ABS ongelmia

Katso myös W201.
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

ABS ongelmia

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

On alkanu taas kerran nuo absit v*ttuileen ja valo syttyilee miten milloinkin.
Jos anturit on puhtaat (viimeksi putsattu n. kuukausi sitten) niin mikä on seuraava vika kohde? Voiko perässä olevan anturin ottaa vain irti ja putsata,
vai tuleeko peräöljyt mäelle? Mistä pääsee mittamaan vastusarvot ja paljonko niiden pitäisi olla?

-Ville
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Perän anturi voi olla tiukassa kiinni.
Voi sen irrottaa, ei peräöljyt karkaa siitä reiästä.

Etuanturien pistokkeet löytyvät konepellin alta iskarin yläpäitten läheltä, taka-anturin pistoke takapenkin alta.

Mitähän ne vastusarvot oli, 700 ohmista reiluun kilo-ohmiin...

Katso että mittaat oikealta puolelta, etuanturien pistokkeet ovat vähän hämäävästi - helposti erehtyy mittaamaan ohjainlaitteen puolelta.

Voi olla että vika on anturin johdossa, jolloin mitatessa näyttää olevan kunnossa mutta joustoliikkeessä yhteys katkeaa.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Jos mittaamalla näyttää olevan kunnossa, mutta ajossa valo syttyilee yleensä pienen ajon jälkeen, niin kuinka vian voi paikallistaa? Ihme juttu, eilen toimi
absit koko päivän, tänään lakkaa toimimasta noin kilometrin sisällä liikkeelle lähdöstä...prkl :evil:
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Mitenkäs pyöränlaakerit edessä, onko klappia?
Ja onko ne hammaskehät navassa putsattu myös :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Ei pitäis laakereissa olla väljää. Talvirenkaat kun vaihdoin niin viimeksi putsasin anturit ja hammaskehistä sen mitä siitä reiästä sain putsattua.
Sen jälkeen toimi moitteetta jonkin aikaa...Mitenkä ne kehät olisi paras putsata? Voihan olla että ne niissä on kovemmanpuoleista gägää joka häiritsee, vaikka anturit on puhtaat.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Sen verran olen tässä tuota vikaa ehtinyt tutkailla, että absit menee häiriöön kun rattia kääntää jyrkästi. Eli olisikohan toiselta puolelta anturinjohto paskana?
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Todennäköistä, ainakin jos vikatila tulee ajossa käännettäessä rattia.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Kyllä juurikin näin
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Voihan puo. Uusi anturi maksaa 115 ekua, mutta molemmille puolille on omansa. Enkä tiedä kumpi noista on rikki. Ei viittis ostaa kahta anturia kun kerran toinen on ehjä. millä tuon voisi testailla. Onko kellään antaa lainaksi ehjiä antureita johtoineen :nocando:
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos kokeilet väännellä niitä johtoja samalla kun kaveri mittaa vastusta ?
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

meneekö vikatilaan noin, vai pitääkö renkaan vielä pyöriä?
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei mene vikatilaan, joutuu mittaamaan vastusmittarilla.
Olisi liian helppoa jos valo syttyisi... :(
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Nyt on anturit mittailtu, ja vikakin löytyi. Elikkäs repsikanpuolelta on johto poikki sen kiinnikkeen kohdalta, joka on etutolpassa kiinni. Siitä kun taivutteli niin vastus pomppi 950 ohmin ja äärettömän välillä. Miten korjaan?
pätkä johtoa pois, uusi pätkä tilalle ja tinaamalla ja kutistesukalla kuntoon vai? Uutta anturia ei kaiketi kannata vaihtaa, eikä se liittimen molkki mahtuiskaan ehjänä läpiviennistä.

Hauskaa tässä on se, että tuon mittailun jälkeen vika ei ole mennyt päälle kertaakaan kahden päivän aikana. Jäi kai johto semmoseen hyvään asentoon. No korjattavahan tuo on kuitenkin.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kirjotappas Ville satu mekkaan kun olet saanut ongelman pois päiväjärjestyksestä. :D
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Juottamalla pystyy korjaamaan, mutta viimeiseksi liimakutistesukka niin ei kosteus pääse liitoksiin.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Tai osta minulta anturi 30€:lla :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

En toistaseks tarvii anturia. Toimii taas pikku herkuttelun jälkeen moitteettomasti.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Omasta korjasin niin että otin 10cm pätkän johtoa pois ja liitin sokeripalalla :happy: Hyvin toiminu jo 2vuotta. :D

Juuri sillon ei jaksanu alkaa tinailemaan mitään hipo liitoksia. :D
Aina kun käyttää renkaan pois niin suhauttaa vaikka spryy vaseliinia liitokseen niin ei ole menny miksikään.
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Onko se johto tavallinen kaksiparinen vai koksi tyylinen. En itse ole vielä joutunut korjaamaan.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Tavallinen kaksioparinen se on..onhan :roll: ....on se :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

ABS :help:

mahtavat kun toimii ja mieltä sumentavat kun ei toimi.. itse olen vaaan todennut että ei toimi, olen odotellut tuota kevättä ja tallin tyhjentymistä.

mitenkäs tuo abs valo vaikuttaa niiden toimivuuteen mulla ei valo pala edes käynnistettäessä autoa, joko sieltä on lamppu palanut tai sitä ei siellä ole paikoillaan :?

tuosta valosta täytyy vissiin aloittaa eli mittaristo irti :idea:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Ettei vaan joku olis ottanu absin sulaketta irti, kun on vittuuntunut vikoihin.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

jos kyse on siitä akun takana olevasta releestä jonka päässä on 10A sulake, se oli ehjä kun katsoin :D

hyvä lähtee vikaa hakemaan kun ei ole aavistustakaan mitä sille on jo yritetty tehdä.. jos on yritetty abs jarruja korjata..
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

dollarihymy kirjoitti:jos kyse on siitä akun takana olevasta releestä jonka päässä on 10A sulake, se oli ehjä kun katsoin :D

hyvä lähtee vikaa hakemaan kun ei ole aavistustakaan mitä sille on jo yritetty tehdä.. jos on yritetty abs jarruja korjata..
Akun takana oleva sulake on ylijännitesuojareleen sulake, sekin kyllä voi vaikuttaa absien toimintaan. Eikös abseilla ole sulake ihan siinä sulakerasiassa. Jos jarrut on renannu edellisellä omistajalla, niin se on voinu ottaa sulakkeen irti, tai sitten vain polttimon mittaristosta.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Tsekkaa se merkkivalo nyt ensin :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

Lucky-Dog kirjoitti:Tsekkaa se merkkivalo nyt ensin :lol:
okei otan viikonloppuna mittariston irti ja katson polttimon.. jos sää sallii :D

ahaaa toinenkin sulake ja sulake rasiassa.. täytyy kurkata sitäkin ..pääsee homma alkuun..

ja opin uuttakin YLIJÄNNITESUOJARELE... mikäs se hopeinen laatikko siinä vieressä on.. onkos siinä ABS aivot :roll:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

moro taas .. olen vähän etuajassa tai jos perjantai katsotaan jo viikonlopuksi niin OK..

mutta mittari on irti ja lamppu puuttui abs valosta.. laitoin lampun ja koklasin avaimella.. syttyi valo ja sammui kun laitoin käyntiin..HÄH heitin lenkin ja musta ne jarrut ovat samanlaiset.. ei ainaskaan mitenkään polkimessa huomaa tärinää :roll:
PITÄSKÖ HUOMATA.. OIKEEN KUNNOLLA VAI MITEN :?: :?:

ainoa valo jota en saanut palamaan on valojen vikavalo.. tämä kuuluu sinälläänsä tähän ettei se vaan ole abs valo.. mitenkä ne värit oikeen menee niissä johdoissa..

SIIS hakusessa ABS valon johtojen VÄRIT..

ja musta sulakekkin on konehuoneessa ehjä.. oli ainaskin päällisin pitää vielä ottaa irti ja katsoa oikeen kädessä onko ehjä..
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Liukkaalla tiellä voimakkaasti jarrutettaessa jarrut eivät mene lukkoon vaan polkimessa tuntuu "rutinaa" - ja kuuluukin, jos ABS toimii.
Normaalijarrutuksessa eroa ei huomaa mitenkään.

Miissä lamppujen johdoissa on pikku lippulaput joissa numero mihin mikäkin johto kuuluu.
oulaistenliikenne.fi
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

vai pikkulaput..HEH joku on ne vienyt :cry:

mutta oletetaan että laitoin lampun siihen ABS merkkivaloon kun siitä sellanen puuttui..

YLIJÄNNITESUOJARELE katsoin sen sulakkeen juuri uudestaan ja se on poks rikki ja poikki..mikäs sen aiheuttaa..

voiko tuon releen rikkoa jos autoa hitsataan vai rikkoutuuko se harmaa iso boksi sen vierestä..

vai oletammeko vain että ylijänniterele on rikki.. vai mistä lähden vikaa nyt hakemaan???
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

menee sulake heti ..ilmeissti kun auton pistää käyntiin, onkos jollakin dieknoosia tähän vaivaaan :roll:

vikavirtasuojan sulake..

kokemuksia ooootellan :wink:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 jarrut”