Nyt! En ymmärrä..

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1904
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

Oikia asenne, ite sitten siinä hakkaat peltiämpäriä pajalekalla että kiire on, tahti kova. Pitäs olla jo valmis, mikä maksaa yms.

:D

H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Ei jumalauta nytte mahu ymmäryksen piiriin :?: :?: :?:

Mikä sen tekee :?: :?: :?: Ottaa ja laittaa uudet osat, ni toimii hetken ja sama vika ilmenee ...eihä sen pitäis olla ees mahollista...

Sinne ajaessa ei mitään ongelmia...eikä parina päivänä ennen sitä, loppu se kytkimen tunnottomuus ku ilmas sen, alko pitämään ja ottamaan puolessa välin..eikä luistanu...eikä täristäny..eikä kolissu...ja oli tuntumaki niin normaali ku nestekytkimellä voi olla.

Eihä se ny voi olla totta :cry:

Millaseks se poljin meni ennenko se lopetti taas toimintansa :?: :?:

Löysäks vai rupesko ottamaan aivan ylhäällä ja luistamaan :?: :?: :?:

Mulla se alko ensin luistamaan ja yhtäkkiä lopetti toimintansa, ja ku otti laatikon pois...ja laitto takasin ni taas toimi.

Jos sen sylinterin vaan ottais pois...ja työntäis takasin...auttaisko se sitte :?: :?:
Se onkin ainoa mitä en koittanu.

Vaan ku siellä on ny kaikki uutta ja vanhoillaki teki aivan samaa...ni joku siellä ny jotenki kuitenki kanittaa, mutta mikä :?: :?:

Siinä pois otossa ja takasin laitossa menee ainaki nelisen tuntia, pakoputkea EI tarvii irrottaa, laatikon alla olevan tuki raudan ku ottaa ja kääntää sivuun ni mahtuu se loota tulemaan pois, samaten ku kardaanin tukilaakerin siitä keskeltä irrottaa ni sen saa pullautettua pois siitä laatikosta, kestävä lenkki väliin ja nyppäsee irti booreilta sen jälkeen jollaki kampeaa sen ylitte siitä "tapista", jää justihi sen verran tilaa että laatikon saa pois sieltä, vaan koitaa enste sen sylinterin kanssa, ottaa sen pois, työntää sen tapin sisään ja laittaa takasin....tiiä sitte auttaako se yhtään mutta nopiampi se koittaminen on.

Vaan kyllä hämmästyttää...ja paljon....ny ei mahu minun järkeen...ei sitte millään... eikä oo ees sellasta hymiötä mikä kuvastais tunnetta sisuksissa, ku mielestäni oon myyny EHJÄNÄ sen kulkineen ja varsinki kytkimen.

Tekemistähä siinä muuten on...mutta sen kytkimen piti kyllä olla kunnossa, eikä se sen uuden levyn kanssa antanu yhtään mitään viitteitä siihe suuntaan että taas sen saman tekis...ei mitään, aivan normaalisti toimi ja hyvin piti sen ajon aikanaki.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

Viesti Kirjoittaja noonakki »

hese126 kirjoitti:Oikia asenne, ite sitten siinä hakkaat peltiämpäriä pajalekalla että kiire on, tahti kova. Pitäs olla jo valmis, mikä maksaa yms.

:D

H
Jep näin juuri :D

Ja pupetti, se kytkin otti ihan ylhäältä melkolailla koko ajan ja sitte kinnas puoleenväliin, luistoa en huomannu, muutako takapyöriltä :D
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

se kytkin otti ihan ylhäältä melkolailla koko ajan ja sitte kinnas puoleenväliin, luistoa en huomannu, muutako takapyöriltä
Mikä...mikä perkele sen sitte kanittaa :?: :?:
Siihe vielä paikoilleen ajaessa ni otti noin puolestavälin kiinni...joku saakelin ihmemysteeri siinä ny on......eikä ainakaan minu järkeen mahu jotta miks se nuin tekee.....ihan suoraan vituttaa ku mielestäni möin mersun kytkin kunnossa...ni eiköstä se taas tee saman, ei vaan mahu järkeen jotta miks, sitte ku sen laatikon tiputtaa pois...kattelee sitä hetken ja laittaa takasin ni taas toimii...hetken...mutta sen se teki sillä vanhalla levyllä ja laakerilla...eikä mahu järkeen jotta miks se tekee sen ku kaikki on uusittu...kahteen kertaan, vai oliko se kolmasti.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kuuluukohan sinne kytkimen haarukkaan, johonkin kytkimen työsylinterin palautus jousi nyt ihan tuntus sellaselta vaivalta :roll:
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

Viesti Kirjoittaja noonakki »

touhottaja kirjoitti:kuuluukohan sinne kytkimen haarukkaan, johonkin kytkimen työsylinterin palautus jousi nyt ihan tuntus sellaselta vaivalta :roll:
Sepä! onkohan kenelläkään muulla leviällänsä auto? vois tarkistella sieltä ja raportoida tänne..
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

touhottaja kirjoitti:kuuluukohan sinne kytkimen haarukkaan, johonkin kytkimen työsylinterin palautus jousi nyt ihan tuntus sellaselta vaivalta :roll:
Isosta kirjasta (Chilton) katsottuna ei kuulu, mutta on mielikuva että sinne pedaalin puolelle kuuluisi.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tarviihan siellä jokon palauttava voima olla, muutenhan siitä työsylinteristä loppuu väkisinkin pelivara ja poljin ei mene enää lattiaan, vaan jää välille ja kytkin ei toimi lainkaan :shock:
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

touhottaja kirjoitti:tarviihan siellä jokon palauttava voima olla
Oisko se voima siinä asetelmassa?
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Sen poljin rungon, sen missä ne kummakki polkimet roikkuu, ni sen uusin kesällä ja samalla sen palautusjousen, ja se kyllä mulla ollessa palautti kunnolla.

Joku ihme siellä ny on ku samat viat on vaikka niitä osia vaihtelee, ja ku ei se laatikossakaan käsittääkseni voi olla ni sen kytkimen rakenteeseen jää.....mutta mihinkä :?: :?: siihe asetelmaanko :?: :?: :?:

Se vanha kyllä oli aikansa eläny...ainaki mitä sitä kattelin ja toiseen vertasin, se vanha on siinä sinisessä laatikossa, uus on kesällä laitettu, ja ainut joka silloin jäi vaihtamati oli se levy, ku pakutissa tuli 10 urainen ja sinne kuuluu se 26 urainen, ja työsylinterin paikalle ei sovi ku yks malli, se jossa reijät ja se tappi on linjassa keskenään, mulla jäi kuitenki ottamati mukaan se uudempi työsylinteri ja se vanha haarukka, se joka on asetelman reunaan osunu ja kaivanu kolon siihe, muistaakseni on tässä topikissa kuvaaki siitä.

Mutta minu pieneen päähä ei ny mahu, eikä ymmärrä minkä takia se tekee sen että enste alkaa ottamaan aivan ylhäältä kiinni ja sitte yhtäkkiä ei mee poljin mihinkään, ja ku se alkaa tekemään sitä sen jälkeen ku auto on seissy jonku aikaa, ei ajossa, se siinä ihmetyttää.

Niinkös se nyttenki tapahtu :?: :?:

Lauantaina tullessa ei ollu mitään häiriötä, kytkin pelas moitteettomasti, ei ottanu ylhäältä, vaan suuripiirtein puolesta...tai vähän alle puolesta kiinni, eikä ravistanu eikä luistanu, muutako takarenkaat, eikä mitään ylimäärästä ääntäkään kuulunu mistään.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Juhanit kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:tarviihan siellä jokon palauttava voima olla
Oisko se voima siinä asetelmassa?
osittain kyllä mutta tarviihan sen haarukan työntötapin palata sen verran takasi ettei jää painelaakeri kantamaan ja tässä tuleekin sitten se, että työsylinterin mäntä menny jo liian pitkälle ja poljin jää kytkintä painaessa välille, eli työsylinteri menee seinää vasten :shock:
ruikku
Käyttöohjeuskovainen
Viestit: 380
Liittynyt: 19.10.2010 0:09

Viesti Kirjoittaja ruikku »

Mitäs, sillonku poljin ei liiku :arrow: työsylkkä irti laatikosta :arrow: varovasti kokeilee, liikkuuko poljin nyt?
Pääseekös sieltä työsylkän reiästä painaa/vetään haarukkaa, silloin ku vika päällä, ts. jumittaako haarukka johki.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Mahtuu siitä reijästä jonkinmoinen tappi sisään, mutta ei kyllä käsin jaksa sitä haarukkaa painaa, se on varma juttu, ite kokeilin viimeks enste rautalangalla, ja ku tuntu jotta se haarukka on paikallaan ni pitkällä ruuvarilla, ja silloin totesin että on ilmeisesti paikallaan, ja lykkäsin sylkyn takasin, jolloinka se toimi sen 3 polkasua ja teki jumitti sen uudestaan, enpä tullu tutkineeks että kui pitkälle se vanha haarukka silloin meni, mutta ku vaihoin se ja laakerin, laitoin akselille pikkisen rasvaa, mittasin sen liikkeen pituuden ni sopi justihi, ja mittasin sen painelaakerinki ympärystän ja ainaki mun mielestä sen osu justihi siihe asetelmaan, vaan niitä asetelman jousuia en alkanu mitenkään kovemmin painamaan, ku enees tiiä millä niitä ois painiskellu, ainakaan minun voimilla ja painolla ne ei mihinkään liikahtanu.

Ja pääsylinteristäki kokeilin...tosin vaan sormella..jotta nousee se mäntä tarpeeks ylös, vaan oisko se jonkunmoinen ilmakupla sitte joka sen jumittaa..ei kai :shock: :?: :?: :?:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

Viesti Kirjoittaja noonakki »

No huomenna irroitellaan sitten ensi se työsylinteri ja sitte jos ei auta niin laatikko :) onneksi ei itse tarvi sotkea sormijansa sinne :lol: :lol:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

katto samalla onko sylinterin mäntä kuinkakin likellä sylinterin suuta :roll:
ja samalla koittaa varovasti polokasta kytkintä, että vieläkö poljin jumittaa puoleen väliin, jos jumittaa niin syyhän on sitten selevä :roll:
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

täshän väsyy ihan sivullinenkin :D

siis onko tilanne seuraava
kytkin ei ota kiinni vaikka poljinta ei painetakaan ja sitten kun painetaan niin kytkin haarukka törmää asetelman kylkeen

avaa työ sylinterin ilma ruuvi (poljinta painamatta) jos neste lentää paineella ja asetelma palautuu kiinni asentoon ja kytkin pitää

niin vika on seuraava neste ei pääse palautumaan työ sylinteristä poljinsylinterin läpi säiliöön

syitä
1. välillä oleva kummi letku on viallinen ja toimii takaisku venttiilinä
2. poljin sylinteri ei palaudu kunnolla jolloin takaisin virtaus kanava ei aukene kytkin poljin ei saa kantaa poljin sylinterin mäntää
3. vettä nesteen seassa

poljin sylinterissä on palautin jousi
työ sylinteristä en tiedä mutta jos siellä on jousi niin se toimii niin päin jotta se painaa painelaakeria astelmaan päin
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

No nyt toimii taas. :D

Otettiin kumiletku käteen ja puhallettiin ilmaa läpi, lyhennettiin pääsylinterin tappia yli sentin verran ja päästettiin jonkun verran haaleaa kytkinnestettä pihalle.

Se poljin kyllä kantoi sylinteriä aika reippaasti, liekö siitä johtunut.

Joku noista jokatapauksessa auttoi :pumppu:
® Mesen V8 Klubi
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

Viesti Kirjoittaja noonakki »

LiQQe kirjoitti:No nyt toimii taas. :D

Otettiin kumiletku käteen ja puhallettiin ilmaa läpi, lyhennettiin pääsylinterin tappia yli sentin verran ja päästettiin jonkun verran haaleaa kytkinnestettä pihalle.

Joku noista sitten auttoi :pumppu:
Se oli se tappi ja se oli melekeen pari senttiä.. Eli kantoi! :ope:
Se kun vanhaa pääsylinteriä tutkiskelin niin tappi meni aika syvälle mäntään.. uusi oli hiukan erilainen ja muovisella männällä...

Ja täs sitä kuvasaastetta!!
Kuva
Siinähän se asentaja asentaa, minä sen säiliönletkun jouduin kumminkin laittamaan kiinni.. :lol:
Kuva
Ja siinä iloiset veikkoset vasemmalta oikeaan AnssiPee ja minä!
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

:shock: ...se tappi... :shock: :shock:

Voiha kele....minä jo sitä aattelin...muttako ei vaan älynny ja aattelin jotta se ei siinä vanhassa voinu olla liian pitkä ku sillä toimi koko kesän ja vasta pakkasten tultua jämähti.

Eli se asetelma...tai se sylinteri on ollu kokoajan väärä..muttako niitä sylintereitä ei oo .....tai mulle ainakaan oo tarjottu ku niitä mitä teillä on ny käytössä...mutta se asetelma...montaakos erilaista niitä sitte on :?: :?:

Mutta hyvä ku selvis seki homma, laittelen viestiä tulemaan kohtapuoliin.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

Viesti Kirjoittaja noonakki »

pupetti kirjoitti::shock: ...se tappi... :shock: :shock:

Voiha kele....minä jo sitä aattelin...muttako ei vaan älynny ja aattelin jotta se ei siinä vanhassa voinu olla liian pitkä ku sillä toimi koko kesän ja vasta pakkasten tultua jämähti.

Eli se asetelma...tai se sylinteri on ollu kokoajan väärä..muttako niitä sylintereitä ei oo .....tai mulle ainakaan oo tarjottu ku niitä mitä teillä on ny käytössä...mutta se asetelma...montaakos erilaista niitä sitte on :?: :?:

Mutta hyvä ku selvis seki homma, laittelen viestiä tulemaan kohtapuoliin.
Se alkuperänen tappi menee sinne vanhan sylinterin sisälle aika syvälle olisko jonkun 2-2,5 senttiä ja uudessa jonkun sentin verran.. se kantoi koko ajan siellä raakasti :P
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Niin ja nyt on työsylinterissäkin se lyhempi tappi
® Mesen V8 Klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 voimansiirto”