Takapyörän laakeri?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
Rikhard
Viestit: 82
Liittynyt: 12.11.2010 11:25
Paikkakunta: haparanta
Viesti:

Takapyörän laakeri?

Viesti Kirjoittaja Rikhard »

Mulla ilmeisesti laakeri hajos oikeasta takapyörästä! semmosta tässä mietin että onko kova homma ite vaihtaa?? Onnistuuko parkkipaikalla
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Re: Takapyörän laakeri?

Viesti Kirjoittaja Marco »

Rikhard kirjoitti:Mulla ilmeisesti laakeri hajos oikeasta takapyörästä! semmosta tässä mietin että onko kova homma ite vaihtaa?? Onnistuuko parkkipaikalla
Kyllä se onnistuu, jos on oikeat kalut.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

123:n laakerin kiristämiseen tarvitaan erikoistyökalu ja se on yleensä kyllä ihan saaterin lujassa siellä. En todellakaan suosittelis kylmiltään parkkipaikalla alkamaan vaihtamaan.
Rikhard
Viestit: 82
Liittynyt: 12.11.2010 11:25
Paikkakunta: haparanta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rikhard »

OKej kiitti vinkeistä
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Se on myös helppo munia yli-/alikiristämällä, välys ja käynti säädetään krymppiä vasten.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Easy Rider kirjoitti:Se on myös helppo munia yli-/alikiristämällä, välys ja käynti säädetään krymppiä vasten.
jep, näinhän se on :wink: heittokellohan olis oiva apu laakeria sääjettäessä/kiristäessä :lol:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tälläsillä se lähtee irti ja mennee takasin sopivaan kirreyteen :wink:
tällä avataan ja kiristetään laakerin kiristys mutteri :wink:

Kuva

tällä tempastaan pyörän napa irti laakereistaan :wink:

Kuva

ja tätä käytetään laakerin mutteria irrottaessa sekä kiristäessä :wink:

Kuva

tätä taas tarttee sillon jos vetoakseli on juuttunut/ruostunut pyörän napaan kiinni :wink:

Kuva
Avatar
oltzi
Viestit: 462
Liittynyt: 06.11.2010 18:12
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

olis homma edessä. hylsyn tilasin. tarviiko muuta erikoistyökalua?

mites toi kiristys sitten tapahtuu? mutteri kiinni vaan niin pirusti vai?
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

kyllä,,, ellet vaiha koko taka napaa toisesta farkku sedan halvalla löytyy minulta 150 egeee plus toimitus kulut puolelleen koko taka navat siis jotka ovat toimineet tähänkin asti :lol: ostetaan halvalla kokonaisia w123 mesejä hyvillä taka navoilla :lol: joulu mieltäkaikille ho hoh hooooooooooooooo
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

mites rikchardilla onnistui?
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 voimansiirto”