Syötöt kohdilleen

Vastaa Viestiin
-tjb-
Viestit: 2
Liittynyt: 21.1.2011 12:46

Syötöt kohdilleen

Viesti Kirjoittaja -tjb- »

Kirjoittelen ensimmäistä kertaa ja tarvitsen vähän apua, minulla ei ole juurikaan mitään kokemusta mersun moottoreista joten kyselisin syöttöjen nostoa koneeseen. Autona on range rover jossa 300d 5 pyttynen.
Avatar
jake_87
aktiivimeseläinen
Viestit: 1617
Liittynyt: 08.7.2007 16:34
Paikkakunta: oulainen/ylivieska

Viesti Kirjoittaja jake_87 »

vie pumppu ppd:lle saat syötöt kohilleen,


teretulemasta meselle
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

on täällä jossain ohjeetkin... :wink: vielä ku löytäis ne.. taisi olla jopa tiedotteena jossain..

edit: http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/04022005.html sivun alalaidassa melkosen perusteellisesti kerrottuna
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-tjb-
Viestit: 2
Liittynyt: 21.1.2011 12:46

Viesti Kirjoittaja -tjb- »

kiitos vastanneille, eiköhän apu näistä löydy
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Jos motti on varustettu vanhemmalla MW pumpulla ei nuo ohjeet toimi mitä linkki sisältää. Vanhempia MW pumppuja tapaa 76-79 vuosimallin 300D moottoreista.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Vanhempaan pumppuun ei tosiaan käy nuo ohjeet!!! Mulla oli MW pumppu ja om617, en tosin muista het mikä oli mikäkin.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Soitto MYNÄDIESELIIN niin apu tulee myös vanhempaan MW pumppuun joiden kanssa nämä muut tahtovat nostaa käsiä pystyyn.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
arestes
Viestit: 104
Liittynyt: 19.9.2013 11:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja arestes »

Kysympä tässä samassa topicissa...

Kuva


Jossain puhuttiin "vetävien kierrosten" säädöstä...

Mitä tämä tarkoittaa suomeksi, kun tyhmä ei tajua, ja nostetaanko niitä tuosta pumpun keskeltä kuusiokolo ruuvista, niin ja kuinka paljon ruuvia pyöritetään.

Ja tosiaan tuo vasemmanpuoleinen pumppuhan mulla tuossa yykaakoossa näytti olevan kun syöttöruuvilla jo vierailin :twisted:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Vetävien kierrosten säätö nostaa koneen maksimi kierroslukua. Normaalisti W123 max on 5300rpm, yksi kierros käännettynä sisäänpäin nostaa vetäviä 200rpm ja syöttö ei katkea niin aikaisin kuin vakiosäädöillä. Yhden kierroksenkin säädön huomaa. Katsastukseen en omaa w123 200D tä vienyt täysillä säädöillä kun kone kiersi noin 6000 rpm (kolmosella veti 120 asti). Tehoa tulee keskikierroksilta asti lisää kun nostaa vetäviä. Vanhemmassa MW pumpussa pitää lisätä vivuston liikerataa ja poistaa rajoitinruuvi pumpun kyljestä. Kannattaa katsoa myös että vivusto menee oikeasti pohjaan asti kun kaasun painaa pohjaan. Näillä eväillä 200D->240D ja 240D-->300D.
Avatar
arestes
Viestit: 104
Liittynyt: 19.9.2013 11:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja arestes »

Kiitos vastauksesta :)
Sami R kirjoitti:Näillä eväillä 200D->240D ja 240D-->300D.
300D -->280E...vai... :wink:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

300D:n uudemmalla pumpulla saa menemään kivasti. Veikkaan että kulkupuoli aika lähellä bensa 200 kaasari versiota jossa 109 ilmoitettua heppaa ja vähän vähemmän vääntöä kuin 300D.
Avatar
arestes
Viestit: 104
Liittynyt: 19.9.2013 11:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja arestes »

Sami R kirjoitti:Vetävien kierrosten säätö nostaa koneen maksimi kierroslukua. Normaalisti W123 max on 5300rpm, yksi kierros käännettynä sisäänpäin nostaa vetäviä 200rpm ja syöttö ei katkea niin aikaisin kuin vakiosäädöillä. Yhden kierroksenkin säädön huomaa. Katsastukseen en omaa w123 200D tä vienyt täysillä säädöillä kun kone kiersi noin 6000 rpm (kolmosella veti 120 asti). Tehoa tulee keskikierroksilta asti lisää kun nostaa vetäviä. Vanhemmassa MW pumpussa pitää lisätä vivuston liikerataa ja poistaa rajoitinruuvi pumpun kyljestä. Kannattaa katsoa myös että vivusto menee oikeasti pohjaan asti kun kaasun painaa pohjaan. Näillä eväillä 200D->240D ja 240D-->300D.
Laskinko oikein, että sulla pyöritetty vetäviä noin 3,5kierrosta

6000-5300=700:200=3,5???

Uskallanko siis pyöräyttää suoriltatein vaikka 3 kierrosta.

On niin tympee tuo pumppu mun mielestä aina avata, että ei viittis montaa kertaa tehdä, vai pitääkö siltikin vain kokeilla pikkuhiljaa esim kierros kerrallaan.

Niin ja voiko tuota muuten kiristää liikaa/mitä tapahtuu jos kiristää liikaa?
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Ei kai sitä voi kiristää liikaa, siellä lopussa tulee toki raja vastaan kun ei saa lukitusruuvia kiinni enää kun on ruuvin ulkokierre lopussa. Ja mitään takuuta en sille anna että kone kestää kierrättää. Oma W123 kesti kyllä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”