Takakontin tuuletus.

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Takakontin tuuletus.

Viesti Kirjoittaja Malm »

Tere,

Aattelin mennä tuonne pihalle töllöttämään tuota 123:n takaloosteria, on aika kuurassa se luukku sisäpuolelta.

Onko siellä mitään tuuletusröörejä takana jotta kosteus pääsisi sieltä poiskin, siis pohjan vedenpoistoaukkojen lisäksi vai porraanko rekisterikilven taakse pikku röörit ?

-Risto

Edittiä: Eiku emmina taida kehdata rekisterikilven taakse mittään porata mutta jos vaikka rekisterikilven valon tienoille...
Edittiä2: Kävin jo tuossa roppaamassa noita poistoröörejä, olivatten ihan kunnossa, toinen oli vähän rutussa ja ottiin sen pois sekä laittoin takaisin suorassa. Positiivistä oli huomata että takakontin sivusuojien alla oli viljelty kotelosuojaa/öljyä ahkerasti, nyt on kädet paskaset mutta oli se pelti tervettä siellä :D
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Mitä tarkoittaa tyyppimerkintä 230.4:
Kuva :?: :ei_tajuu:
Kuva
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

2,3 litrainen 4 sylinterinen bensa.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Tämähän on 123 yksi tyyppivika jota on korjattu 201 ja 124 malleissa.

Itse olen funtsinnu joskus että sinner rek. kilven taakse sopisi tosiaankin piiloon jotkut ilmanpoistoventtiilit. Sanoista tekoihin -> kuka eka tekee? :lol:
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Heittäisin senverran kapulaa porakoneen rattaisiin, että kannattaa ehkä samalla miettiä minkälaisen takaiskuventtiilin värkkää siihen lisätuuletukseen, se kun meleko monasti noissa sedanin takaluukuissa käy mukava alipaine (ajossa) ja jos siihen persustaan tempaisee kunnon röörin, vetää se konttiin kaikki mitä auton perässä kiviä pienempiä lentää :shock:

Ennemmin suosittelisin panostamaan ohjaamon "hukkalämmön" ja puhaltimella tuodun ilman viemistä jotenkin hallitusti sinne takaluukkuun...jos siellä takaluukussa kerran on jo tehtaan toimesta ne poistokidukset! Olisi jo valmiiksi lämmintä ja suht kuivaa kosteillakin keleillä, kun taas tuo kolean ja kostean kelin ilmaston tuominen imusta takaluukkuun, ei sitä ainakaan kuivattaisi.....

Noh, kuhan höpäjän aikani kuluksi..... :D


ps. ja edit. W638 vitossa viedään ohjaamon ilma korin takaosasta ulos, eli koko auton läpi ja "sikaosasto" pysyy huomattavasti ja sanoisin jopa täysin kuivana, kun taas esim. joku saman ikäluokan ducato hikoaa kokoajan ihan perhanasti, kun ohjaamon ilma viedäänkin jo etuovista ulos, jolloin sikaosastolle ei mene mitään....
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Suzukimaasturissa on hyväksi havaittu pieni tietokoneesta peräisin oleva tuuletin suuntaamassa ilmaa ulospäin.
Sen voisi 123:ssa kytkeä niin että ottaa virran takaparkilta. Tässä tulisi lisäarvona valomuisti, jos hiekkaa ja männynkäpyjä hiipii ajon aikana niskaan ei ole valot päällä :idea:
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

No nyt aletaan olla lähellä täydellisyyttä tuon dealerin lisäyksen jälkeen 8) Eli mahdollistetaan ohjaamon ilman pääsy peräkontiin vaikka ihan hattuhyllyn läpi ja hönkäistään takaluukusta ulos parhaaksi katsomasta paikasta, vaikka just hyvällä tietokonetuulettimella (en henk.koht. Oikein vakuuttunut niiden tehon riittävyydestä) mutta esim. bilteman venekäyttöön tarkoitettu konehuonetuuletin helppo kiinnittää, riittävän tehokas ja onpa vielä kipinäsuojattu 8)

Olikos se niin että w123:ssa ohjaamon ilma tulee ulos C-pilarista, joten takaluukkua ei tosiaan tuuleteta mitenkään, niinkuin w124:ssa?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Löytyskö venevehkeistä auringolla toimivaa. Saisi parkissakin tuuletukset pelaamaan.

Ecovent.

Kuva

:roll: :oops:
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Toi rekkarin ja takavalon väliin törröttämäön, respect !! :wink:
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
reverend
Viestit: 282
Liittynyt: 24.10.2010 15:31

Viesti Kirjoittaja reverend »

Venetarvikkeena suoraan pilssipumppu. Ei vuoda takalasin tiiviste yhtään... :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 kori”