Om 615-->om 617, moottorinvaihto proggis.
Mulla on kans ollut pientä hitsausprojektia omassa autossa.Molemmat eturunkopalkit läpi ruostuneet siitä alhaalta edestä tunkin reikien kohdalta missä palkissa on jatkoskohta.Lisäksi löysin vielä lattiastakin reikiä runkopalkin vierestä.Melkein jo luovutin ja olisin vintturoinu koneen ylös ja vieny prässiin koko keksinnön.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Itse korjasin vänkärin puolelta palkin 3mm plootulla ympäri asti ja umpisaumalla.Tänään oli tarkoitus maalata tuo paikka mutta silloin löysin nuo reiät lattiasta ja vielä kuskinpuolelta sama ruostevaurio runkopalkista joskaan ei yhtä pahana kuin toisella puolella.No jos olis autona joku väyrynen mistä on koritakuu menny umpeen vois jo vähän enemmän kyrpiä nuo hitsaushommat
.

W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Nyt rupeaa olamaan auto nipussa: http://www.edu.stadia.fi/~0102807/Projekti%20valmis/
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Samaa mieltä olen itsekkin, hattua on nostettava tälle projektille!Salmi kirjoitti:Aina on nostettava hattuaprkl, ei oo hatunnostohymiötä kun näitä joku jaksaa ylläpitää, muista morjestaa vastaan tulevia 123:sia

Tulevana kesänä ehdit sitten nauttia, niin ja Saksahan on näkemisen arvoinen paikka

Pittää tosiaan kahtella jos ehtis nähdä tulevana vko:loppuna, aika kiirettä tuntuu pitävän silloin. Jos ei onnaa niin sitten siirretään 2.vko päähän.
Saitko muuten sen hehkureleen pelittämään?
^Jees jees.
Hehkurelekin skulaa.
Syksykin on vasta alussa ja hyviä ajokelejäkin riittää, hope so.
Saksan reissukin tarvii rahoituksen ja jos sen saa kuntoon niin hyvä homma. (Pitäsköhän sitä sponsoreita ruveta hankkimaan).
Ei tuo moottorin vaihto pelkältään ole paha rasti.
Katsastushuolto ja pinnan kiillotus vei aikaa moninkerteisesti.
Mutta nopeasti mielestäni tuokin tuli tehtyäm kun katsoo että autosta otettiin vanha kone pois 26.8 ja uus mylly oli paikallaan 27.8.
Muuhun sähläämiseen ja kasaamiseen menikin sitten kymmenkertainen aika.
Sisätilan lämppärinkin vaihdoin, nyt sekin toimii.
Hieno fiilis kaikenkaikkiaan, kun näkee konkreettisesti oman kädenjäljen.
Toki ilman kavereiden ja avokin apua tuo rojekti ei olisi vieläkään valmis.
Vielä on hyvää ajokeliäkin jäljellä.
Eteen on mulla uudet kumitkin, 185/65 kokoa 175 tilalle, ettei nousseen painon takia tarvitse eturenkaita mutkiin tullessa varoa kauhiasti.
Saas vaan nähä paljonko jää maavaraa... Onneksi on pohjapanssari.
Nyt sitten seuraava projekti on öljynsuodattimen jalan irroitus ja pumpun säätö.

Hehkurelekin skulaa.
Syksykin on vasta alussa ja hyviä ajokelejäkin riittää, hope so.
Saksan reissukin tarvii rahoituksen ja jos sen saa kuntoon niin hyvä homma. (Pitäsköhän sitä sponsoreita ruveta hankkimaan).
Ei tuo moottorin vaihto pelkältään ole paha rasti.
Katsastushuolto ja pinnan kiillotus vei aikaa moninkerteisesti.
Mutta nopeasti mielestäni tuokin tuli tehtyäm kun katsoo että autosta otettiin vanha kone pois 26.8 ja uus mylly oli paikallaan 27.8.
Muuhun sähläämiseen ja kasaamiseen menikin sitten kymmenkertainen aika.
Sisätilan lämppärinkin vaihdoin, nyt sekin toimii.
Hieno fiilis kaikenkaikkiaan, kun näkee konkreettisesti oman kädenjäljen.
Toki ilman kavereiden ja avokin apua tuo rojekti ei olisi vieläkään valmis.
Vielä on hyvää ajokeliäkin jäljellä.
Eteen on mulla uudet kumitkin, 185/65 kokoa 175 tilalle, ettei nousseen painon takia tarvitse eturenkaita mutkiin tullessa varoa kauhiasti.
Saas vaan nähä paljonko jää maavaraa... Onneksi on pohjapanssari.

Nyt sitten seuraava projekti on öljynsuodattimen jalan irroitus ja pumpun säätö.


W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
^Hehee. Teipit otettiin pois, suurimmalta osin tänään aamusella.
Etupuskirihan on ihan hyvä, paskanen ku mikä. Takapuskurikin kaipaa puunia. Auton vois kans pestä, kun ehtii.
Leimakin muuten tuli.
Saattaa olla että W123:sissa k-arvo saa olla jopa 2.8, joku erikoisraja siinä kuulemma on. Eli sinne nurkille sitten säädöt.
Kaasuvivuston säädin uudelleen, kulku parani huimasti. Tosin säätövara loppui. Savua ei tule eli pitää syöttöjä nostaa.
Vitosen ääni rauhoittaa kummasti.
Kone käy vielä nätimmin, kuin viimeksi.
Säädetty lisää, nyt tuntuu että ehtiikin jo.
Etupuskirihan on ihan hyvä, paskanen ku mikä. Takapuskurikin kaipaa puunia. Auton vois kans pestä, kun ehtii.
Leimakin muuten tuli.
Saattaa olla että W123:sissa k-arvo saa olla jopa 2.8, joku erikoisraja siinä kuulemma on. Eli sinne nurkille sitten säädöt.
Kaasuvivuston säädin uudelleen, kulku parani huimasti. Tosin säätövara loppui. Savua ei tule eli pitää syöttöjä nostaa.
Vitosen ääni rauhoittaa kummasti.
Kone käy vielä nätimmin, kuin viimeksi.

Säädetty lisää, nyt tuntuu että ehtiikin jo.

W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Nyt on sitten ajeltu pari päivää. Mukavasti vääntöä tuntuu olevan 3.92 perällä. Hyvä kaupunkivälitys, nelosella jaksaa 50 km/h-ylöspäin.
Ylämäkeenkään ei nelosella hyydy enää alle 80 vauhdeissa.
Kardaani ja perä metelöivät hieman, juristukset pitää saada veke ja olen nyt ottanut asiakseni hankkia kardaanin värinänvaimentimen, onkohan tuosta motonetin W123 Värinänvaimennin (Ø90mm, Ø63/142x30mm, "kolmiokeskiö") 18-4277 110.00 mihinkään? Oisko kellään ehjää ylimääräsenä nurkissa pientä korvausta vastaan?
Ylämäkeenkään ei nelosella hyydy enää alle 80 vauhdeissa.
Kardaani ja perä metelöivät hieman, juristukset pitää saada veke ja olen nyt ottanut asiakseni hankkia kardaanin värinänvaimentimen, onkohan tuosta motonetin W123 Värinänvaimennin (Ø90mm, Ø63/142x30mm, "kolmiokeskiö") 18-4277 110.00 mihinkään? Oisko kellään ehjää ylimääräsenä nurkissa pientä korvausta vastaan?
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Kokemuksesta sanon että vaihda automaatti. Kova aski ei ole ollut jurinaton tuon koneen perässä uutenakaan, ja niistä jurinoista pääsee investoimalla suoraan automaattiin. Lisää pontta tälle väitteelle voi hakea tuolta voimansiirto-osiosta muistaakseni topicista "värinänvaimennin kardaaniin"Sami R kirjoitti: Kardaani ja perä metelöivät hieman, juristukset pitää saada veke ja olen nyt ottanut asiakseni hankkia kardaanin värinänvaimentimen, onkohan tuosta motonetin W123 Värinänvaimennin (Ø90mm, Ø63/142x30mm, "kolmiokeskiö") 18-4277 110.00 mihinkään? Oisko kellään ehjää ylimääräsenä nurkissa pientä korvausta vastaan?
nim. on muutama ilta auton alla vietetty jurinoita etsien. Rahaa on menny, on lompsassa lakeus mutta jurinat säestää...
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Varaosa-auto on ehdoton+nosturi on jees jolla työskennellä laatikkoa&kardaania laitettaessa. Periaatteessa helppoa kuin heinänteko mutta paljon on sellaista mitä joutuu soveltamaan. Kannattaa miettiä tarkkaan ennekuin hommaa alkaa tekemään ja etsiä mahdollisimman hyvä raato josta saa osat.Sami R kirjoitti:^Tomaatti ois kyllä kiva olla, mutta eikös siinä mene vetolevystä lähtien kaikki uusiksi? Toki jos varaosa-auton hommaisi. Mites nuo väännönkestot noissa tomaateissa nyt menikään? Onko automaagitus vklopun homma, vai onko siinä sellaista mikä voi kusta käsille?
Mitä lie omankin auton tilajaan päässä liikkunut kun aikansa kuningasdiesel on pitänyt tilata köyhällistön 4-vaihteisella GM:n helvetin typerällä vaihteiden porrastuksella olevalla kovalla lootalla.

MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
^No justiinsa...
Tää on näköjään näitä "sovellus ohjelmia", joten värinänvaimentimen ainakin asennan ensin, kun sellainen siellä pitäisi olla, muttei oo. Ei tuo väristä kuin yhdellä alueella kolmosella, mutta senkin voi skipata kun kakkosella kierrättää sen yli 45Km/h. Ei paha.
Tää on näköjään näitä "sovellus ohjelmia", joten värinänvaimentimen ainakin asennan ensin, kun sellainen siellä pitäisi olla, muttei oo. Ei tuo väristä kuin yhdellä alueella kolmosella, mutta senkin voi skipata kun kakkosella kierrättää sen yli 45Km/h. Ei paha.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Jep, ainut että tuota kolmosen 40-50km/h jurinaa et saa siitä pois todennäköisesti millään. Siihen ei auta värinänvaimentimet tai muut humpuukit. Jälkiviisaana voisikin todeta että olisin nakannut koko limpun mäkeen, ja jättänyt uuden ostamatta kun mitään virallista merkitystä tuon vaimentimen kardaanissa ololla en ole huomannut.Sami R kirjoitti:^No justiinsa...
Tää on näköjään näitä "sovellus ohjelmia", joten värinänvaimentimen ainakin asennan ensin, kun sellainen siellä pitäisi olla, muttei oo. Ei tuo väristä kuin yhdellä alueella kolmosella, mutta senkin voi skipata kun kakkosella kierrättää sen yli 45Km/h. Ei paha.
Oon heittäny jo kirveen kaivoon kaikkien kardaanin jurinoiden kanssa ja ottanut hyvinpitkälti sellaisen asenteen että ajetaan nyt ensin ja käsketään niin selviäähän se mistä voimalinja leviää... Jostain syystä tuntuu että vetarit taitaa olla se sulake mistä ripsahtaa

MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Nykykunto näkyy näistä kuvista: http://www.edu.stadia.fi/~0102807/pesty%20mese/
Vahaa puuttuu vielä osasta paikkoja, kuvat eivät enää kerro nykykuntoa.
Vahaa puuttuu vielä osasta paikkoja, kuvat eivät enää kerro nykykuntoa.
Viimeksi muokannut Sami R, 30.9.2006 17:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
^En oo kellottanu, ajanottokello jossain kateissa.
Pitää tutkailla jos sen jostain löydän taas, rempassa auton kamat meni ihan sekasin. Ei tuo kyllä nytkään oikein vielä kulje, pumppu pitää säätää.
Koneen ilmanoton vedin syylarin eteen, saa siinä hieman viileämpää ilmaa.
Tuo vanha ilmanputsarin tötteröhän jäi sinne konetilaan. Talveksi sitten otan pois tuon tötterön.
Nyt on tullu jo vahattua 3/4 autosta, kliinerillä saa hapettumat pois ja teippikin irtoaa hyvin. Aijai ku kiiltää.
Pitää tutkailla jos sen jostain löydän taas, rempassa auton kamat meni ihan sekasin. Ei tuo kyllä nytkään oikein vielä kulje, pumppu pitää säätää.
Koneen ilmanoton vedin syylarin eteen, saa siinä hieman viileämpää ilmaa.
Tuo vanha ilmanputsarin tötteröhän jäi sinne konetilaan. Talveksi sitten otan pois tuon tötterön.
Nyt on tullu jo vahattua 3/4 autosta, kliinerillä saa hapettumat pois ja teippikin irtoaa hyvin. Aijai ku kiiltää.

W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Kone tarjoilee savutonta vääntöä varsin laajalla kierrosalueella ja sateen liukastamalla tiellä joutuu olemaan tarkempi kaasun kanssa kuin 200D:llä.
Tosin luistoa voi hallita kaasun määrällä, ei ole enää kaasu on-off.
Tulis vaan sateeton päivä, niin pääsis ton pumpun kimppuun.
Tosin luistoa voi hallita kaasun määrällä, ei ole enää kaasu on-off.

Tulis vaan sateeton päivä, niin pääsis ton pumpun kimppuun.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Pitääpä koteloida tuo hehkurele, kunhan sen on kuivannut ensin.
Kuivukoon huomiseen. Kotelo löytyi, läpivienti pitää tehdä.
Samoin pitää suojata nuo herätejohdot vedeltä, muutoin voi hapetus iskeä nopeammin kuin uskookaan. Kai ne pitää rasvassa uittaa ja eristää kunnolla.
Nyt ois sitte 617 viestiä. :hehku:

Kuivukoon huomiseen. Kotelo löytyi, läpivienti pitää tehdä.
Samoin pitää suojata nuo herätejohdot vedeltä, muutoin voi hapetus iskeä nopeammin kuin uskookaan. Kai ne pitää rasvassa uittaa ja eristää kunnolla.
Nyt ois sitte 617 viestiä. :hehku:
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Aion tehdä kaikki hehkujenn väliset johdotukset uusiksi, paksulla kaapelilla (8mm^2) ja kunnon kaapelikengillä. Talvea varten on myös käsinhehkutusmahdollisuus tullut mieleen, josko tekisi myös painonapilla toimivan systeemin ton rinnalle.
Hehkureleen kärjet putsasin ja piirilevyn myös.
Hehkureleen kärjet putsasin ja piirilevyn myös.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F