TAKARENKAITTEN aivan liian nopea KULUMINEN?!?!

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Peteeee
Viestit: 98
Liittynyt: 08.8.2011 17:46
Paikkakunta: ruikonperä

TAKARENKAITTEN aivan liian nopea KULUMINEN?!?!

Viesti Kirjoittaja Peteeee »

Jaaa nnoonnii mesellä ollaan taas.. prkl entinen käyttäjätunnus ei enää toiminu.. nå teinpäs sitt uuuven tunnuksen.. 8)

JOOO, asiaan.
. Elikkä farkku satalankusta kyse.. 300TD vm92.. ajettu about 32.. Vajaan 3 kuukauen aikana kulunu ainakin 2 kesärenkaat ihan kankaille, mistä on kyse? :shock: Siis takarenkaat vain(195/65/15).. ENIMMÄISETt= michelin energy saverit pintaa oli keväällä päälle laittaessa melkein uuden verran, noin 3kk ja renkaat oli sileät kuin formulaautossa.. siis aivan tasasesti kuluneet, ei ole vejetty kovia kuormia jne ja ilmanpaineet ovat olleet kohillaan.. Nivåmaticci eli tasonsäätö on tosin ollu vioittunu tänä aikana..

TOISET: Uudet käytetyt renkaat alle.. pintaa joku 4mm, joku random merkki KENDA.. ja ei edes kuukautta ja sisäpinnta kankaille asti sileänä, toinen jopa puhkesi.. tällä kertaa vain sisäreuna kankaille.. :twisted:

Mikä helevetti tämän aiheuttaa? mitä kulmia takana on säädettävissä?
tämmönen ralli alkaa käymään kalliiksku renkaita näyttää menevän kontillinen kesässä.. lankku ollu emännällä työmatka ajossa ja ei tosiaankaan ole revitetty, ja kilsojakaan ei mitään hirveitä määriä ajettu joten sen puoleen ei ainakaan pitäs nuin nopeaa kulua.

Onko kellään ollu samanlaisia ongelmia tai oisko jollain neuvoja mitä ois tehtävissä?

//Pete
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Re: TAKARENKAITTEN aivan liian nopea KULUMINEN?!?!

Viesti Kirjoittaja dry »

Peteeee kirjoitti: Nivåmaticci eli tasonsäätö on tosin ollu vioittunu tänä aikana..
Oisko se siinä? :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

No niin ne kuluu takimmaiset kiekot kesässä loppuun täälläkin, vaikkei tasonsäädöstä ole tietoakaan. Ojanpuoleinen kuluu oikein silmissä. :nocando:

Kait se on tämä etukammiokoneen raaka voima? :ope:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Peteeee
Viestit: 98
Liittynyt: 08.8.2011 17:46
Paikkakunta: ruikonperä

Viesti Kirjoittaja Peteeee »

Ei se tossa tasonsäääärössäkään varmaa olekko se laitettiin kuntoon, ja sen jälkeen vasta vaihettiin toiset renkaat.. ja kulu sisäreunat helevettihin :D
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Haritusta, sen saa säädettyä. Vielä jos camperit on yläreuna sisäänpäin niin jo kuluaa nopeesti, sitä ei tosin vakioalustassa saa takana säädettyä. Tarkista tarkistuta asiantuntijalla takapään nivelten ja puslien kunto, eritoten "narinahelat" eli taka-alapallot sekä auraustangot. Sitten kun kaikki on laitettu/todettu ehjäksi, niin auto säätöön. Aurausta taakse 13min puolelleen vakiotassuilla, eteen 10min. Mitä lie sitten milleissä ja mistä kohti mitattuna... Muitapa kulmia en muista ihan ulkoa, mutta casteria käske laittaa hieman miedommin kuskin puolelle. :wink:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Peteeee
Viestit: 98
Liittynyt: 08.8.2011 17:46
Paikkakunta: ruikonperä

Viesti Kirjoittaja Peteeee »

Noniii nyt tuli jonkunmoista selostusta.. Kannattaako käyä sääjätyttämässä ilman että kaikki nuo osat uusittu`? :shock: tai mistä/miten nuitten auraustankojen ja helojen heikkouksia vois tarkistella ettei koko alustaa tarvi uusiks lyä..?
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

JuMu S kirjoitti:No niin ne kuluu takimmaiset kiekot kesässä loppuun täälläkin, vaikkei tasonsäädöstä ole tietoakaan. Ojanpuoleinen kuluu oikein silmissä. :nocando:

Kait se on tämä etukammiokoneen raaka voima? :ope:
Täälläkin päin Mersu (W202), josta tarkistettu välykset moneen kertaan ja nelipyöräsuuntaus tehty keväällä. Niin vaan häviää ensimmäisenä oikean takarenkaan pinta.
Sama homma isän S211, oikea takarengas kuluu nopeasti. (Suvussa useita mersuja, ja lähes kaikista häviää ensimmäisenä oikean takarenkaan kulutuspinta..) :shock:

Erikoisen asiasta tekee se, että renkaat (myös oikealla takana) kuluvat melko tasaisesti, ei siis syö ulko- tai sisäreunaa tai edes keskustaa erikseen, vaan koko rengas kuluu tasaiseksi sliksiksi.. Onko mitään tehtävissä (paitsi tiuhaan tapahtuva käynti rengasliikkeessä) :lol:
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

|Teemu| kirjoitti:
JuMu S kirjoitti:No niin ne kuluu takimmaiset kiekot kesässä loppuun täälläkin, vaikkei tasonsäädöstä ole tietoakaan. Ojanpuoleinen kuluu oikein silmissä. :nocando:

Kait se on tämä etukammiokoneen raaka voima? :ope:
Täälläkin päin Mersu (W202), josta tarkistettu välykset moneen kertaan ja nelipyöräsuuntaus tehty keväällä. Niin vaan häviää ensimmäisenä oikean takarenkaan pinta.
Sama homma isän S211, oikea takarengas kuluu nopeasti. (Suvussa useita mersuja, ja lähes kaikista häviää ensimmäisenä oikean takarenkaan kulutuspinta..) :shock:

Erikoisen asiasta tekee se, että renkaat (myös oikealla takana) kuluvat melko tasaisesti, ei siis syö ulko- tai sisäreunaa tai edes keskustaa erikseen, vaan koko rengas kuluu tasaiseksi sliksiksi.. Onko mitään tehtävissä (paitsi tiuhaan tapahtuva käynti rengasliikkeessä) :lol:
Samaa tekee minun Ässässä ja isäukon W124:ssa. Veljen satalankussa tätä ilmiötä ei taas ole. :roll:
® Mesen Porkkana-klubi
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Eli kai se on vaan hyväksyttävä ominaisuus. Yks hyvä keino vois olla, että aina uusia renkaita ostaessa hankkii niitä 5kpl, kun tuntuu että siellä oikealla takana kuluu melkein kaksi rengasta siinä missä muut nurkat pärjäävät yhdellä.. :lol:
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
Peteeee
Viestit: 98
Liittynyt: 08.8.2011 17:46
Paikkakunta: ruikonperä

Viesti Kirjoittaja Peteeee »

No jo on perkele kumma homma kyll tuo takarenkaitten kuluminen. ja oikealt puolelt :Slyätiin vasitell nastarenkaat taakse.. katotaan kuinka nopeaa kuluu :lol: :lol: jaaa onha tääl samanseuvun sällejäkikkö torniost hehe..
palaillaaaaannn
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Wikke kirjoitti:
|Teemu| kirjoitti:
JuMu S kirjoitti:No niin ne kuluu takimmaiset kiekot kesässä loppuun täälläkin, vaikkei tasonsäädöstä ole tietoakaan. Ojanpuoleinen kuluu oikein silmissä. :nocando:

Kait se on tämä etukammiokoneen raaka voima? :ope:
Täälläkin päin Mersu (W202), josta tarkistettu välykset moneen kertaan ja nelipyöräsuuntaus tehty keväällä. Niin vaan häviää ensimmäisenä oikean takarenkaan pinta.
Sama homma isän S211, oikea takarengas kuluu nopeasti. (Suvussa useita mersuja, ja lähes kaikista häviää ensimmäisenä oikean takarenkaan kulutuspinta..) :shock:

Erikoisen asiasta tekee se, että renkaat (myös oikealla takana) kuluvat melko tasaisesti, ei siis syö ulko- tai sisäreunaa tai edes keskustaa erikseen, vaan koko rengas kuluu tasaiseksi sliksiksi.. Onko mitään tehtävissä (paitsi tiuhaan tapahtuva käynti rengasliikkeessä) :lol:
Samaa tekee minun Ässässä ja isäukon W124:ssa. Veljen satalankussa tätä ilmiötä ei taas ole. :roll:
Voisko selityksenä tähän olla se että, mitä itse huomannut niin oikea takaratas yleensä vettää enemmä ku vasen? näin ite oon ainakin kahtellu ja ihmetelly..
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

:ope: Ne kiertoliittymät, kiertoliittymät :ope: :lol:
No olihan tuota ilmiötä tietysti jo ennen liikenneympyröitäkin.
Mutta lisänä, osana nekin.

Silläköhän ne poikaset ajaa sujauttaa joskus hiljaisena aikana myötäpäiväänkin :idea: .
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Nozzz kirjoitti:
Voisko selityksenä tähän olla se että, mitä itse huomannut niin oikea takaratas yleensä vettää enemmä ku vasen? näin ite oon ainakin kahtellu ja ihmetelly..

Kyllä....näinhän se juuri menee, että oikea vetää näissä takatuuppareissa enemmän :ope: Wanha viisaus väittää myös, että etuvetoisissa vastaava ois vasen eturatas...mutta tästä en ala kinaamaan :tuumaus:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Nozzz kirjoitti:
Wikke kirjoitti:
|Teemu| kirjoitti: Täälläkin päin Mersu (W202), josta tarkistettu välykset moneen kertaan ja nelipyöräsuuntaus tehty keväällä. Niin vaan häviää ensimmäisenä oikean takarenkaan pinta.
Sama homma isän S211, oikea takarengas kuluu nopeasti. (Suvussa useita mersuja, ja lähes kaikista häviää ensimmäisenä oikean takarenkaan kulutuspinta..) :shock:

Erikoisen asiasta tekee se, että renkaat (myös oikealla takana) kuluvat melko tasaisesti, ei siis syö ulko- tai sisäreunaa tai edes keskustaa erikseen, vaan koko rengas kuluu tasaiseksi sliksiksi.. Onko mitään tehtävissä (paitsi tiuhaan tapahtuva käynti rengasliikkeessä) :lol:
Samaa tekee minun Ässässä ja isäukon W124:ssa. Veljen satalankussa tätä ilmiötä ei taas ole. :roll:
Voisko selityksenä tähän olla se että, mitä itse huomannut niin oikea takaratas yleensä vettää enemmä ku vasen? näin ite oon ainakin kahtellu ja ihmetelly..
Niin! Se voi kyllä olla. Ja tähän voisin huomioida vielä että tuossa veljen lankussa, jossa renkaat kuluvat tasaisesti, on ASD. :roll:
® Mesen Porkkana-klubi
johani
Viestit: 15
Liittynyt: 23.2.2011 4:48

Viesti Kirjoittaja johani »

Onko asd:ssä jatkuvasti 35%/100% luistossa lukko ja normaalissa tasauspyörästössä 0% jatkuvasti. selittäis sikäli että jakaa paremmin voiman renkaille.
Avatar
kaksnelkku
Viestit: 48
Liittynyt: 26.3.2008 22:26
Paikkakunta: Northern Karelia

Viesti Kirjoittaja kaksnelkku »

Kaiffarilla on menny c124:ssä tälle kesälle jo kaksi uutta rengasta vasemmalla takana kun on iskari sökö. Pyörän suunnissa ei ole silminnähtävää virhettä. Menee koko leveydeltään kerralla sileeksi.
Ja on varustettu ASD:llä
~Kaada vielä vähä~
W163 270 CDI A
S210 220T CDI A
S124 250TD
Member of Foxhole Motors
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”