s124 takaiskari

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

s124 takaiskari

Viesti Kirjoittaja jone77 »

Löysin netistä pahasti saman näköisen pallukan, mikä on farkkumersun takaiskarin alapäässä, ihan sattumalta.
:roll:
Välittömästi heräsi salapoliisi vaisto, armottoman etsinnän jälkeen tulin tulokseen että Jaguaarissa on yläpallona saman näköinen mollukka :lol:




onko kellään tietoa passaako viereenkään.

ja mistä sais halvimmalla kokeilu kappaleen vaikkapa käytetynhttp://www.amazon.com/dp/B001G7DOMM/ref ... B001G7DOMM
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Onpas kyllä niin näköinen, että... :shock:

Jollakin pitäisi purkaa iskari ja mennä sitten tarvikeputkan tiskille juustohöylälippis ja tweed-takki päällä tivaamaan jaggen osia. Sitten mittoa ne siinä tiskillä, että onko sama. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

mulla ois purettu iskari, vaan ei auta tweed takit eikä juustohöylät, kun ei paikallinen osamyyjä löytänyt äkkiseltään jaggen osia (fixus ja paljon muutakin) ketjussa
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Pirtamo
Viestit: 5
Liittynyt: 27.8.2006 19:45
Paikkakunta: Sisä-Savo

Viesti Kirjoittaja Pirtamo »

Onko kukaan vielä ehtinyt kokeilemaan tuota Jaggen niveltä. Samanlaiselta se kyllä näyttää.
Iskarin kolina kuuluu siihen samaan vikakategoriaan, jotka eivät korjaudu itsestään. :wink:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Tämä kyllä kuuluu kategoriaan "kiinnostavat topikit". Ei armoitetulla purkajamestarillamme touhottajalla satu olemaan rikkinäistä farkun takaiskaria? :wink: Taitaa olla enemmän S-luokan osia varastossa? Tuon nivelen kyllä voisi vaikka sponsoroida jollekin, jolla olisi ko. iskari, tilat ja aikaa tuohon perehtymiseen.

Näyttää ainakin äkkiä katsottuna vähän korkeammalta mutta sehän ei ole varmaankaan ongelma, jos kierre ja alaosan pultitukset passaavat. Tuossahan on kartio, joka tulee napahässäkkään kiinni. Ylätukivarsi on kaksiosainen ja pallo pultataan niiden väliin. En nyt muista, mistä Jagen jousi painaa rengasta tiehen mutta ainakin äkkiä ajateltuna se ei tainnut olla ylätukivarsi.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Kaha myy noita palloja hintaan noin 60€ tuotenumero on 16-11793
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Roisto tuota palloa käytetään ylätukivarressa.
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29104
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jaguarin jossain mallissa on muuten muistaakseni etuiskarin alapäässä juuri sama hela minkä tunnemme "narinahelana" mersuissa.
Huomattiin kun tilattiin kyseinen osa hintaan about 100 euroa ja avattiin paketti niin sama parinkympin murkulahan siellä mitä olisi ollut varmaan 100 kpl hyllyssä :lol:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,
hotari kirjoitti:Roisto tuota palloa käytetään ylätukivarressa.
Roisto kirjoitti:Ylätukivarsi on kaksiosainen ja pallo pultataan niiden väliin.
Niinhän se on.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

Mulla ois ihan muttereiksi purettu iskari, männän varsi koloilla ym. turmeltunutta mutta siinä ois purku / kasaus harjoitukseen hyvä aihion.

Voin luopua jollekkin tutkivalle journalistille.
Itsellä ei ole aikaa moiseen.
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Noniin. Nyt ois mulla rikkinäinen iskari niin pääsee suunnittelemaan uutta niveltä kolisevien tilalle. :idea:
E46 330D & E46 328i
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

M12x1,5 on kierre pallonivelessä, pultinreikien väli 46mm ja leveys 48mm.
E46 330D & E46 328i
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Mersun nivel
Kuva


Onko täälä varaosamyyjiä? Smartissa on eessä alapallona tollasta. Pultissa on sama kierre miten lie pulttienväli jne, on myös m10 pulteilla kiinni kuten mersun nivel.


Smartin nivel
Kuva
E46 330D & E46 328i
roggi
Viestit: 14
Liittynyt: 14.9.2007 14:58

Viesti Kirjoittaja roggi »

Onko selvinnyt mikä nivel sopii tasonsäätöiskariin?
roggi
Viestit: 14
Liittynyt: 14.9.2007 14:58

Viesti Kirjoittaja roggi »

Tervehdys.
Kyselen uudestaan asiaa..
Onko kellään tietoa tuosta alapallonivelestä?
Mistä saisi tehtyä tai löytyykö valmiina?
On irrallaan pari niveltä.

T.
Roger
roggi
Viestit: 14
Liittynyt: 14.9.2007 14:58

Viesti Kirjoittaja roggi »

Smartin nivel sopii muuten, mutta palikka on liian kapea ja pulttiväli on myös liian kapea. Eli esim rautaa väliin jotta leveys saavutetaan ja tukivarresta voi avartaa reikiä vaikka jyrsimellä, kun kyse on muutamasta millistä.
Kierteet ja pulttikoot muuten samat.
Pallonivelen kiinnityksessä iskariin varteen voi käyttää vaikka kierrelukitetta, niin ainakin pysyy paikalla.
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

niin sää laitoit tommosen paikalleen? Muuttuko korkeus vakio niveleen nähen?
E46 330D & E46 328i
Avatar
Moska
Viestit: 410
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

Dixon kirjoitti:niin sää laitoit tommosen paikalleen? Muuttuko korkeus vakio niveleen nähen?
senhän voi säätää venttiilin varresta, eli ei taida haitata jos on hiukan korkeuseroa?
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Moska kirjoitti:
Dixon kirjoitti:niin sää laitoit tommosen paikalleen? Muuttuko korkeus vakio niveleen nähen?
senhän voi säätää venttiilin varresta, eli ei taida haitata jos on hiukan korkeuseroa?
Joka milli korkeuteen lisää on pahasta madalletussa. En tiiä miten se iskarin varsi fyysisesti lyhenis siitä venttiilistä. :lol:
E46 330D & E46 328i
Avatar
Late S
antero
Viestit: 1067
Liittynyt: 11.4.2008 19:25
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Late S »

Kuva

Tämmönen patentti tehtiin.Elikkäs alapallonuppiin porattiin reikä,tehtiin jenka ja sinne ruuvattiin 14millinen 1,5millin nousulla oleva pultti.Pultti poikki tuosta
nivelen juuresta ja kemppiliimalla varmistus.Saapa nähä kui kauaa kestää :roll:
KÖYHÄN ON HEHKUTETTAVA
roggi
Viestit: 14
Liittynyt: 14.9.2007 14:58

Viesti Kirjoittaja roggi »

Siitä tulee noin 10mm korkeampi. Voihan niitä pallonivelen kierteitä jatkaa. Mutta silloin pitää hioa kartiomaisuus pois.
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Wheeler Dealersia katsellessa pisti silmään Lotus Elanin yläpallo.

Kuva

Kuva




Tuokin näyttää kartion takia vähän korkeammalta, millähän kierteellä ja reikävälillä tuo on :?
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Noita tommosia palliniveliä on muute melko monessa autossa, ei riitä yks käsi malleihin ko ettiin niitä vaa ei oo ilmaantunu varaosamyyjää joka vois ja kehtais noita mittailla.

Muistaakseni yks tuttu harrastaja sorvari sano ettei ois heleppo tai mahollista sorvata tota holkkia ja sitte kierteitä pitentää. Siitä en tiiä jos on paremmat koneet et mite sitte luonnistus.
E46 330D & E46 328i
roggi
Viestit: 14
Liittynyt: 14.9.2007 14:58

Viesti Kirjoittaja roggi »

Ensinnäkin kaikki mikä tulee brittien saarelta, niin yleisesti ottaen kierteet EI sovi. Kyselin myös tuota lotuksen ballia. > väärät kierteet.
Tällä hetkellä järkevin vaihtoehto palloniveleksi on käyttää tuota smartin osaa.

Sitten itse nestesylinterin("iskarin") korjaukseen.
Löysin jenkkilän benzworld sivuilta purkuohjeen.
http://www.benzworld.org/forums/w124-e- ... build.html
Siinä sylinteri purettuna. Tiivisteitä saa esim. tiivistekeskuksesta, mutta saako kaikki, niin sitä en tiedä.
Huomioitavaa on myös se että miten sen kiristys pannan saa uudelleen sylinterin ympärille tiiviisti, joka pitää koko paketin kasassa?
T.
Roger
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

Onkos foorumilaisilla kokemusta kun tuosta samaisesta tasonsäätö iskarista ruostuu yläkiinnike poikki? Mitäs sitten tehdään?
MB250TDvm-95..20venttiiliä
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

Oiskohan kenelläkään laittaa kuvaa tuosta hydrauli iskarin yläpäästä... oon katellu nettiä niin alaosan kuvia vaan löytyy??
MB250TDvm-95..20venttiiliä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29104
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Samanlainen kiinnitys kuin normi iskarissa, eli iskarista tappi ja siinä jengat ja mutterilla kiinni korissa.
wiimax.fi
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

Onkohan kukaan hitsannu yläpäähän uutta tappia kun entinen ruostunu poikki...mietin kestääkö hitsaamalla?
MB250TDvm-95..20venttiiliä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”