W124 Coupe
W124 Coupe
Terve!
Tullaas uutena mesen omistajana tänne kyselemään tyhmiä
Ostin siis tuommoisen W124 CE, johon joku tekniikanvaihtona lyönyt diesel-koneen tilalle 2.0 moottorin.
Lähinnä nyt sitä tulin kyselemään, että liekö sedanin ja coupen alustoissa yleisesti mitään eroa vai käyvätkö osat ristiin? Helpottaisi varaosien hankintaa suuresti, kun coupea ei aina tunnu olevan listattuna..
Tullaas uutena mesen omistajana tänne kyselemään tyhmiä
Ostin siis tuommoisen W124 CE, johon joku tekniikanvaihtona lyönyt diesel-koneen tilalle 2.0 moottorin.
Lähinnä nyt sitä tulin kyselemään, että liekö sedanin ja coupen alustoissa yleisesti mitään eroa vai käyvätkö osat ristiin? Helpottaisi varaosien hankintaa suuresti, kun coupea ei aina tunnu olevan listattuna..
Kaksilitrainen bensa tilalla. Vanha 8v kaasarikone.dealer kirjoitti:Siis laitettu kaksilitrainen dieselmoottori ?
Liekö sama auto joskta oli joskus juttua täällä.
Alustan osat ovat samoja.
Hyvä, jos samoja, helpottuu suuresti osien etsintä
Vetelee niin pirusti, täytyy alkaa alustaa tutkimaan, ohjausiskarin ja kallistuksenvakaajan linkit + korikiinnikkeet saakin laittaa ensimmäiseksi uusiksi. Myös alapallonivel tuntuisi ujeltavan käännettäessä paikallaan.
Nyt on taas oma kirjoitustaito ollut ulalla näköjään, itse olen ymmärtänyt asian näin, että alunperin ollut 300D, nyt joku viime vuosina lyönyt mopon 2.0 moottorin tilalle. Olen suunnitellut 2.3 tekniikkaa laittavani tuonne, jos löydän jostain edullisesti kaasarillisen aihion itselleni tarpeellisine laitteineen, tuskin käyvät kaksilitraisen imusarja jne.Sergey kirjoitti:lie 230 alunperin? ruiskulla. Kyllä on ollu köyhä tekniikanvaihtaja kun on pitäny tollanen kaatopaikkalaitos sinne kammeta kaksin kappalein viel...
ramiss kirjoitti:Ostin siis tuommoisen W124 CE, johon joku tekniikanvaihtona lyönyt diesel-koneen tilalle 2.0 moottorin.
Hmmmm... Mä luotan aika paljon tuohon norjalaiseen Mercefreaken sivustoon ja se väittää ettei W124 (eli C124) mallia ole tehty dieselinä ollenkaan... Tiedä sitten noista norskeista, miten tuo paikkaansa pitää. No, täällä on paljon viksumpiakin jotka kyllä voi kertoa tarkemminramiss kirjoitti:Nyt on taas oma kirjoitustaito ollut ulalla näköjään, itse olen ymmärtänyt asian näin, että alunperin ollut 300D, nyt joku viime vuosina lyönyt mopon 2.0 moottorin tilalle. Olen suunnitellut 2.3 tekniikkaa laittavani tuonne, jos löydän jostain edullisesti kaasarillisen aihion itselleni tarpeellisine laitteineen, tuskin käyvät kaksilitraisen imusarja jne.Sergey kirjoitti:lie 230 alunperin? ruiskulla. Kyllä on ollu köyhä tekniikanvaihtaja kun on pitäny tollanen kaatopaikkalaitos sinne kammeta kaksin kappalein viel...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Jos ei dieselinä ole tehty ollenkaan, lienee sitten moottorinvaihto tehty useampaan kertaan. No eipä tuolla juuri minulle väliä, laitetaan itse mitä tahdotaan tai jätetään laittamattateppo21 kirjoitti:Ja eikös myös 2,3 litraset ole ollut alusta asti ruiskulla 124korissa
Edellinen moottori papereiden mukaan kuitenkin ollut 300d, olisivat jättäneet sen tuonne vain
Näinhän se on, ensin persaukisuuttaan laittaneet diisselin ja todenneet taas että kyä sen pensa ol' pittää... Kaikista peree ku oisivat jättäneet sen orkkiskoneen sinne alunperinkinramiss kirjoitti: Jos ei dieselinä ole tehty ollenkaan, lienee sitten moottorinvaihto tehty useampaan kertaan. No eipä tuolla juuri minulle väliä, laitetaan itse mitä tahdotaan tai jätetään laittamatta
Edellinen moottori papereiden mukaan kuitenkin ollut 300d, olisivat jättäneet sen tuonne vain
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Silloin luulis olevan prosentit merkattu otteeseen... Koneenvaihtohan on kai vaan muutoskatsastusteppo21 kirjoitti:Ettei vaan olisi korinvaihto
Eli kantaautona 300D sedan, johon vaihdettu kori ja moottori
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Täytyypäs tätä tutkia muuten tarkemmin, jotain prosentteja oli kyllä otteessa, mutta en tarkemmin tutkinut. Auto tuli mulle niin halvalla kuntoonsa nähden, että ei paljua kiinnostanut papereista, kuin että on leimassa Hyvä käyttöpeli.teppo21 kirjoitti:Ettei vaan olisi korinvaihto
Eli kantaautona 300D sedan, johon vaihdettu kori ja moottori
no kyllä se erinäkönen on. tehoero on sen n ~30hv. Kyllä katsastusmies erottaa kaasarin ruiskusta, sen huomaa jo siitä ku laittaa virrat päälle. Mutta jos moottori on kerran vaihdettu, ei siitä mene prosentit uudelleen. Jos se on KV sedan 300D niin siellä on 230ce:n kanssa yhtenevät jarrut muistaakseni.
herää kysymys. mikä se siis on alunperin.
Laitappa auton runkonumero tänne ni ihmetellään mitä netti sanoo sen olevan WDB124xxxxxxxxxxx olis kaivattu numero
herää kysymys. mikä se siis on alunperin.
Laitappa auton runkonumero tänne ni ihmetellään mitä netti sanoo sen olevan WDB124xxxxxxxxxxx olis kaivattu numero
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Noniin papereita tutkittu, 300D ollut alunperin, korinvaihto siis. Prosentteja 44% jotain, vanhan kaavan mukaan siis ilmeisesti laskettu. Otteessa ei lue mitään moottorin vaihdosta, mutta 2l koneelle on rekattu kumminkin.Sergey kirjoitti:no kyllä se erinäkönen on. tehoero on sen n ~30hv. Kyllä katsastusmies erottaa kaasarin ruiskusta, sen huomaa jo siitä ku laittaa virrat päälle. Mutta jos moottori on kerran vaihdettu, ei siitä mene prosentit uudelleen. Jos se on KV sedan 300D niin siellä on 230ce:n kanssa yhtenevät jarrut muistaakseni.
herää kysymys. mikä se siis on alunperin.
Laitappa auton runkonumero tänne ni ihmetellään mitä netti sanoo sen olevan WDB124xxxxxxxxxxx olis kaivattu numero
Salliiko laki muuttaa tuota vielä, ilman että pistetään rosenttilaskuri konttorilla uudestaan käyntiin?
Sanosin että ei onnistu, mutta tarkista konttorilta
Itte kävin liki samanlaisen tapauksen kanssa ruinaamassa lupaa turbolle, niin ei onnannu
Itte kävin liki samanlaisen tapauksen kanssa ruinaamassa lupaa turbolle, niin ei onnannu
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Liekö nyt vähä asian vierestä, mutta polttoaineensyöttö ei vaikuta prosentteihin. Elikkä toisinsanoen, länttää ruisku siihen kaasarin tilalle (iha jos on kovan utelias katsastusinsinööri) ja käytä konttorilla. Samanlaisia ne M102 koneet on päälle päin, 2.0 ja 2.3 ero on päälle päin vain ja ainoastaan kyljessä olevassa mallinumerossa. Ja seki on niin syvällä piilossa et melkein joutuu imusarjan irrottaa jos sen sieltä haluaa löytää. Ja ku konttorilla tyytyvät siihen et ruisku siellä on (jos siinä haluaa sen moottorin numeron kattoo ) ja siihen vaihtaa sit 2,3 tilalle. Ite meinasin jättää muutoskatsastamatta vaihdon kaasari 200 ruisku 230, mutta varuiksi tuli sekin tehtyä.
Ja ei tiemmä m102 2,3 oo kaasarilla tehty, tais jo w123 aikoihin olla 230 ruiskupelejä melko pitkälle?
Ja ei tiemmä m102 2,3 oo kaasarilla tehty, tais jo w123 aikoihin olla 230 ruiskupelejä melko pitkälle?
Turbo on eri asia Ruiskuun saa vaihtaa. Käytännössä kun kanta-auto on tuo 300D niin siel saa olla kaikki muut moottorit paitsi 300 bensiinit. Niitä varten joutaa vaihtamaan alustaan osia ja jarrut.teppo21 kirjoitti:Itte kävin liki samanlaisen tapauksen kanssa ruinaamassa lupaa turbolle, niin ei onnannu
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.