kyllä kai vakio 300d sen verran ottaa mittariin



Yksi vaihtoehto olisi tietysti etsiä jostain valmiiksi säädetty tai edes toimiva pumppu.HVM kirjoitti:Tuttu vika vuosien takaa. Ne taitaa mennä pumpusta sylinterien keskinäiset ruokamäärät sekaisin kun toinen pää nokasta heiluu enemmän kuin toinen?
Minne kannattaa viedä ja mitä maksaa?Mihaline kirjoitti:Ei se vanhasta tekeminenkään ole mikään iso juttu, tai kalliskaan...AriK123 kirjoitti:Yksi vaihtoehto olisi tietysti etsiä jostain valmiiksi säädetty tai edes toimiva pumppu.
Kuopioon tai Joensuuhun pitää suunnata. Siinäpä ne lähimmät paikat kai ovat. Vinkkejä otetaan vastaan.Mihaline kirjoitti:Sehän riippuu siitä missä asuu, mutta Joensuussa on muutama hyvä kohtuuhintainen paja jossa teetän oman pumpuni tämänkuun lopussa, yv:llä saat lisätietoa jos kiinnostaa.AriK123 kirjoitti: Minne kannattaa viedä ja mitä maksaa?
Mittarissa on vuonna 1995 ollut 420 tkm. Muuta tietoa ei löytynyt. Olisko se lähempänä miljoonaa nyt.Dunkelblau123 kirjoitti:Tiiäkkö paljonko on mittarissa koneella nyt kun alko temppuilemaan. Vaan eipä noita pysty ajokilometrien mukaan aina ennustamaan milloin hajoo.
AriK123 kirjoitti:Kun olisi vielä joku tuttu asentaja, muuten ei kannata korjailla..jari_w123 kirjoitti:Mulla vois olla hyviä b osia tuohon sun koneeseenNo, kierroksilla toimii vielä. Kai se on ajettava niin pitkään kuin kulkee.
Enpä ole nyt tutkinut tarkemmin, eikä hirveästi kiinnostakaan tällä hetkellä. Kai se huohottelee ihan kiitettävästi.Mihaline kirjoitti:Asiasta viidenteen ootko koittanu mikä pytty on pelistä pois? Ja huohottaako mylly rajusti jo?
Jep, jos tarviit niin on yks jns moottorikoneistamon koneistama kansi tuohon myllyyn kun sellanen sattu löytymään autoa hakiessa hyllystä mukaan...AriK123 kirjoitti:Enpä ole nyt tutkinut tarkemmin, eikä hirveästi kiinnostakaan tällä hetkellä. Kai se huohottelee ihan kiitettävästi.
Korjaus ei kannata tämän hintaluokan laitteisiin, paitsi jos pystyy tekemään itse. Pitäisi löytää toimiva kone, vieläköhän niitä on jossain?
Kannessa on sille oma reikä. Jos kannessa ei ole tätä reikää tulpattuna, niin eipä taida muuten saada kuin kannen vaihdolla. Itse pumppu on kiinni kannessa kuusiokolopulteilla. Kun pumpun ottaa irti niin sielä välissä on roottori ja sitten kannen puolella akseli joka pyörii koneen käydessä.AriK123 kirjoitti:Miten tasonsäädön pumppu on kiinni koneessa? Saako sen helposti kiinni koneeseen, jossa sitä ei ole ollut?
Onko tästä virityksestä kuvaa?Mika.T kirjoitti:Mulla on ässän OM617:ssa tasonsäädön pumppu kiinni venakopassa.![]()
Nokka-akselin päässä on ihan tehdastekoinen jatko holkki joka pyörittää tasonsäädön pumppua juuri tuon "roottorin" välityksellä.
Tosin ikinä en ole moista muussa koneessa nähnyt.
Onpa erikoisen näköinen juttu. Onko tuo kone ollut aiemmin missä kopassa kiinni? Ajattelin, että onko tuossa haettu jotain tilansäästöä, mutta viehän se kyllä tilaa tuossakin.Mika.T kirjoitti:Pitänee koittaa muistaa ottaa jos ei koneelta satu löytymään.
EDITTIÄ: Löyty
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000807.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000806.jpg
Melkosen pieniä näyttäs olevannii
Ei ole tarkoitus särkeä, mutta olisi ihan kiva, jos pääsisi kesällä ajelemaan.Jiitek kirjoitti:Tuskimpa kulkee enään pitkään joten kannattaneeko särkeä aivan kokonaan muutaman sadan kilsan takia?![]()
Hiukan mutkistaa tuo tasonsäätö. Muutenhan ratkaisu voisi löytyä vaikkapa noista tai vastaavista.
(linkki)
Jaa, onhan siellä yksi farkkukin.
Kuvat kiinnostaisivat kovasti, saataisiin kerättyä tänne erilaisia ratkaisuja.kerosiini kirjoitti:Aika monessa kv ja tv tapauksessa on laitettu venakoppaan tuo tasonsäädön pumppu jos kannessa ei ole ollut paikkaa sille. Mm. tuttavan S124 250TD:ssä on tehty näin. Tuossa omassa röntässä tämä on toteutettu niin että pumpulle on tehty oma jalka, lisätty hihnapyörä ja laitettu pyörimään saman hihnan kautta joka pyörittää mm. ohjaustehostimen pumppuaVoin ottaa viritelmästä kuvia!