Om 615-->om 617, moottorinvaihto proggis.

Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mulla on kans ollut pientä hitsausprojektia omassa autossa.Molemmat eturunkopalkit läpi ruostuneet siitä alhaalta edestä tunkin reikien kohdalta missä palkissa on jatkoskohta.Lisäksi löysin vielä lattiastakin reikiä runkopalkin vierestä.Melkein jo luovutin ja olisin vintturoinu koneen ylös ja vieny prässiin koko keksinnön.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^Justiinsa samat kohdat hitsasin... :evil:
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Itse korjasin vänkärin puolelta palkin 3mm plootulla ympäri asti ja umpisaumalla.Tänään oli tarkoitus maalata tuo paikka mutta silloin löysin nuo reiät lattiasta ja vielä kuskinpuolelta sama ruostevaurio runkopalkista joskaan ei yhtä pahana kuin toisella puolella.No jos olis autona joku väyrynen mistä on koritakuu menny umpeen vois jo vähän enemmän kyrpiä nuo hitsaushommat :lol: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^Aivan... :wink:
Itse vedän millisestä ja 1,5mm aineesta nuo paikat.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

1mm peltiä olen käyttänyt lattian korjaukseen mutta palkkeihin paksumpaa tavaraa.2mm olisin palkkeihin laittanut mutta sitä ei tähän hätään löytynyt.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Salmi
Kokkolan kuiskaaja
Viestit: 666
Liittynyt: 30.9.2005 20:36
Paikkakunta: Häppämäki

Viesti Kirjoittaja Salmi »

Aina on nostettava hattuaprkl, ei oo hatunnostohymiötä kun näitä joku jaksaa ylläpitää, muista morjestaa vastaan tulevia 123:sia 8)
Länsi-Suomen lääninhäirikkö


W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen

Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Ihan hyvää jälkeä.Onneks ei omassa autossa ollut noin pahasti ruostuneet palkit joten pienempi paikka riitti.Tänään meinas kyllä syttyä tuleen koko höskä kun sitä hitsailin,mutta onneks ei kuitenkaan syttynyt.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

kannattaa korjata taka-antennin ympärystä ennen kuin menee pahaksi.

W123 on hieno :rock: :wackit: :halm:
Datsuni on mun ratsuni.
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Salmi kirjoitti:Aina on nostettava hattuaprkl, ei oo hatunnostohymiötä kun näitä joku jaksaa ylläpitää, muista morjestaa vastaan tulevia 123:sia 8)
Samaa mieltä olen itsekkin, hattua on nostettava tälle projektille! :kake:
Tulevana kesänä ehdit sitten nauttia, niin ja Saksahan on näkemisen arvoinen paikka :wink:

Pittää tosiaan kahtella jos ehtis nähdä tulevana vko:loppuna, aika kiirettä tuntuu pitävän silloin. Jos ei onnaa niin sitten siirretään 2.vko päähän.

Saitko muuten sen hehkureleen pelittämään?
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^Jees jees.
Hehkurelekin skulaa.
Syksykin on vasta alussa ja hyviä ajokelejäkin riittää, hope so.
Saksan reissukin tarvii rahoituksen ja jos sen saa kuntoon niin hyvä homma. (Pitäsköhän sitä sponsoreita ruveta hankkimaan).
Ei tuo moottorin vaihto pelkältään ole paha rasti.
Katsastushuolto ja pinnan kiillotus vei aikaa moninkerteisesti.
Mutta nopeasti mielestäni tuokin tuli tehtyäm kun katsoo että autosta otettiin vanha kone pois 26.8 ja uus mylly oli paikallaan 27.8.
Muuhun sähläämiseen ja kasaamiseen menikin sitten kymmenkertainen aika.
Sisätilan lämppärinkin vaihdoin, nyt sekin toimii.
Hieno fiilis kaikenkaikkiaan, kun näkee konkreettisesti oman kädenjäljen.
Toki ilman kavereiden ja avokin apua tuo rojekti ei olisi vieläkään valmis.
Vielä on hyvää ajokeliäkin jäljellä.
Eteen on mulla uudet kumitkin, 185/65 kokoa 175 tilalle, ettei nousseen painon takia tarvitse eturenkaita mutkiin tullessa varoa kauhiasti.
Saas vaan nähä paljonko jää maavaraa... Onneksi on pohjapanssari. :wink:
Nyt sitten seuraava projekti on öljynsuodattimen jalan irroitus ja pumpun säätö. :arrow:
Kuva
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Aamulla leimaa hakemaan, josko kolomannella sen sitten saisi... :shock:
Pumppu yhä miedoilla säädöillä.
Melkoiset lihaskrampit ja niskajumit tuli viime lauantain hitsikekkereistä.
Auton alla on mukavaa... :x
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Komeet teippaukset. Ilmota sitte ku haluat ostaa kirkkaan maskin ja etupuskurin. :lol:



:wink:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^Hehee. Teipit otettiin pois, suurimmalta osin tänään aamusella.
Etupuskirihan on ihan hyvä, paskanen ku mikä. Takapuskurikin kaipaa puunia. Auton vois kans pestä, kun ehtii.
Leimakin muuten tuli.
Saattaa olla että W123:sissa k-arvo saa olla jopa 2.8, joku erikoisraja siinä kuulemma on. Eli sinne nurkille sitten säädöt.
Kaasuvivuston säädin uudelleen, kulku parani huimasti. Tosin säätövara loppui. Savua ei tule eli pitää syöttöjä nostaa.
Vitosen ääni rauhoittaa kummasti.
Kone käy vielä nätimmin, kuin viimeksi. :wink:

Säädetty lisää, nyt tuntuu että ehtiikin jo. 8)
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Nyt on sitten ajeltu pari päivää. Mukavasti vääntöä tuntuu olevan 3.92 perällä. Hyvä kaupunkivälitys, nelosella jaksaa 50 km/h-ylöspäin.
Ylämäkeenkään ei nelosella hyydy enää alle 80 vauhdeissa.
Kardaani ja perä metelöivät hieman, juristukset pitää saada veke ja olen nyt ottanut asiakseni hankkia kardaanin värinänvaimentimen, onkohan tuosta motonetin W123 Värinänvaimennin (Ø90mm, Ø63/142x30mm, "kolmiokeskiö") 18-4277 110.00 mihinkään? Oisko kellään ehjää ylimääräsenä nurkissa pientä korvausta vastaan?
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tuli auto pestyä, vahaan huomenna.
Moottorin pesin, nyt on kiiltoa. 8)
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Sami R kirjoitti: Kardaani ja perä metelöivät hieman, juristukset pitää saada veke ja olen nyt ottanut asiakseni hankkia kardaanin värinänvaimentimen, onkohan tuosta motonetin W123 Värinänvaimennin (Ø90mm, Ø63/142x30mm, "kolmiokeskiö") 18-4277 110.00 mihinkään? Oisko kellään ehjää ylimääräsenä nurkissa pientä korvausta vastaan?
Kokemuksesta sanon että vaihda automaatti. Kova aski ei ole ollut jurinaton tuon koneen perässä uutenakaan, ja niistä jurinoista pääsee investoimalla suoraan automaattiin. Lisää pontta tälle väitteelle voi hakea tuolta voimansiirto-osiosta muistaakseni topicista "värinänvaimennin kardaaniin"

nim. on muutama ilta auton alla vietetty jurinoita etsien. Rahaa on menny, on lompsassa lakeus mutta jurinat säestää...
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^Tomaatti ois kyllä kiva olla, mutta eikös siinä mene vetolevystä lähtien kaikki uusiksi? Toki jos varaosa-auton hommaisi. Mites nuo väännönkestot noissa tomaateissa nyt menikään? Onko automaagitus vklopun homma, vai onko siinä sellaista mikä voi kusta käsille?
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Sami R kirjoitti:^Tomaatti ois kyllä kiva olla, mutta eikös siinä mene vetolevystä lähtien kaikki uusiksi? Toki jos varaosa-auton hommaisi. Mites nuo väännönkestot noissa tomaateissa nyt menikään? Onko automaagitus vklopun homma, vai onko siinä sellaista mikä voi kusta käsille?
Varaosa-auto on ehdoton+nosturi on jees jolla työskennellä laatikkoa&kardaania laitettaessa. Periaatteessa helppoa kuin heinänteko mutta paljon on sellaista mitä joutuu soveltamaan. Kannattaa miettiä tarkkaan ennekuin hommaa alkaa tekemään ja etsiä mahdollisimman hyvä raato josta saa osat.

Mitä lie omankin auton tilajaan päässä liikkunut kun aikansa kuningasdiesel on pitänyt tilata köyhällistön 4-vaihteisella GM:n helvetin typerällä vaihteiden porrastuksella olevalla kovalla lootalla. :evil:
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^No justiinsa...
Tää on näköjään näitä "sovellus ohjelmia", joten värinänvaimentimen ainakin asennan ensin, kun sellainen siellä pitäisi olla, muttei oo. Ei tuo väristä kuin yhdellä alueella kolmosella, mutta senkin voi skipata kun kakkosella kierrättää sen yli 45Km/h. Ei paha.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Sami R kirjoitti:^No justiinsa...
Tää on näköjään näitä "sovellus ohjelmia", joten värinänvaimentimen ainakin asennan ensin, kun sellainen siellä pitäisi olla, muttei oo. Ei tuo väristä kuin yhdellä alueella kolmosella, mutta senkin voi skipata kun kakkosella kierrättää sen yli 45Km/h. Ei paha.
Jep, ainut että tuota kolmosen 40-50km/h jurinaa et saa siitä pois todennäköisesti millään. Siihen ei auta värinänvaimentimet tai muut humpuukit. Jälkiviisaana voisikin todeta että olisin nakannut koko limpun mäkeen, ja jättänyt uuden ostamatta kun mitään virallista merkitystä tuon vaimentimen kardaanissa ololla en ole huomannut.

Oon heittäny jo kirveen kaivoon kaikkien kardaanin jurinoiden kanssa ja ottanut hyvinpitkälti sellaisen asenteen että ajetaan nyt ensin ja käsketään niin selviäähän se mistä voimalinja leviää... Jostain syystä tuntuu että vetarit taitaa olla se sulake mistä ripsahtaa :lol:
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^Jees, no sitten ei auta ku kakkosella vinguttaa viiteenkybään ja kuunnella ku vitonen pauhaa. Hehkut saivat eilen vettä moottorinpesussa ja kytkinkin.
Kengurumeininkiä, pitää varmaan hieman luistatella. Uusia kuvia kävin napsimassa, laitan illemmal.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Nykykunto näkyy näistä kuvista: http://www.edu.stadia.fi/~0102807/pesty%20mese/
Vahaa puuttuu vielä osasta paikkoja, kuvat eivät enää kerro nykykuntoa.
Viimeksi muokannut Sami R, 30.9.2006 17:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Hyvältähän tuo näyttää.Oletko jo kellottanut 60-100 nelosella että saatais vähän vertailua kun välityksetkin on samat.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^En oo kellottanu, ajanottokello jossain kateissa.
Pitää tutkailla jos sen jostain löydän taas, rempassa auton kamat meni ihan sekasin. Ei tuo kyllä nytkään oikein vielä kulje, pumppu pitää säätää.
Koneen ilmanoton vedin syylarin eteen, saa siinä hieman viileämpää ilmaa.
Tuo vanha ilmanputsarin tötteröhän jäi sinne konetilaan. Talveksi sitten otan pois tuon tötterön.
Nyt on tullu jo vahattua 3/4 autosta, kliinerillä saa hapettumat pois ja teippikin irtoaa hyvin. Aijai ku kiiltää. 8)
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Kone tarjoilee savutonta vääntöä varsin laajalla kierrosalueella ja sateen liukastamalla tiellä joutuu olemaan tarkempi kaasun kanssa kuin 200D:llä.
Tosin luistoa voi hallita kaasun määrällä, ei ole enää kaasu on-off. :D
Tulis vaan sateeton päivä, niin pääsis ton pumpun kimppuun.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tuli sitten eilen niin paljon vodaa, ettei mersu käynnistynytkään aamulla.
Pitää näemmä keksiä hehkureleelle parempi paikka, kun tuppaa kastumaan.
Starttikin välillä pyörii tyhjää ja ei ota kiinni, ehkä johdotus (hehkurele), ehkä jokin muu? :supersad:
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Pitääpä koteloida tuo hehkurele, kunhan sen on kuivannut ensin. :lol:
Kuivukoon huomiseen. Kotelo löytyi, läpivienti pitää tehdä.
Samoin pitää suojata nuo herätejohdot vedeltä, muutoin voi hapetus iskeä nopeammin kuin uskookaan. Kai ne pitää rasvassa uittaa ja eristää kunnolla.
Nyt ois sitte 617 viestiä. :hehku:
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Aion tehdä kaikki hehkujenn väliset johdotukset uusiksi, paksulla kaapelilla (8mm^2) ja kunnon kaapelikengillä. Talvea varten on myös käsinhehkutusmahdollisuus tullut mieleen, josko tekisi myös painonapilla toimivan systeemin ton rinnalle.
Hehkureleen kärjet putsasin ja piirilevyn myös.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Ei pelitä hehkut ei, tänään en vesisateen vuoksi oikein ehtinyt tutkimaan.
Ei viitti raakana sahata käyntiin. :?
Huomenna pitää töihin mennä vaimon autolla. No, nappihehkutus releellä ois varmaan tosi hyvä.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”