200d manuaali -> 300d automaatti?

Vastaa Viestiin
Avatar
PeeTee^^
Viestit: 82
Liittynyt: 29.12.2010 20:52
Paikkakunta: Joensuu

200d manuaali -> 300d automaatti?

Viesti Kirjoittaja PeeTee^^ »

Niin, mitä kaikkea menee koneen ja lootan lisäksi vaihtoon ko. operaatiossa? (kardaani, lootan kannakkeet, sähköjä..?)

Olisiko helpoin vaihtaa kone ja loota yhtenä pakettina, vai erikseen?

Löytyykö manuaalikoreistakin kaikki samat kiinnikkeet kuin automaateista? (esim. kickdown nappi, vaihdevivustot, joutuuko soveltamaan?)

Kokonainen om617a automaatti varaosa-auto löytyy, eli osien suhteen ei ongelmaa.

Kiitän.
Avatar
PeeTee^^
Viestit: 82
Liittynyt: 29.12.2010 20:52
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja PeeTee^^ »

200d alkoikin kaivaa omaa hautaansa oletettua nopeammin. Onnettoman paska se on käyntiin lähtemään, webastolla lämmitettyä konetta saa hangata näilläkin "pakkasilla" käyntiin minuuttitolkulla, eikä silloinkaan ole varmaa lähteekö.. Ilman lämmitystä ei toivoakaan.

Hehkuttaa hyvin, hehkut mittaamalla todettu toimiviksi, startatessa työntää valkeaa sauhua mutta ei hörähdäkkään. Akussa on virtaa ja startti pyörittää hyvin. Mistä tuota lähtisi selvittelemään, pumpun ajoitus, suuttimet? Tuo moottorin vaihto tuntuu kokoajan paremmalta ajatukselta.. :roll:
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

PeeTee^^ kirjoitti:200d alkoikin kaivaa omaa hautaansa oletettua nopeammin. Onnettoman paska se on käyntiin lähtemään, webastolla lämmitettyä konetta saa hangata näilläkin "pakkasilla" käyntiin minuuttitolkulla, eikä silloinkaan ole varmaa lähteekö.. Ilman lämmitystä ei toivoakaan.

Hehkuttaa hyvin, hehkut mittaamalla todettu toimiviksi, startatessa työntää valkeaa sauhua mutta ei hörähdäkkään. Akussa on virtaa ja startti pyörittää hyvin. Mistä tuota lähtisi selvittelemään, pumpun ajoitus, suuttimet? Tuo moottorin vaihto tuntuu kokoajan paremmalta ajatukselta.. :roll:
En ole tekniikkaguru lainkaan itse, mutta auttaskohan venttiilien säätö ja ajoituksen tarkistus. :roll: Varmasti tulee vielä tarkempia vinkkejä/apua.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
PeeTee^^
Viestit: 82
Liittynyt: 29.12.2010 20:52
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja PeeTee^^ »

Yksikään venttiili ei kanna, ja moottorin ajoitus on oikein. Mitäs seuraavaks, pumpun ajoitus ja suuttimet? Tuli mieleen että käyntiin lähtiessään kalahtelee jonkun sekunnin ennekuin käy normaalisti, viittaako suuttimiin vai?
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Onko hehkujen resistanssi mitattu? Miten hehkujen mittaus on tehty? Onko sarjaan vai rinnan kytketyt hehkut?

Joskus on se hehkujen valokin toiminnu normaalisti vaikka yksi hehku on ollu pimeenä. Sitten vähän ajan päästä ei valokaan toimi kunnolla niin tietää että nyt on varmasti yksi hehku ainakin hajonnut.

Pikkusen OT asiaa mutta 200D vs. 300D on ihan eri perävälitykset. 200D = 3,96 ja 300D 3,46. Koneen vaihdon jälkeen jos pidät vanhan perän niin lähtee hyvin valoista mutta voi ärsyttää pitkää pätkää ajaessa.

Suuttimet kun alkoi oleen lopussa ex-käyttöautossa niin teki lievästi sellasta että kävi kylmänä ensin vajailla pytyillä, jonka jälkeen tasoittui. Mutta se oli aika lievää joten ei tarttennu korjailla.
Avatar
PeeTee^^
Viestit: 82
Liittynyt: 29.12.2010 20:52
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja PeeTee^^ »

Sarjaan kytketyt hehkut, resistanssi mitattu irrallaan n. 0.9 -1.1 ohm. Releen päävirtakärjet putsattu. Mikäpä tuossa kusisi, kaiken järjen mukaan hehkut toimii. Kävin taas koettamassa, pakkasta pari astetta, webasto päällä reilu puoli tuntia, startatessa ei edes hevännyt kertaakaan.
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Pyörittääkö startti oikealla nopeudella? Muistelen että takavuosina jollekkin foorumilaiselle oli autokorjaamo suositellut koneremonttia vaikka myöhemmissä tutkimuksissa selvisi että oli vain startti päässyt vanhuuttaan huonoksi. Sillä autolla oli mittarissa n.puolimilliä.

Oireet oli samanlaiset ja autosta oli tsekattu lähes kaikki muu mitä helposti pystyi tarkistamaan. Tuonhan voisi kokeilla vetokäynnistyksellä, jos lähtee iloisesti heti käymään niin sitten startti vaihtoon.
Avatar
PeeTee^^
Viestit: 82
Liittynyt: 29.12.2010 20:52
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja PeeTee^^ »

Startti pyörittää hyvin. Polttoainesuodattimet ja käsipumppu vaihdettu, ja syöttöpumpun ennakko säädetty 24eykk. Käymään ei lähde vieläkään omin avuin, joten epäilykset siirtyivät takaisin hehkuihin. Alustavien jännitemittailujen perustella virtaset katoaa hehkujen välillä, viimeiselle hehkulle tulee hädin tuskin volttia, eikös sinne kuitenkin se n.3 volttia pitäsi tulla..?
Avatar
jaasu
Viestit: 906
Liittynyt: 27.3.2011 12:58
Paikkakunta: 86600

Viesti Kirjoittaja jaasu »

Ettei väljä olis? Yks 200d w124 mersu lähti pakkasillaki suht hyvin käymään vaikka yks hehku oli pimee.enkä pitänyt Roikassa. Paristakympistäki lähti käymään. Vajaana kävi vähäaikaa va ei haitannu.
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”