617 vaparin ja turbon erot

Vastaa Viestiin
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

617 vaparin ja turbon erot

Viesti Kirjoittaja E200D »

Tuossa alkaa näyttää siltä, että hyvällä tuurilla saan käsiini alkuperäsen 617 turbo koneen, samanlainen, mutta vapari löytyykin jo. Kysymyksenä on, että onko turbokoneessa laskettu puristuksia, ja onko kansissa minkämoisia eroja? Eli sopisiko vaparista isoilla hehkuilla oleva kansi turbon uudemman, pikkuhehkuisen tilalle??? Sopisivat nuo isot hehkut vaan paremmin omaan käyttöön, ei tarttis muutella paljoa tota hehku systeemiä...
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Mercefreaken:in mukaan puristukset on samat, en tota sivua muistannukkaan äsken. Mutta onko kansissa muita eroja????? :?:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Jos on pallokammioinen vapari, niin voi heittää turbon lohkon päälle.
Suuttimet kannattaa laittaa ne turbon 135 bariset.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Näkeekö nuo erot ihan silmin, vai pitääkö kammiot purkaa vai miten? :?: :?: :oops:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Ku kahtot irtokannen palotilaa ja aattelee sanaa "pallokammio"... Kylläpä sen hoksaat. :lol:
Vanaha kansi on useimmiten isohehkunen ja KANTTIKAMMIOINEN.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

JuhoL kirjoitti:Ku kahtot irtokannen palotilaa ja aattelee sanaa "pallokammio"... Kylläpä sen hoksaat. :lol:
Vanaha kansi on useimmiten isohehkunen ja KANTTIKAMMIOINEN.
Tästä päätellen ihan silmillä kattomalla ja maalaisjärellä aattelemalla huomaa erot. :lol: Onko kaikki isohehku kannet kanttikammioilla??? :shock:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

eseestie kirjoitti:Tuolla Mekassa on jotain kerrottu :arrow: http://www.mese.fi/mekka/index.php?title=OM617A

Tuossa vielä etusivu :arrow: http://www.mese.fi/mekka/index.php?title=Etusivu :roll:
Joha on... Ihan eri koneet, vaikka samalta näyttää. :lol: Paremp ku en tee koneesee muutoksia sitte, muuta ku perushuollon... Tarkotus ois saada tuommonen 617 turbo pystärin keulalle laillisesti... Puuttuu enää se pystäri. :lol:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”