300 4Matic farkku vinossa / normaalikorkeus ? 4 Matic:ssä

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
300TE4Matic
Viestit: 18
Liittynyt: 30.3.2011 20:11

300 4Matic farkku vinossa / normaalikorkeus ? 4 Matic:ssä

Viesti Kirjoittaja 300TE4Matic »

Moi ... tässä ko. autossa on repsikan puoli noin 5 cm ylempänä kuin kuskinpuoli ( etu- ja peräpäästä ) ... vaihdoin hydraulipallot kun oli pomppimista ajettaessa ( kalvot oli rikki ) ja vaihdonjälkeen auto rupes kulkee tasasesti mutta toi kallellaan olo alkaa jurppii ... olen laskenut jousien kierrokset ovat yhteläiset akselittain ..... Tason säätö toimii perä nousee ja laskee vivusta kun tanko irti ... mutta kun tanko paikallaan auto kenollaan ton 5 cm. Ei kai toi iskareista johdu että olis toinen rikki ja säätö ei toimis .....
Onko noissa farkuissa eri jousia takapäähän ?? olisko joskus vaihdettu väärä jousi toiselle puolelle ...
Meinaan irrottaa iskarit ja kattoo onko vielä kenollaan kun auto tuli suoraan ja etupään lokarien etäisyydet vanteen keskelle oli lähes samat kun ajoi vasemmän puolen renkaan korokkeen päälle jollon oikea takarenkas oli selvästi alempana ....
Mihes suuntaan toi venttiilin vipua väännettäessä perä nousee .... mulla toimi niin että kun väänsi vipua ylös päin perä nousi myös ylös päin ???? ei kai noita venttiilejä ole eri suuntaan toimivina ???? kun olis sellanen tuntuma et perä ei nouse kun lastaa auton ??? vai pitääkö säätötankon paikkaa viritellä ... eli mistä tietää että olis keskiasento kohdallaan ....
Jatsi
Viestit: 41
Liittynyt: 26.1.2007 21:02
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Jatsi »

Morotonki,
omassa 4-maticissa, 300TDT -92, on Saksasta tuonnin jälkeen vaihdettu
kuskin puolelle vaihdettu Veho Turussa jousi.
Nyt jälkeenpäin olen huomannut että, ovat penteleet laittaneet sinne väärän jousen.
Oikea jousi määräytyy auton varuste tason mukaan eli omassani on
kaikkein järeimmät.
Tästä johtuen repsikan puoli on hiukan ylempänä ja takakulma kuskin puolelta hiukan alempana.
Eli tsekkaa vaikka ne etujouset, näissä mun tämän hetken jousissa on
jousiteräksen vahvuudessa 1 mm:n paksuus ero.
Uudet jouset ja iskarit eteen odottaa vaihtoa, kun vain ehtisi.
Oli muuten ko. iskarit Saksassa 200€ pari kun vastaavat KL 165€ kpl.
Jouset sain kyllä KL:stä tosi huokeasti 100€ kpl.
Joku oli ostanut matikkiinsa, ajanut 600km , huomannut että liian jäykät ja vaihtanut ne uusiin.
Käsittääkseni uudet jouset maksaa nykyään jollei 300 ni ainakin yli 200.
Että sellasta,
Cheers
Jaska
300TE4Matic
Viestit: 18
Liittynyt: 30.3.2011 20:11

Viesti Kirjoittaja 300TE4Matic »

Moi ... musta näyttää et takajouset on väärää paria ... KL:n perusteella taakse on erilaisia jousia mut eteen noissa jousissa ei 4Matic ole paljoa vaihtoehtoja ....
Jatsi
Viestit: 41
Liittynyt: 26.1.2007 21:02
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Jatsi »

Terva,
KL:ssä kundi sanoi että maticiin on kolmea eri jousta eteen ja ne määräytyy auton varustetason mukaan.
Ne värikoodit jousessa kertoo mikä jousi on kyseessä.
Jos tämä ei pidä paikkaansa, ni jostain syystä kumminkin jousien paksuuksissa on eroja... mene ja tiedä.
Jaska
Jatsi
Viestit: 41
Liittynyt: 26.1.2007 21:02
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Jatsi »

nii ja vielä piti jatkaa, että taakse on yhtä mallia jousta, sellaista progressiivista keskeltä pulleampaa, ainakin tässä minun maticissa oli.
Laitettiin tava suorat jouset.
Jaska
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”