Seisontajarruremppa, mitä kannattaa hankkia valamiiks?
Seisontajarruremppa, mitä kannattaa hankkia valamiiks?
Itse tekemiselle on erinomaiset ohjeet mekassa http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... ruremontti
Mutta mitäs sitä kannattaa varata remonttia varten valmiiksi?
Varmaan ainakin:
- Jarrukengät
- Ehkä jopa jarrulevyt? Sittenhän tiesti mennee palattiin uusiin jos niikseen. Vaikka toisaalta levyt kyllä ovat vielä ihan pelikelpoiset. Kumpi noista loppuu ensin, aktiivijarrun levypaksuus, vai seisontajarrun rumpuosa?
- Löytyisiköhän valmiina settinä neth muut hilut sinne?
- Kannattaako ja varuilta ottaa uudet vaijerinpätkät, vai menneekö ne minnee?
Syy miksi meinasin hommaan ryhtyä on stondisbreikin tehottomuus säädöistä huolimatta, ja edellinen omistaja jo myyntivaiheessa tiedotti että moinen homma voipi olla eessä.
Onko jottain jota kannattaa samalla uusia kun hommaan ryhtyy? Pyöränkromikaaret
Mutta mitäs sitä kannattaa varata remonttia varten valmiiksi?
Varmaan ainakin:
- Jarrukengät
- Ehkä jopa jarrulevyt? Sittenhän tiesti mennee palattiin uusiin jos niikseen. Vaikka toisaalta levyt kyllä ovat vielä ihan pelikelpoiset. Kumpi noista loppuu ensin, aktiivijarrun levypaksuus, vai seisontajarrun rumpuosa?
- Löytyisiköhän valmiina settinä neth muut hilut sinne?
- Kannattaako ja varuilta ottaa uudet vaijerinpätkät, vai menneekö ne minnee?
Syy miksi meinasin hommaan ryhtyä on stondisbreikin tehottomuus säädöistä huolimatta, ja edellinen omistaja jo myyntivaiheessa tiedotti että moinen homma voipi olla eessä.
Onko jottain jota kannattaa samalla uusia kun hommaan ryhtyy? Pyöränkromikaaret
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Noniin.
-Koppa olutta
-Jarrukenkien asennussarja, voi olla vanhat happamia.
-Levyt, halpoja. Miksei siis samalla vaivalla
-Jarrupalat, lue edellinen.
Vaijerit muistaakseni aika v-mäinen vaihtaa, tuskin kannattaa jossei jäädy jumiin, eli ole kuori rikki tms.
-Tapsa
PS. asentelun iloa.
-Koppa olutta
-Jarrukenkien asennussarja, voi olla vanhat happamia.
-Levyt, halpoja. Miksei siis samalla vaivalla
-Jarrupalat, lue edellinen.
Vaijerit muistaakseni aika v-mäinen vaihtaa, tuskin kannattaa jossei jäädy jumiin, eli ole kuori rikki tms.
-Tapsa
PS. asentelun iloa.
Tähdellisen parantola
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
[quote="tapio89"]Noniin.
-Koppa olutta [guote]
Ei, ku mustaherukkamehuva.
Mie laitoin kaikki hilut napoloihi kerralla. Alle satasen se jää ja sit on ku uuvvet.
-Koppa olutta [guote]
Ei, ku mustaherukkamehuva.
Mie laitoin kaikki hilut napoloihi kerralla. Alle satasen se jää ja sit on ku uuvvet.
Viimeksi muokannut Lokkiistiikkapiällikkö, 01.3.2008 12:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VALMET 5oo -69
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Ohan ne kahtee asti.
Se muute on vinkijä se levittäjänivel siinä jarrukenkii välissä, lähtöö niinko Rupriikin kuutiosta, oikeessa asennossa heleposti, muits sit laittoo samoin päin ko olikii ettei veännätä vaijeria enempöö, oha sulla kamera ota kuvii mite päin se alupittäi olj.
No jaa , mistäs sitä tietää onko edelline asentaja varmasti sen laittanna oikei päin. Siinä vaijerin päässä on tappi, että tiijjät ettei se ole kiintijä vaijerissa. Ota irti , ja herkistele, ja voitele liukupinnat kuparitahnalla. Se tappi pyssyy siinä linkun sisällä ku kiäntyy kii, ja kaikkii muihinkii liukupintoloihi kuparitahnoo.
Ei kenkii, ne pyyhi vaikka mineraalitärtätillä, se on evullista Kärkkäisellä.
Se muute on vinkijä se levittäjänivel siinä jarrukenkii välissä, lähtöö niinko Rupriikin kuutiosta, oikeessa asennossa heleposti, muits sit laittoo samoin päin ko olikii ettei veännätä vaijeria enempöö, oha sulla kamera ota kuvii mite päin se alupittäi olj.
No jaa , mistäs sitä tietää onko edelline asentaja varmasti sen laittanna oikei päin. Siinä vaijerin päässä on tappi, että tiijjät ettei se ole kiintijä vaijerissa. Ota irti , ja herkistele, ja voitele liukupinnat kuparitahnalla. Se tappi pyssyy siinä linkun sisällä ku kiäntyy kii, ja kaikkii muihinkii liukupintoloihi kuparitahnoo.
Ei kenkii, ne pyyhi vaikka mineraalitärtätillä, se on evullista Kärkkäisellä.
VALMET 5oo -69
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Re: Seisontajarruremppa, mitä kannattaa hankkia valamiiks?
Tuos ois sitte vielä parit kuvatkin, tasauskoneisto oli muistaakseni erillainen W124:ssa, mutta muutoin sisuskalut on samanmoiset:jovihava kirjoitti:Itse tekemiselle on erinomaiset ohjeet mekassa http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... ruremontti
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... ruremontti
Mul ois tuo jousien paikalleenlaittotyökalukin jossain...
Detalista näky ihan kiva kuva:
Josta tulikin muuten mieleen että onkos W124:ssa sama homma että jos jarrukilpi ruostuu pois niin eipä se vaijerikaan kunnolla pysy paikoillaan ja näin ollen ei seisontajarru oikein tahro toimia ?
-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Eikös se oo Jovilla 124:n ennee, en mie sekkaannu siihe mekaniikkaa mutta samanlaineha se on kai pystylampusta alakai. On vissii.
Se levittäjänivel on nii päi että vaijerin pää ja tappi on perän puolella.
Nii, suattaaha ne olla ruostunna ne vaijerin läpimeno reijät.
No, sopeva prikka ja MAG:illa kii ja sinkkispräytä perrää.
Se levittäjänivel on nii päi että vaijerin pää ja tappi on perän puolella.
Nii, suattaaha ne olla ruostunna ne vaijerin läpimeno reijät.
No, sopeva prikka ja MAG:illa kii ja sinkkispräytä perrää.
VALMET 5oo -69
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Jos sulla on se asennussarja, niin pura vanhat käsijarruosat voimalla pois. Eli siis ne kenkiä kiinni pitävät jouset vetäset dremelillä poikki, säästyy tappelulta.
No joo, lähteehän ne joskus kivasti pois, mutta joskus ei v*tullakaan.
Tai no... En tiiä lähteekö sillä, en ole kokeillut.
No joo, lähteehän ne joskus kivasti pois, mutta joskus ei v*tullakaan.
Tai no... En tiiä lähteekö sillä, en ole kokeillut.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Kiitoksia!tapio89 kirjoitti:PS. asentelun iloa.
Tulihan tuota harakiritarvikkeet hommattua:
Josko nuot punosi paikalleen tässä lomien aikana.
Kuva oli kiva, tänks. Melkein kävin teiltä Liminkasta sen jousityökalun hakemassa, en vaan tienny jotta minne tullaMalm kirjoitti:Mul ois tuo jousien paikalleenlaittotyökalukin jossain...
Detalista näky ihan kiva kuva:
Kempeleeseen Biltemålle ajellessa osuin kolaripaikalle, Saabbi ja Toyota oli pussanneet
Mitä ohiajaessa onnistuin havainnoimaan, niin tuskinpa tuossa oli varsin henkilövahinkoja tullut, ainakaan toivottavasti ei
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
W123:een ainaki oli vain pelkät kengät paketissa ko ostin taannoin käsijarruun uudet helyt...dealer kirjoitti:Kuvasta päätellen jokin varaosaliike myy käsijarrukenkäsarjaa jossa ei ole kiinnitysjousia mukana.
Vai mitä nuissa kaikissa pikku pussukoissa on ?
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Jos vaan intoa riittää ja peli ei ole osahankintojen osalta vielä menetetty niin kannattaa vaihtaa myös ne vaijerit. Mulla oli mennyt 18 vuoden aikana vaijerit aika heikkoon kuntoon, eikä olisi montaa kertaa enää tarvinnut polkaista. Vaijerit ruostuu kaikesta suolasta ja paskasta ja säikeet alkaa vanhemmiten katkeilla.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Tämä on ihan tarpeeksi lähellä omaa onkelmaa: Miten nuo seisontajarrukenkien pidikejousten pitäisi olla? Se alempi niistä ottaa juuri nyt ja tällä hetkellä renkaan pultteihin kiinni. Käytin levyn pois ja kattelin, ei näyttänyt mitenkään erinlaiselta, sain tosin painettua sitä hiukan sisäänpäin jolloin ei enää ottanut kiinni niin paljoa. Kun se ylempi jousi ei ota kiinni mutta alempi ottaa...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
se alempi ei ole ilimeisesti aivan kohillaanMultiviri kirjoitti:Tämä on ihan tarpeeksi lähellä omaa onkelmaa: Miten nuo seisontajarrukenkien pidikejousten pitäisi olla? Se alempi niistä ottaa juuri nyt ja tällä hetkellä renkaan pultteihin kiinni. Käytin levyn pois ja kattelin, ei näyttänyt mitenkään erinlaiselta, sain tosin painettua sitä hiukan sisäänpäin jolloin ei enää ottanut kiinni niin paljoa. Kun se ylempi jousi ei ota kiinni mutta alempi ottaa...
Oli hiukka väärässä asennossa se. Vähän kun käänsi niin ei mitään ongelmaa.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Kumma vaan ettei toisella puolen ollut ongelmaa... Se jousi oli jotenkin vinossa siinä. Ei saa enää lyhyempiä pultteja Nykyset on alle 50mm... Ainakaan Tarviketorilla ei ollu, tiiä sitten pitäskö nuissa olla pallokartio?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Nii-in, pitkähän on pilalla mutta lyhyttä voi aina jatkaaMultiviri kirjoitti:... Ei saa enää lyhyempiä pultteja ...
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®