Kuinka paljon uskaltaisi laskea?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Meloonisorsa
Viestit: 6
Liittynyt: 16.4.2012 12:06
Paikkakunta: Kotka

Kuinka paljon uskaltaisi laskea?

Viesti Kirjoittaja Meloonisorsa »

Elikkäs W124:n madaltamista tässä suunnitellut, minkähän verran viitsisi laskea ilman että joutuu suuremmin mitään muokkaamaan. Tollasta -30mm sarjaa olen katsellut. Vanteet 17"x7,5" ET35 ja renkaina 225/45/17.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tuolla setillä et tarvitse tehdä mitään muutoksia. Hyvin onnistuu ja toimii.

Niin ja tervetuloa foorumille!
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Meloonisorsa
Viestit: 6
Liittynyt: 16.4.2012 12:06
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Meloonisorsa »

Kiitokset tiedosta. Pitänee sitten varmaa laittaa varallisuuden kohdalle osuessa tollanen -30mm sarja tulemaan!
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tarkennetaan nyt vielä se että jos sinulla on Sportline varustelu, niin 30mm madallus ei ole kuin noin 10mm. johtuen siitä että Sportline alusta on moottorista ja varustelusta riippuen 18-22mm matalempi kun vakio.

40-45mm madalluksen voi tehdä ihan täysin ilman murheita, sitä matalemmaksi jos mennään alkaa tulemaan vastaan iskunvaimentimien ääripäät jne.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

sitä matalemmaksi jos mennään alkaa tulemaan vastaan...
kaikki myyrää isommat kivet ja roskat :eec:
Avatar
Meloonisorsa
Viestit: 6
Liittynyt: 16.4.2012 12:06
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Meloonisorsa »

Sergey kirjoitti:tarkennetaan nyt vielä se että jos sinulla on Sportline varustelu, niin 30mm madallus ei ole kuin noin 10mm. johtuen siitä että Sportline alusta on moottorista ja varustelusta riippuen 18-22mm matalempi kun vakio.

40-45mm madalluksen voi tehdä ihan täysin ilman murheita, sitä matalemmaksi jos mennään alkaa tulemaan vastaan iskunvaimentimien ääripäät jne.
Ei löydy Sportline varustelua. Ja pitänee vielä nyt miettiä että minkäverran madaltavan satsin sitä sitten ostaisi. 40-45mm madaltavakin voisi toimia, kun aika kammottava traktori tuossa pihassa kököttää.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Nii ja ne Mersun vakio vieterithän on sitte vähintää yhtä hyvät rälläkällä pätkittynä ku jotku halpis pilipalit :D Jos ei sitte halua autosta tietoisesti kivirekeä nii se onnistuu yleensä noilla halpiksilla tai H&R:llä. Jos ei pelimerkit riittäis Eibacheihin niin itse valitsisin ehdottomasti tuon black & decker-alustasarjan ainaki siihe asti että riittäis 8)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Meloonisorsa
Viestit: 6
Liittynyt: 16.4.2012 12:06
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Meloonisorsa »

sonikki kirjoitti:Nii ja ne Mersun vakio vieterithän on sitte vähintää yhtä hyvät rälläkällä pätkittynä ku jotku halpis pilipalit :D Jos ei sitte halua autosta tietoisesti kivirekeä nii se onnistuu yleensä noilla halpiksilla tai H&R:llä. Jos ei pelimerkit riittäis Eibacheihin niin itse valitsisin ehdottomasti tuon black & decker-alustasarjan ainaki siihe asti että riittäis 8)
Pistetään korvan taakse tämäkin vaihtoehto :) Montahan kieppiä sieltä noin suunnilleen viitsii kerralla vetästä pois?
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Meloonisorsa kirjoitti:Pistetään korvan taakse tämäkin vaihtoehto :) Montahan kieppiä sieltä noin suunnilleen viitsii kerralla vetästä pois?
Ei kyllä tarkkaan muista ku eukon tenavan operoinnistaki on niin monta vuotta mutta muistelisin että eestä 2 kierrosta ja takaa yksi (joku oli justiisa vaihtanu etujouset ja oli hivenen keuliva look ennen pätkimistä :)).
Jos sulla on asianmukaiset jousipuristimet (ei kai näitä kukaan ilman vaihtele?) nii parempi ottaa ensin kierros liian vähän pois ku liikaa joten olisko 1,5 kierrosta/puoli pois hyvä lähtökohta jos on etu ja takapää balanssissa? Ja nuo jousethan sitten jäykisyy lähtökohtaa nähden kun niitä katkotaan eikä suinkaan muutu lötkömmäksi vaikka tämä taitaa olla yleinen mielikuva :wink:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Tänää justiisa kiekan poistin joka nurkasta ja jäi liia ylös vieki omaan makuun. 1,5 kiekkaa vois olla sopiva.
E46 330D & E46 328i
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tosiaan jousi jäykistyy kun sitä lyhennetään tiettyyn pisteeseen asti.

Myös se on huomioitavaa että jousien kierrosten määrällä ja langan vahvuudella on eroja eri moottori vaihtoehdoilla :) ei voi yleispätevää "ota 1.5 kiekkaa pois ni o hyvä" sanoa kyllä varmuudella

mutta onneksi se määrä ei ole paljon ja erot alkaa olemaan tuntuvia vasta 3-4 kierroksen jälkeen. 4-5 kierroksen jälkeen jousi ei enää toimi kuten kuuluu vaan se on... kuten mielikuvat ihmisillä on... ts se katastrofaalisesti pettää jokaisessa joustossa ja auto menee löysäksi venkulaksi :)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Meloonisorsa
Viestit: 6
Liittynyt: 16.4.2012 12:06
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Meloonisorsa »

Jees pidetään nämä neuvot mielessä, kun rupean asiaa tarkemmin suunnittelemaan!
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Sergey kirjoitti:Myös se on huomioitavaa että jousien kierrosten määrällä ja langan vahvuudella on eroja eri moottori vaihtoehdoilla :) ei voi yleispätevää "ota 1.5 kiekkaa pois ni o hyvä" sanoa kyllä varmuudella
Juu ei toki voi sanoa. Ja osassa voi olla uudehkot jouset ja seo rattori ja toisessa vanhat kuoleentuneet ni vaatii erilailla lyhentelyä.
E46 330D & E46 328i
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”