Satakaksnelosen takajousi..

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Iso-Wee
Viestit: 65
Liittynyt: 12.9.2007 5:00
Paikkakunta: Kaenuu

Satakaksnelosen takajousi..

Viesti Kirjoittaja Iso-Wee »

Huomenia kaikille...

Nyt se on jo niin varma, että minusta tulee huomenna mersun omistaja, niin uskalsin jo käydä liittymässä voorumille.. :D

Uusi tulokas on sellainen musta, sievä ja pikkuinen pensa-tenavatähti cossun korisarjalla.. :lol:

Aikanaan paljonkin olen entisen ammattini takia saanut/joutunut ajamaan mersulla (taksikuski), mutta koskaan en itselleni sellaista halunnut, mutta nyt jostain iski tälläinen kuume päälle, että nyt mulla on jo yks 124tiisseli tuossa pihassa kojolla.. :lol:

Joten..
Kuinka iso homma on vaihtaa tollaiseen satakaks-laatikkoon takajousi..??
Eilen Kahteen mieheen laitettiin uusi paikalleen neljässä tunnissa ja kaveri oli jo edellisenä päivän purkanut kaiken valmiiksi, eli rengas pois, iskari pois kallistuksen vakaaja irti yms.. Ajatuksena oli se että kun iskari on irti, niin kynkkä painuun niin alas, että jousi pois ja uus tilalle, mutta ei... :?

Jotenkin minusta vaan tuntuu että siinä ei niin kauan pitäisi kyllä mennä... :? :?

Olisiko kellään antaa jotain tietoa tai vinkkiä että missä meni vikaan..??

Kiitos.. =)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29486
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tervetuloa Meselle ja mersunomistajien joukkoon ! :D

Vikaan meni siinä että irrottelitte alatukivartta väärästä päästä.
Jousi vaihtuu helposti kun irrottaa alatukivarren sisäpään pultin, muuta ei tarvitse irrottaa.
Tai no, muovisuoja alatukivarren alla tietysti on hieman näköesteenä kun jousen alapäätä asettelee paikalleen, se kannattaa ottaa pois - parilla pikkuruuvillahan se on kiinni.
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

siinä meni vikaan että puritte aivan liikaa :D
eli perä ylös, rengas irti, tunkki alatukivarren sisäpäähän-> vain alatukivarren sisempi pultti irti, lasket tunkin alas ja hoplaa sulla on jousi turvallisesti kädessä 8) vartin homma per puoli !

edit : jaa katos , muitakin hereillä tähän aikaan :lol:
Iso-Wee
Viestit: 65
Liittynyt: 12.9.2007 5:00
Paikkakunta: Kaenuu

Viesti Kirjoittaja Iso-Wee »

Jeps.. Kiitos, kiitos... :D

Joo kyllä me sitten ihan oikeilla jäljillä oltiiin sen remontin kasssa,
mutta siinähän se meni mönkään, kun se kynkän sisempi pultti ei suostunut
vaihtamaan maisemaa.. Mutteri saatiin pois helposti ja crc:tä ruiskuteltiin
varmaan purkillinen, mutta ei.. Vieläkin on ranteet kipeänä.. :lol:

Pitää ensi kerralla varautua pulttipyssyllä, niin jospa se sitä tottelisi paremmin..

Oppia ikä kaikki.. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”