Onko kellään??

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Onko kellään??

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Haussa ois w124 E300D vm-91 alustan puslien/akseliston ja kaikki siihen liittyvien osien lista.Listassa pitäis olla jokaisen nivelen/nikaman nimi suomeksi ja vaikkapa kuvien kanssa.
Moinen hullu pyyntö johtuu paikallisen katsastusputiikin(A-katsastus) tietämättömyys alustan osista.
Sain leimatessani kehoituksen vaihtaa taka-akselin vasemman pallonivelen!Mie en paljon autoista tiedä...mutta onko siellä sellaista osaa?
Oli jo toinen kerta kun inssi keksi osan nimen korjauslistaan kun ei tiennyt oikeaa nimeä.

Veisin konttorille kuvan,jotta oppisivat tähtimerkin alustan osien nimet.
Olis helpompi itsellänikin tilata oikea osa.
:nocando: :read:
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Aurauksen säätötangon nimellä tuota pallonivelpäistä tukivartta olen joskus kuullut kutsuttavan. :idea:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Kiitos.

Joop,se selvis minulle kyllä mistä on kymysys.
Alustassa on hemmetisti nikamia,joille ei tunnu nimiä löytyvän.

Tuo listaus kuitenkin ois ihaa hyvä.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mää oon vieny katsureille nysäks ajettuja rengasliidun pätkiä, joilla voisivat tuhertaa merkintöjä mieleisiinsä ruostevaurioihin, väljiin niveliin tms. vikakohteisiin alustassa.
Ei mene jakoon. :?

Valtaosa katsastastuttavista asiakkaista vie koslansa korjuulle korjaamoon jossa vika etsitään suotta uudelleen vaillinaisen tai virheellisen katsastuspöytäkirjamerkinnän takia. Asiakas ei todennäköisesti älyä hölysen pölyä mistään, antaakseen tarkempaa osviittaa työtä tilatessa. Joskus korjaamolla löydetään enemmänkin vikoja ja korjataankin vahingossa väärä vika. :shock: :lol: Narinahela hyvä esimerkki, helat oikeasti loppu ja siis vaihdetaan ja jostain kumipuslasta onkin pomppu kun alustamassa päällä halkeillut, näyttää huonolta. Kumimuljaketta ei ole kuitenkaan mitenkään merkitty ja selostus ontuu. Kaiken lisäksi pusla voi olla halkeilleen massan alta täysin ehjäkin. Hylkyprosentit saadaan kohalleen löytämättä oikeita vikoja. :idea:

Kyseessä "worst case scenario", ei katsastustoiminta aina ole retuperällä.

Ihmetyttää silti miten katsastuksen tuntityöhinta on niin paljon julmempi kuin yleinen korjaamohinnoittelu, vaikka korjaamon perustamis-, kalusto-, kiinteät- jne. kulut ovat moninkertaiset. Lisäksi korjaajan tulee olla koulutetumpi, kouluttuneempi tai kouliintuneempi hakiessaan esim. vikakoodin syytä ja korjaamaan se, katsurin tulee vain se vikakoodi todeta pohtimatta sen syvällisempää. Korjaamolla myös oikeasti koeajetaan autot, syiden tai syyttömyyksien toteamiseksi, toivottavasti. Autoilijanurani n. viidestätoista omistamastani autosta vain 190E 3,2-24 on maantiellä koeajettu määräaikaiskatsastuksessa. Miksi sitten lie juuri se joka on tehokas, rakenneltu ja kaikin osin moitteeton kunnoltaan muissa testeissa?... :)
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Narinahela on myös pallonivel, ei vain auraustangonpää. Siitä kuitenkin näköjään käytetään syynilapussa myös nimeä alatukivarren laakeri. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”