S124 vakiokorkeuden palautus

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
RMese76
Viestit: 2
Liittynyt: 24.11.2019 14:34

S124 vakiokorkeuden palautus

Viesti Kirjoittaja RMese76 »

Kymmenen vuoden mersulla ajamisen jälkeen päätin vihdoin osallistua itsekkin tämän mainion ryhmän keskusteluihin.

Aloitankin heti kysymyksellä.

Kuvassa nykyinen ajokkini, E220 vm. 1993, moottorina M111.960 ja polttoaineena biokaasu. Ensimmäisenä autoon piti toki vaihtaa moottorin johtosarja, joka oli lajityypillisesti maatunut ja suurin ihme oli kuinka se ylipäätään on voinut edes käydä sillä vanhalla johdotuksella.

Seuraava lähinnä kuskin verenpaineeseen vaikuttanut "ongelma" oli liian alhainen öljynpaine kuumana tyhjäkäynnillä. Sekä veren- että öljynpaineet korjautuivat uudella öljynpaineanturilla.

Mutta asiaan:
Haluaisin auton olevan vakiokorkeudessa. Nyt perä ottaa välillä pohjakosketusta kanteissa ym.

Onkohan kyseessä ns. luontainen laskeuma vai onko autoa madallettu? Mistä sen voi tarkistaa? Tarvitaanko vakiokorkeuden palauttamiseen jousien uusiminen ja hydraulisten iskarien säätö?


Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuvasta päätelleen korkeus ei ole vakio.
Takajousista saattaa olla alapäästä kierros poikki eikä sitä huomata katsastuksessa, tai sitten autoa on madallettu.
Korkeus pitää saada oikeaksi jousien avulla, ei tasonsäädön varaan. Tasonsäätä säädetään sitten jousikorkeuden mukaiseksi.
RMese76
Viestit: 2
Liittynyt: 24.11.2019 14:34

Viesti Kirjoittaja RMese76 »

Jos auto on madallettu, mistä sen voi todeta? Erikoislyhyet jouset takana?
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Käyt ostamassa uuden jousisarja, niin ei tarvi miettiä asiaa enempää. =)
Etujousien vaihto siihen tarkoitetulla "lautas" puristimella.
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”