W123 230E startin irroitus

Vastaa Viestiin
Pensamese
Viestit: 3
Liittynyt: 28.8.2017 19:47

W123 230E startin irroitus

Viesti Kirjoittaja Pensamese »

Terve vaan kaikki!

Hankin juuri otsikossa mainitun -84 vaunun, jonka startti on hiljaista, jopa mykkää sorttia. Koetin häntä päästellä irti mutta eipähän tuo tunnu mahtuvan oikein mitenkään sieltä.
Niin että olisko jollakin kokemusta että mitä siitä pitää irroitella edestä että startti mahtuisi poijes. Koneen kannatin näyttää olevan siinä eniten edessä, eli ei kai konetta tarvitse irroittaa jotta startin saa irti?

Apuva!
Sepe163
Viestit: 3
Liittynyt: 29.7.2017 23:15
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Sepe163 »

Itsellä sama operaatio edessä ja nettiä selailu! Pitäisi sopia tulemaan alakautta ohjauksen raidetangon sopivaan asentoon kääntäen. Ohjausvaihde poisto antaa lisää tilaa. Huomenna pitäis kokeilla käytännössä.
Sepe163
Viestit: 3
Liittynyt: 29.7.2017 23:15
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Sepe163 »

Siis ohjauksen vaimennin, ei ohjausvaihde!!
Pensamese
Viestit: 3
Liittynyt: 28.8.2017 19:47

Viesti Kirjoittaja Pensamese »

Ongelma on se että se ei tule pois sieltä kolostaan lohkon kyljessä ennenkuin se kolmion mallinen imusarjan tuki on pois siitä.
Sen verran kattelin sitä eilen taas. Kai se sieltä sitten pois mahtuu.
Löysin semmoisen ohjeen myös että ne startin johdot irroitetaan tässä mallissa vasta sitten kun satrtti on irti. Eli toisesta päästä johdot ennen irroitusta irti.
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

se tuki irti jA NE JOHDOT ENSIN AKULTA IRTI JA SITTEN STARTILTA MUUTEN HITSAA kyllä varmasti johonkin maihin.kokemusta on :lol:
reverend
Viestit: 282
Liittynyt: 24.10.2010 15:31

Viesti Kirjoittaja reverend »

Helppo homma (15min). Akusta kaapeli irti, ilmansuodattimen kotelo irti, öljynsuodattimesta johtoklipsi irti. Imusarjan kolmiotuen kolme pulttia irti ja tyrkkää sen sivuun. Kaksi kuusiokoloa irti startin tukiraudasta ja kaksi pulttia vaihdelaatikon läpi irti. Sitten startin nosto yläkautta. Venttiilikopan päällä on näppärä irroittaa johdot startista sitten.
Pensamese
Viestit: 3
Liittynyt: 28.8.2017 19:47

Viesti Kirjoittaja Pensamese »

Näinhän se oli, kiitos neuvoista!
Minkäänlaista tukirautaa joka olisi ollut kuusiokoloilla kiinni en tosin löytänyt, mutta sehän vaan helpotti asiaa.
reverend
Viestit: 282
Liittynyt: 24.10.2010 15:31

Viesti Kirjoittaja reverend »

Pensamese kirjoitti:Minkäänlaista tukirautaa joka olisi ollut kuusiokoloilla kiinni en tosin löytänyt, mutta sehän vaan helpotti asiaa.
Hehe, liekö jollain mennyt hermo niin ei ole takaisin laittanut. Jätin itse sen ylemmän kuusiokolopultin pois kun on niin pahassa paikassa....
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”