Jarrupalojen varoitusvalo palaa? Voiko ajaa vielä pitkään?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
BigA
Viestit: 137
Liittynyt: 12.2.2006 22:26
Paikkakunta: Riihimäki

Jarrupalojen varoitusvalo palaa? Voiko ajaa vielä pitkään?

Viesti Kirjoittaja BigA »

Terve !

Pommin kuva syttyi kojetauluun, elikkä ilmoitus jarrupalojen kulumisesta.
onko kokemusta, että pitääkö viedä heti pajalle vai voisiko ajella vielä jonkun kilometrin?
Valo syttyi viime viikolla ja tällä viikolla ei taas ole näkynyt, elikkä saattoi olla väärä hälytyskin?

Elikkä kuinka pian se valo mersussa syttyy ja onko siellä vielä pintaa paljonkin jäljellä?
300D / - 93 (farkku)
Volvo 740 (2,3) - 89 (Sedan)
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 976
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

itelläki sytty tuo valo palamaan sadeilmalla joksikin aikaa ja sammui,mutta seuraavan sadeilman jälkeen paloi kuukauden verran nyt ollut pari viikkoa palamatta.paloista kyllä löytyy pintaa katsottu on.

suosittelen ensin katsomaan onko paloissa pintaa ennenkö viet autoa palojen vaihtoon.
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Mukava että tälläinenki asia ponnahtaa pintoihi.
Koskaan en oo vielä moista POMMI valoa saanu syttyyn.

Mukava tietää, kyll kohta joku tarkan arvion tänne losauttaa.
Kyll se varmaan aika pal antaa vielä ajella.
Sinähä se hyvä puoli että se ei kuittaannu ennen kun laittaa UUDET.

Sen tunnistimen ko vaihtaa,ellei laita uutta ni kantsii lyödä ohuella tuurnalla, niin saa ehyenä lähtemään.
Jos kampee ruuvimeiselillä ni kauan ollut ja sittaaanyunut yleensä halkee.
Se stöpseli sieltä muovikannen alta tulee suoraan vetämällä, kavennuksesta onkätevä ottaa pyöröpihdeillä. :wink: Eikä kiskoa spiraalia suoraks, mutta jos laittaa uuden ni sit ei tietenkää mittää väliä, :lol:
VALMET 5oo -69
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tupru »

Riippuu kilometreistä, mutta en suosittele mahottomia ajamaan..

Ite törryyttelin vielä jonku kuukauden eka väläyksestä, ja sitte kun vaihto paloja, niin kappas vaan. Oli kulunu palat ihan loppuun ja osittain se anturiki. Anturi oli menny rikki-poikki-irti-särki ja sehän piti vaihtaa uuteen..

Mahottoman kallis muuten se anturi.. oisko kaks egee ollu? :roll:
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

tupru kirjoitti:Mahottoman kallis muuten se anturi.. oisko kaks egee ollu? :roll:
Joo se sisältää arvokasta ja herkkää mikroelektroniikkaa, oikein viimeistä huutoa olevaa teknologiaa puolijohteissa (johtaa, ei johda), sillä se on niin kallis. :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Itsellä oli kulunu aivan loppuun/anturiin asti, kun ajelin pari päivää valoilmiö mittaristossa...
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Sanoisin että ainakin muutama kuukausi eli 5 tkm menee vielä, sitten voi
alkaa levyt kulumaan, riippuen palojen pehmeydestä ja ajotyylistä.
Saattaa mennä kauemminkin, itse taisin päästellä 10 tkm ja aika
finaalissa oli palat, kulumisvaroitinkin oli jo kulunut loppuun. Laitoin
uudet levyt ja palat, kun levytkin olivat alle minimimitan. Ja uudet
tunnistimet, vanhat hajosivat pois otossa.

Jarujen ääni ja tuntuma muuttuu siinä vaiheessa, kun pala on loppu ja
metalli on metallia vasten. Jarru alkaa rahista.

Automaatti nakertaa jarruja hiukan nopeammin kuin käsivalintainen
johtuen suuremmasta painosta ja moottorijarrutuksen vähäisyydstä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 jarrut”