Kallistuksen vakaaja ääntää..

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Kallistuksen vakaaja ääntää..

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Milläs Merssuharrastajat ovat korjanneet etukallistuksenvakaajan väljyyttä?Kyseessä 91 mallinen 300,ei sportti.
Tanko on selvästi kulahtanut kiinnityskohdistaan,siis siitä kumipuslan alta?Kuluneen kumin alle kait pääsee hiekkaa,joka syö rautaa
Uusi pusla ei jaksa lotinaa poistaa ja kokeiltu on myös laittaa sartddinpurkin peltiä tilkkeeksi ilman apua :protest:
Tanko mokoma maksaa melkein 300 erkkiä uutena :kele:
Alusta on liikkuvilta nikamiltaan tschekattu,joten muuta klompseen paikkaa ei pitäs(?)olla.
Lieneekö tangon alkuperäisestä paksuudesta kellään tietoa?
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Eikös harju laittanut sinne joskus puutarhaletkun pätkän. :lol:
Kein siknatuur
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

heh...saattaapa onnistua silläkin.JOS tarkempata tietoa/kokemuksia niin huuvelkaatten!
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Kallistuksen vakaaja ääntää..

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Arapaho kirjoitti:Milläs Merssuharrastajat ovat korjanneet etukallistuksenvakaajan väljyyttä?Kyseessä 91 mallinen 300,ei sportti.
Tanko on selvästi kulahtanut kiinnityskohdistaan,siis siitä kumipuslan alta?Kuluneen kumin alle kait pääsee hiekkaa,joka syö rautaa
Uusi pusla ei jaksa lotinaa poistaa ja kokeiltu on myös laittaa sartddinpurkin peltiä tilkkeeksi ilman apua :protest:
Tanko mokoma maksaa melkein 300 erkkiä uutena :kele:
Alusta on liikkuvilta nikamiltaan tschekattu,joten muuta klompseen paikkaa ei pitäs(?)olla.
Lieneekö tangon alkuperäisestä paksuudesta kellään tietoa?
Laita 200D vakaajan kumit. Luulisi että on ohuemmat päistäkin...

Jos siis luottaa siihen että oheneminen ei aiheuta katkeamista. En ole kyllä kuullut että vakaaja olisi kellään ikinä katkennut...
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mää laitoin paksumman vakaajan vanahoille kumeille. :happy:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Easy Rider kirjoitti:Mää laitoin paksumman vakaajan vanahoille kumeille. :happy:
Sekin hyvä vaihtoehto.

Mites se vakaajan paksuus, onko se enempi myllyn painoa varten vai tehoa varten. Pääseehän pienemmälläkin myllyllä kovaa mutkaan kun on ensin vähän suoraa...

Onkos se katsastuksessa teho vai akselipainoasia että pitää laitella paksumpia vakaajia?
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Kattosko ne katsastajat tollasta :shock:
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

ei ainakaan mulla oo ollu kiinnostunu vakaajista,mutta se kolina...sitä ei jonkin asteinen perfektionisti :oops: kärsi kuulla. Muuten suht hiljainen pirssi niin kaikki lonksahtelut tarttuu korviin :dj:
Ei kellään satu nurkissa pyörimään paksumpaa vakaajaa?
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Minä kävin varaosaputkasta kumet ja vaihtelin net, niin loppu kolinat, tämäkin timmaus toki katastusmiehen käskystä :oops:

Oliko kahen tunnin homma lounaineen :idea: Suurin haaste remontissa oli taaskin vessassa käydessä pönttöön osuminen :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Täälläkin vakaaja kolisee, kumien välissä on sormenmentävät raot :lol:

Kävin hakemassa uudet Lemförderin kumit, pitää vaihdella paikalleen... Edellisellä nosturivisiitillä käytin jo mutterit ennakoivasti auki, onneksi lähtivät joten homman pitäisi sujua kohtuudella :tuumaus:
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

ram kirjoitti:Kattosko ne katsastajat tollasta :shock:
Kyllä ne katsoo varmaan aika tarkaan jos on muutoskatsastus kun tehoa lisätään....

Tarkoitus on laitella tenavaan palikat niin että voi verrata 2.5-16 cossuun asti ( tosin sama kuin 2.3-16 ) jotta saa tarvittaessa tehoa nostella sinne 180kW/246hp asti.

Kumpikohan on paksumpi 2.6E vai 2.5-16 cossun etuvakaaja (ja miksei takavakaajakin). 2.6 kävis sitten kutoskoneellekkin... Jos se nelonen ei miellyttäisikään (tai porsii)
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Mullakin oli selvästi rauta ohentunut kumin kohdalta, mutta kyllä se uusilla puslilla muuttui tiukaksi. Sitä vakaajan ruuvia ei muuten kannata sitten avata millään metrin jatkolla, hajoaa.
Kein siknatuur
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”