OM617 / 300 D:n kootut ongelmat & tasonsäätö

Avatar
mercedes
saunakarhu
Viestit: 557
Liittynyt: 12.2.2006 16:51
Paikkakunta: rannikolla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mercedes »

Katotaan nyt jos tuon jälkeen alkais nopeusmittarin neulakin painumaan klo 6 suuntaan kun annetaan lisää leipää vanhalle Twisted Evil


kyllä kai vakio 300d sen verran ottaa mittariin :?: :?: :?: ainakin mulla mutta mittaria ei oo tarkistettu
Värähtely on liike, joka ei tiedä, mihin suuntaan sen pitäisi mennä...
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

HVM kirjoitti:Tuttu vika vuosien takaa. Ne taitaa mennä pumpusta sylinterien keskinäiset ruokamäärät sekaisin kun toinen pää nokasta heiluu enemmän kuin toinen? :roll:
Yksi vaihtoehto olisi tietysti etsiä jostain valmiiksi säädetty tai edes toimiva pumppu. :?
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

AriK123 kirjoitti:Yksi vaihtoehto olisi tietysti etsiä jostain valmiiksi säädetty tai edes toimiva pumppu. :?
Ei se vanhasta tekeminenkään ole mikään iso juttu, tai kalliskaan...
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Mihaline kirjoitti:
AriK123 kirjoitti:Yksi vaihtoehto olisi tietysti etsiä jostain valmiiksi säädetty tai edes toimiva pumppu. :?
Ei se vanhasta tekeminenkään ole mikään iso juttu, tai kalliskaan...
Minne kannattaa viedä ja mitä maksaa? :?:
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

AriK123 kirjoitti: Minne kannattaa viedä ja mitä maksaa? :?:
Sehän riippuu siitä missä asuu, mutta Joensuussa on muutama hyvä kohtuuhintainen paja jossa teetän oman pumpuni tämänkuun lopussa, yv:llä saat lisätietoa jos kiinnostaa.
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Mihaline kirjoitti:
AriK123 kirjoitti: Minne kannattaa viedä ja mitä maksaa? :?:
Sehän riippuu siitä missä asuu, mutta Joensuussa on muutama hyvä kohtuuhintainen paja jossa teetän oman pumpuni tämänkuun lopussa, yv:llä saat lisätietoa jos kiinnostaa.
Kuopioon tai Joensuuhun pitää suunnata. Siinäpä ne lähimmät paikat kai ovat. Vinkkejä otetaan vastaan.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Ei taida olla enää pumpusta kiinni nämä oireet, kun kone käy neljällä, lämmöt nousevat ja puskee öljyä mm. venttiilikopan välistä. :evil: Paljonkohan metalliromusta saa nykyään? :)
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kuulostaa vähän vakavammalta vialta.Osanottoni moottorisi takia.Ei muuta ku kansi ylös ja kahtomaan mitä siellä on tapahtunu.Hajonnut mäntä katkenneet männänrenkaat voivat olla syynä tuohon oireeseen.Mulla vois olla hyviä b osia tuohon sun koneeseen :wink:
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

jari_w123 kirjoitti:Mulla vois olla hyviä b osia tuohon sun koneeseen :wink:
Kun olisi vielä joku tuttu asentaja, muuten ei kannata korjailla.. :) No, kierroksilla toimii vielä. Kai se on ajettava niin pitkään kuin kulkee.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Tiiäkkö paljonko on mittarissa koneella nyt kun alko temppuilemaan. Vaan eipä noita pysty ajokilometrien mukaan aina ennustamaan milloin hajoo. :supersad:
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Dunkelblau123 kirjoitti:Tiiäkkö paljonko on mittarissa koneella nyt kun alko temppuilemaan. Vaan eipä noita pysty ajokilometrien mukaan aina ennustamaan milloin hajoo. :supersad:
Mittarissa on vuonna 1995 ollut 420 tkm. Muuta tietoa ei löytynyt. Olisko se lähempänä miljoonaa nyt. :?
Viimeksi muokannut AriK123, 29.6.2006 17:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

AriK123 kirjoitti:
jari_w123 kirjoitti:Mulla vois olla hyviä b osia tuohon sun koneeseen :wink:
Kun olisi vielä joku tuttu asentaja, muuten ei kannata korjailla.. :) No, kierroksilla toimii vielä. Kai se on ajettava niin pitkään kuin kulkee.

Juu juu, tuttua niin tuttua. Käpy foorumilla joskus kun tuosta ite tilitin joku tuumaili että "eihän ne uudet kannet maksa kun 100€ ja jos nyt joku heittäs sen sulle paikalleen toisella 100€:llä." ilmeisesti se huohotuskin tuolla kannenvaihdolla korjaantuu :shock: :lol:

Asiasta viidenteen ootko koittanu mikä pytty on pelistä pois? Ja huohottaako mylly rajusti jo?
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Mihaline kirjoitti:Asiasta viidenteen ootko koittanu mikä pytty on pelistä pois? Ja huohottaako mylly rajusti jo?
Enpä ole nyt tutkinut tarkemmin, eikä hirveästi kiinnostakaan tällä hetkellä. Kai se huohottelee ihan kiitettävästi. :?
Korjaus ei kannata tämän hintaluokan laitteisiin, paitsi jos pystyy tekemään itse. Pitäisi löytää toimiva kone, vieläköhän niitä on jossain? :?
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

AriK123 kirjoitti:Enpä ole nyt tutkinut tarkemmin, eikä hirveästi kiinnostakaan tällä hetkellä. Kai se huohottelee ihan kiitettävästi. :?
Korjaus ei kannata tämän hintaluokan laitteisiin, paitsi jos pystyy tekemään itse. Pitäisi löytää toimiva kone, vieläköhän niitä on jossain? :?
Jep, jos tarviit niin on yks jns moottorikoneistamon koneistama kansi tuohon myllyyn kun sellanen sattu löytymään autoa hakiessa hyllystä mukaan...
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Kiitos tuesta, jari_w123 ja Mihaline. :) Katsotaan, miten homma etenee.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Miten tasonsäädön pumppu on kiinni koneessa? Saako sen helposti kiinni koneeseen, jossa sitä ei ole ollut?
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

AriK123 kirjoitti:Miten tasonsäädön pumppu on kiinni koneessa? Saako sen helposti kiinni koneeseen, jossa sitä ei ole ollut?
Kannessa on sille oma reikä. Jos kannessa ei ole tätä reikää tulpattuna, niin eipä taida muuten saada kuin kannen vaihdolla. Itse pumppu on kiinni kannessa kuusiokolopulteilla. Kun pumpun ottaa irti niin sielä välissä on roottori ja sitten kannen puolella akseli joka pyörii koneen käydessä.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7250
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mulla on ässän OM617:ssa tasonsäädön pumppu kiinni venakopassa. :D
Nokka-akselin päässä on ihan tehdastekoinen jatko holkki joka pyörittää tasonsäädön pumppua juuri tuon "roottorin" välityksellä.
Tosin ikinä en ole moista muussa koneessa nähnyt. :shock:
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Mika.T kirjoitti:Mulla on ässän OM617:ssa tasonsäädön pumppu kiinni venakopassa. :D
Nokka-akselin päässä on ihan tehdastekoinen jatko holkki joka pyörittää tasonsäädön pumppua juuri tuon "roottorin" välityksellä.
Tosin ikinä en ole moista muussa koneessa nähnyt. :shock:
Onko tästä virityksestä kuvaa? :)
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7250
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pitänee koittaa muistaa ottaa jos ei koneelta satu löytymään.

EDITTIÄ: Löyty

http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000807.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000806.jpg

:shock: Melkosen pieniä näyttäs olevannii
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Mika.T kirjoitti:Pitänee koittaa muistaa ottaa jos ei koneelta satu löytymään.

EDITTIÄ: Löyty

http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000807.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000806.jpg

:shock: Melkosen pieniä näyttäs olevannii
Onpa erikoisen näköinen juttu. Onko tuo kone ollut aiemmin missä kopassa kiinni? Ajattelin, että onko tuossa haettu jotain tilansäästöä, mutta viehän se kyllä tilaa tuossakin.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Tuskimpa kulkee enään pitkään joten kannattaneeko särkeä aivan kokonaan muutaman sadan kilsan takia? :?

Hiukan mutkistaa tuo tasonsäätö. Muutenhan ratkaisu voisi löytyä vaikkapa noista tai vastaavista.

http://www.nettiauto.com/simpleSearch.p ... search=Hae

Jaa, onhan siellä yksi farkkukin.
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Jiitek kirjoitti:Tuskimpa kulkee enään pitkään joten kannattaneeko särkeä aivan kokonaan muutaman sadan kilsan takia? :?

Hiukan mutkistaa tuo tasonsäätö. Muutenhan ratkaisu voisi löytyä vaikkapa noista tai vastaavista.

(linkki)
Jaa, onhan siellä yksi farkkukin.
Ei ole tarkoitus särkeä, mutta olisi ihan kiva, jos pääsisi kesällä ajelemaan. :wink:
Näyttäähän noita farkkuja olevan myynnissä, mutta ei kovin lähellä. Tarkoitus olisi löytää edullinen ratkaisu. Parinkymmenen kilometrin päässä olisi kone myynnissä, mutta tuo tasonsäätö aiheuttaa päänvaivaa.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
kerosiini
Viestit: 777
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Aika monessa kv ja tv tapauksessa on laitettu venakoppaan tuo tasonsäädön pumppu jos kannessa ei ole ollut paikkaa sille. Mm. tuttavan S124 250TD:ssä on tehty näin. Tuossa omassa röntässä tämä on toteutettu niin että pumpulle on tehty oma jalka, lisätty hihnapyörä ja laitettu pyörimään saman hihnan kautta joka pyörittää mm. ohjaustehostimen pumppua :D Voin ottaa viritelmästä kuvia!
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

kerosiini kirjoitti:Aika monessa kv ja tv tapauksessa on laitettu venakoppaan tuo tasonsäädön pumppu jos kannessa ei ole ollut paikkaa sille. Mm. tuttavan S124 250TD:ssä on tehty näin. Tuossa omassa röntässä tämä on toteutettu niin että pumpulle on tehty oma jalka, lisätty hihnapyörä ja laitettu pyörimään saman hihnan kautta joka pyörittää mm. ohjaustehostimen pumppua :D Voin ottaa viritelmästä kuvia!
Kuvat kiinnostaisivat kovasti, saataisiin kerättyä tänne erilaisia ratkaisuja. :)
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
kerosiini
Viestit: 777
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Saiskohan siihen sopimaan kaksoispumpun tehostajalle ja tasonsäädölle. Toisaalta jollei autossasi ole ilmastointia on siinä tilaa omalle pumpullekin.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Käyttäkää Bemarin ohjaustehostimen pumppua jossa on tasonsäädön pumppu samassa löytyy esim bmw e34 m5 ja e32 7 sarja.Pumppu on mielestäni erittäin pienikokoinen ja voisi sopia melko helposti mersun oman tehostimen pumpun tilalle.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Täältähän löytyy hyviä vinkkejä. Pitää katsella sitten tarkemmin, jos tulevassa koneessa ei ole paikkaa pumpulle.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Näyttää olevan kakkospytty mykkänä.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”