Tuulilasi vuotaa yläreunasta

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Tuulilasi vuotaa yläreunasta

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Vuotaa farmarissa tuulilasi yläreunastaan, ei nyt mitenkään mahdottomasti mutta kuitenkin tippoja tulee se etuverhoilun välistä. Otin sen verhoilun pois, pellin ja tiivisteen välistähän se varmaan vuotaa. Ruostettakin näky olevan pellissä. Millähän tuota kannattas tiivistää? Tuota ruostetta ei vaan saa lasia irrottamatta pois, eikä millään viittis siihen ryhtyä.
Avatar
oltzi
Viestit: 462
Liittynyt: 06.11.2010 18:12
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

perus "sika kitillä" vaan. ulkopuolelle saa nätin sauman tiivisteen reunaa myöten. ellei sitte ole museo kuntonen peli..

joskus on tiiviste lasi kyllä vuotanu lasin ja tiivisteenki välistä. eikä tiivisteen ja pellin välistä.
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Mulla olis kanssa lasin vaihto edessä w124 lankkuun Pari kertaa olen yrittänyt sen teettää mutta nyt alkoi se huvi passaamaan. Seuraavat teen itse. Varmaan pitää hitsatakin reunaan vahviketta sillon kun lasi on irti. Ja sitten maalata. Siksikin teettäminen ei ole oikein kätevää. Pitäis ajaa ilman lasia Oulun kaupunkiin tai panan vanha kiinni jeesus teipillä.

Lasi kuulemma irroitetaan poraamalla pieni reikä liimamassaan ja sitten siitä ohuella langalla sahaamalla. Mitä lankaa ja mistä sitä saa? Onko se jotain kovaa pianonkieltä vai käykö ihan tavallinen raksamihen surrauslanka?
Avatar
oltzi
Viestit: 462
Liittynyt: 06.11.2010 18:12
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

HannuS kirjoitti:Mulla olis kanssa lasin vaihto edessä w124 lankkuun Pari kertaa olen yrittänyt sen teettää mutta nyt alkoi se huvi passaamaan. Seuraavat teen itse. Varmaan pitää hitsatakin reunaan vahviketta sillon kun lasi on irti. Ja sitten maalata. Siksikin teettäminen ei ole oikein kätevää. Pitäis ajaa ilman lasia Oulun kaupunkiin tai panan vanha kiinni jeesus teipillä.

Lasi kuulemma irroitetaan poraamalla pieni reikä liimamassaan ja sitten siitä ohuella langalla sahaamalla. Mitä lankaa ja mistä sitä saa? Onko se jotain kovaa pianonkieltä vai käykö ihan tavallinen raksamihen surrauslanka?
ei tarvii porata. se lanka pitäs mennä työntämällä liimasta läpi. se leikkuu lanka on sellasta nelis kulmasta. ainaki alan liikkeestä varmaan myyvät pari metriä sitä.

ja sillä langalla ku touhuu ni kannattaa kattoo vähä miten leikkaa. sillä saa meinaan koelaudankin palasiks..
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

oltzi kirjoitti:
HannuS kirjoitti:Mulla olis kanssa lasin vaihto edessä w124 lankkuun Pari kertaa olen yrittänyt sen teettää mutta nyt alkoi se huvi passaamaan. Seuraavat teen itse. Varmaan pitää hitsatakin reunaan vahviketta sillon kun lasi on irti. Ja sitten maalata. Siksikin teettäminen ei ole oikein kätevää. Pitäis ajaa ilman lasia Oulun kaupunkiin tai panan vanha kiinni jeesus teipillä.

Lasi kuulemma irroitetaan poraamalla pieni reikä liimamassaan ja sitten siitä ohuella langalla sahaamalla. Mitä lankaa ja mistä sitä saa? Onko se jotain kovaa pianonkieltä vai käykö ihan tavallinen raksamihen surrauslanka?
ei tarvii porata. se lanka pitäs mennä työntämällä liimasta läpi. se leikkuu lanka on sellasta nelis kulmasta. ainaki alan liikkeestä varmaan myyvät pari metriä sitä.

ja sillä langalla ku touhuu ni kannattaa kattoo vähä miten leikkaa. sillä saa meinaan koelaudankin palasiks..
Tarvitaanko oikeasti tuollaista kelasysteemiä? Eikös tuo mene ajan kanssa käsikin?
http://www.youtube.com/watch?v=J9aeFL39fpw

Kukahan tuota lankaa möisi Oulun seudulla.

Osasyy epäonnistuneisiiin asennuksiin joita mun kohdalle on nyt kaksi sattunut on varmaan se että liima ei ole kuivunut tarpeeksi vaan auton on saanut hakea samana päivänä.
Toinen on sitten se että ei ne liikkeissä tee noita pohjatöitä kunnolla. Sehän vaatii aikaa.
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

oltzi kirjoitti:perus "sika kitillä" vaan. ulkopuolelle saa nätin sauman tiivisteen reunaa myöten. ellei sitte ole museo kuntonen peli..

joskus on tiiviste lasi kyllä vuotanu lasin ja tiivisteenki välistä. eikä tiivisteen ja pellin välistä.
Eipä tämä mikään museo peli kylläkään ole :D Tiivisteen ja pellin väli märkä niin uskon että siitä vuotaapi.
Ja mitenkä niin ei liikkeessä tehdä kunnolla pohjia? Vanha liima vuollaan ohuemmaksi, jos jostain kohtaan lähteen kokonaan niin siihen kohtaan laitetaan pohjuste "maalia". Putsataan ja laitellaan aktivaattori sekä lasiin tuo maali. Sitten vaan liimat ja lasi kiinni.
Avatar
Jaakko Parantainen
Lasimestari
Viestit: 260
Liittynyt: 13.10.2005 22:03
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jaakko Parantainen »

Tuohon satakakskolmoseen kannattaisi laittaa ihan oikea kumilasille tarkoitettu tiivistemassa esim sika-lastomer tai wurthin Tuulilasin tiivistysmassa Professional. Tuubin kärjellä vaan pursottaa kumin ja pellin väliin niin reilusti että ylimääräistä pursuaa reilusti ulos, sitten tovin kuivumisen jälkeen liiat pois ja autokin näyttää siivolta sekä toivottavasti pitää vettä.
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Jaakko Parantainen kirjoitti:Tuohon satakakskolmoseen kannattaisi laittaa ihan oikea kumilasille tarkoitettu tiivistemassa esim sika-lastomer tai wurthin Tuulilasin tiivistysmassa Professional. Tuubin kärjellä vaan pursottaa kumin ja pellin väliin niin reilusti että ylimääräistä pursuaa reilusti ulos, sitten tovin kuivumisen jälkeen liiat pois ja autokin näyttää siivolta sekä toivottavasti pitää vettä.
Noniin tämä kuulostaa jo hyvältä, eli kuivuttuaan irtomaa katosta helposti? Vähän niinkun lasiliima :D
Avatar
Jaakko Parantainen
Lasimestari
Viestit: 260
Liittynyt: 13.10.2005 22:03
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jaakko Parantainen »

Ainakin tuo wurttilainen kun jonniin aikaa "nahkottuu" irtoo helposti nypläämällä,tuubin ohjeessa taitaa olla että kuivuttuaan irtoo maalarinteipillä. Sinälläänhän nuo ei kuivu kovaksi asti milloinkaan vaan jää pehmeäksi sinne kumin ja korin väliin,näimpä lasin saa myöskin irti ja vaihdettua tarvittaessa :D
Avatar
Jaakko Parantainen
Lasimestari
Viestit: 260
Liittynyt: 13.10.2005 22:03
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jaakko Parantainen »

[quote=

Osasyy epäonnistuneisiiin asennuksiin joita mun kohdalle on nyt kaksi sattunut on varmaan se että liima ei ole kuivunut tarpeeksi vaan auton on saanut hakea samana päivänä.
Toinen on sitten se että ei ne liikkeissä tee noita pohjatöitä kunnolla. Sehän vaatii aikaa.[/quote]

Kyllä auto pitää saada lasinvaihdosta samana päivänä ajoon siinä ei voi vika olla :!: Ja jos on valittu kunnollinen liike vaihtamaan lasi niin myös pohjatyöt tehdään kunnolla (ei meinaan ota yhtään enempää aikaa tehdä se kunnolla) ja lopputulos on varmasti parempi kuin itse ensimmäistä lasia vaihtaessa.
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Jaakko Parantainen kirjoitti:[quote=

Osasyy epäonnistuneisiiin asennuksiin joita mun kohdalle on nyt kaksi sattunut on varmaan se että liima ei ole kuivunut tarpeeksi vaan auton on saanut hakea samana päivänä.
Toinen on sitten se että ei ne liikkeissä tee noita pohjatöitä kunnolla. Sehän vaatii aikaa.

Kyllä auto pitää saada lasinvaihdosta samana päivänä ajoon siinä ei voi vika olla :!: Ja jos on valittu kunnollinen liike vaihtamaan lasi niin myös pohjatyöt tehdään kunnolla (ei meinaan ota yhtään enempää aikaa tehdä se kunnolla) ja lopputulos on varmasti parempi kuin itse ensimmäistä lasia vaihtaessa.
Työkaverin Opel Zafiraa ei ollut saanut samana päivänä pois....
En etsinyt halvinta nyrkkipajaa kummallakaan kertaa joten kait minulla vain oli huonoa tuuria. Molemmilla kerroilla minä vielä erikseen mainitsin että jos lasin alta löytyy ruostetta heidän pitää joko korjata se tai soittaa mulle, haen pois ja hitsaan ja teen pohjatyön ja tuon takasin lasin laittoa varten.


Varmaan oma laitto epäonnistuu jollakin tavalla tai tulee jotain vahinkoa, mutta on silti paljon hauskempi korjata ja kärsiä omia mokia kuin harmitella osaamatonta tai huolimatonta maksettua työtä. Hyvästä työstä voi ilomielin maksaakin, ei siinä mitään.
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Tänään laitoin sika-lastomer 710 soossia tuonne lasintiivisteen väliin sisä-ja ulkopuolta. Aikamoista mämmiä, sotkee joka paikan jos lipsumaan muuallekin kun tiivisteen alle. Saa nähä auttaako.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 kori”