W124 pussihousu korotussarjan jälkeen perä pystyssä

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

W124 pussihousu korotussarjan jälkeen perä pystyssä

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Kun tuli tuo w124 laitettua, niin jäi aika vähiksi autoilumurheet. Edeltäjästä riitti juttua jatkuvasti, nyt viestiaskurikin on painunut alle tonniin. Tällä 560SEC:n seuraajalla on nyt ajeltu 120tkm, mittariin on pyörähtänyt 520tkm. Ensi vuonna mersu täyttääkin sitten tasavuosia (kyllä, nuoremaan vaihtaminen on käynyt mielessä:D).

Madallussarja alkoi käydä jo liian matalaksi etuäästä. Lopputalven uraisilla teillä kurvaillessa, mitta viimein täyttyi ja marssin korjaamolle. Sanoin että nyt mersu niin vakioksi kuin löytyy, siispä iskarit ja jouset vaihtuivat mersun alkuperäistavaraan.

Kyselin, että josko tuohon nyt kuitenkin etupäähän sitä vahvistettua jousta. Tässä kun on ilmastointia ym, ja jos en ihan väärin muista niin sen mersun wississä olevan pisteytystaulukon mukaan tietyn pistemäärän jälkeen alkaa vahvempaa jousta tarvita. Kuulema vahvistamaton vakiojousi on sopiva.

Nyt on sitten keulassa luokkaa 3-4cm kumista lokarin reunaan ja takana 8-9cm, 2-kumit takapäässä. Keula on sopiva, mutta perä on melko korkealla, noinkohan se on uutena tehtaalta tullut? Koska tiedän kokemuksesta, että 300D:ssä painuu keula, mutta perä ei niinkään, niin voisi vähäisilläkin ennustajan lahjoilla sanoa, että tästä voi tulla ongelma. Paljonko se perä putoaisi, jos laittaisi sinne sen 1-kumin? Ajattelin myös, että jos takapäähän laittaisi alustasarjan jousen takaisin, sittten olisi perä aika lähellä keulaa - kumeja shimmailemalla löytyisi varmaan se 1cm etunoja.


Ehkä tämä murhe ei enää minulle realisoidu. Merkkejä siitä on ilmassa. Näin tässä unta, että suojailin väyrysmersun tiivisteen aluksia kotelonsuoja-aineella. Ruostetta oli jo vähän jokapuolella. Herkkä se on ruostuaan, yleensä nuo ruostehommat alkavat vasta oston jälkeen. :lol: Tuo kyllä pistää miettimään, jos hyppäisi koko väyryssukupolven yli.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”