Oli vaihdekeppi missä asennossa vain, niin kaasupohjassa liikkeellelähtiessä lähtee ykkösellä. Hyvä, niin pitääkin. Mutta kun kierrostenrajotin hak-hak-hak-hakkaa niin pitkään kunnes nostaa kaasua ja sitten vasta aski älyää vaihtaa kakkosta. No onneksi vahinko otetaan kolmoselle ja neloselle vaihtaessa takaisin, ne menee noin 1000rpm liian aikaisin päälle, eli siinä 5500rpm tienoilla.
Osakaasulla vaihtaa niin kuin pitää, suunnilleen 3000-4500rpm kohdalla, riippuen kaasusta.
Yksi vaihtoehto olisi säätää tanko sen verran pitkäksi että kakkonen vaihtuu sopivassa kohtaa ja sitten pitäisi pykältää kepillä loput vaihteet, mutta ei sekään kivaa ole. Menee automaatista ilo kokonaan.
Eli mitenkäs tuon saisi vaihtamaan kaasu pohjassa kaikki vaihteet 6649rpm kierroksilla? Ei kotikonstein mitenkään, arvaan ma.
Ai niin, se lootan paineruuvikin on edelleen hukassa, liekö jossain öljysorakerroksen alla...
En ole pitkään aikaan etsinytkään, eikös se ole lootan takaosassa repsikan puoleisella sivulla?
Nii, ja auto on edelleen W123 280E ja loota tais olla 722.1 vai mikälie... Vm. '78 W116:sta lähtöisin.
Vaihteet vaihtuu miten sattuu
Vaihteet vaihtuu miten sattuu
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Itellä tuo ei ennen pitänyt ykköstä päällä kuin hetken,muutos johtunee siitä pumpun luona olevasta modulaattorista,on vissiin vähän asento muuttunut.
Muutenkin vaihdot niin napakat,löysäsin kierroksen paineita laatikon kupeesta ,aina tähän asti luistaminen ollut ongelma-painetta lissää.
Muutenkin vaihdot niin napakat,löysäsin kierroksen paineita laatikon kupeesta ,aina tähän asti luistaminen ollut ongelma-painetta lissää.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----