritöntä, kympin litra.
Elikkäs huomenna täytyy pyörähtää ihan kysymässä KL-varaosasta ölppää ja ostaa sitä pari litraa,vai paljonko sitä sinne menee![]()
Ja lisätään sitten tähän samaan syssyyn kymymys että mitenkäs ne öljyt sinne vaihdetaan kun ei ole missään edellisessä autossa ollut tasonsäätöä missä olis päässyt harjoittelemaan sitä vaihtoa
oho,onpas sitten jyväskylän Mersuliike noissa öljyissä kallis, kävin äsken kysymässä niin varaosamyyjä tokas hinnaksi 13,5e/lMersuja 3 kirjoitti:Täällä pohjanmaalla olen ihan käyny hakemassa Mersuliikkeestä, sinisessä litran tölkissä, 4,50 purkki.
Ei ole tuossa järjestelmässä vuotoa,ei ainakaan näytä vuotavan mistään muusta kuin jakoketjunkiristimen prikka silloin tällöin hilseilee(laitetaan kesällä kuntoon) mutta kun tuo kosla on jälkituontina tuotu Saksasta niin uskon ettei ole koskaan vaihdettu tuota tasonsäädön öljyjä kun kerta oli laatikkoöljytkin siinä kunnossa ettei kehtaa edes kellekään näytelläpeehoo7 kirjoitti:Tuli mieleen tuosta väristä, ettei vaan ryystä pumppu moottoriöljyä hydrauliikan sekaan. Se tiiviste siihen pumppuunhan on aika simppeli vaihtaa. Toisaalta jos vuotoja ei näy ne öljyt tuppais tuolloin lissäymään.