Jäykkä ohjaus...missä vika?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Jäykkä ohjaus...missä vika?

Viesti Kirjoittaja Marco »

Ohjaus on tainnut pikku hiljaa jäykistyä. Eilen vasta aloin ihmettelemään, kun saa oikein tosissaan vääntää ruoria, että auto suostuu kääntymään. Mistäs sitä vikaa kannattaa alkaa etsimään? Tehostajan säiliössä on öljyä eli öljyn vähyydestä ei ainakaan johdu. Mitäs sitten seuraavaksi? Tehostajan pumppu finaalissa? Ohjaussimpukka? Alapallot? Ei viittiis noita kaikkia uusia(=liian kallista)

Auttakee :cry:
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Ootkos sie ikinä vaihtanut sitä ohjaustehostimen säiliön suodatinta, tai niitä öljyjä ?
Onko paineet kadonnut eturenkaista ?

-RIsto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Malm kirjoitti:Ootkos sie ikinä vaihtanut sitä ohjaustehostimen säiliön suodatinta, tai niitä öljyjä ?
Onko paineet kadonnut eturenkaista ?

-RIsto
Mun toimesta ei ole suodatinta\öljyjä vaihdettu. Voiskos sillä olla vaikutusta, jos on vanhat öljyt? Eturenkaiden paineet on kunnossa(tänään tarkistettu).
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Marco kirjoitti:
Mun toimesta ei ole suodatinta\öljyjä vaihdettu. Voiskos sillä olla vaikutusta, jos on vanhat öljyt? Eturenkaiden paineet on kunnossa(tänään tarkistettu).
No eikai sillä mitään järkyttävää vaikutusta ole, mutta siitä on helppo lähteä liikenteeseen. Toki jos pakkasella on vaikutusta jäykkyyteen niin silloin saatta olla öljyissäkin sanomista.

Näyttääkö öljy säiliössä enemmän mustalta kuin punaiselta ?

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Malm kirjoitti:Näyttääkö öljy säiliössä enemmän mustalta kuin punaiselta ?
Yritin sinne säiliöön katella, mutta oli sen verran hämärää,ettei erottanut minkä väristä tavaraa siellä oli.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Kuivat alapallotkin voivat ahdistaa :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Lucky-Dog kirjoitti:Kuivat alapallotkin voivat ahdistaa :roll:
Olishan tuolla tallissa huumeruutta ja paksu neula. Syksyllä pistin viimeksi voitelua palloihin. Olisko ne jo ehtineet kuivahtaa :shock: ?
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

No halapa juttu kokeilla pikkusen piikittää :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Alapalloihin on nyt tyrkätty liukastinta ja tehostimen öljykin oli punaista. Vielä ahdistaa ohjaus. Mitäs seuraavaksi? Voiko simpukan säätö itsekseen tiukentua?
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
mustavihannes
Viestit: 2
Liittynyt: 09.3.2016 13:48

Viesti Kirjoittaja mustavihannes »

Pistin tuossa merkille että kun oli -10 pakkasta, niin oli ohjaus aika jäykän oloinen. Varmaan täytyy tehostajan öljyt tarkistaa... Voi olla myös että rengaspaineet laski pakkasen takia, tuntuu että ihan hirveä ajettava tuo W124 HKPL 7 renkailla, jos ei ole 3 baria painetta :? Kesärenkailla kulkee paljon mukavammin.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Moi. Keskittääkö ohjaus kunnolla vai eikö meinaa palauttaa kurveissa? Mulla ei ole ainakaan kokemusta, että simpukka itsekseen kiristyisi. Ei todellakaan pitäisi. Joku nivel on pahasti nakelissa tai pumpun tehot kateissa. Auton kulusta tulee sinne tänne vetelevää, jos jompi kumpi ylläolleista asioista ei kunnossa. Ihan kuin liikaa kiritty simpukka-ajettavuus katoaa täysin, kun palautus/keskitys ei toimi kuten pitää.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”