etujarrut ei palauta, kiire ois ja keinot loppu
etujarrut ei palauta, kiire ois ja keinot loppu
Nyt on kaikki mahdollinen tullu tehtyä mitä vaan keksin. Uusittu palat, levyt, letkut ja putket, sylinteri vaihdettu ja satulat koottu uusilla männillä ja kumiosilla. Ja jarrut luonnollisesti ilmattu ja uudet nesteet kierrossa.
Edelleen etujarrut jää laahaamaan, 4km ajolenkin jälkeen etulevyt sen verran lämpöiset et lumi sihisee het reippaasti, enkä enää tiedä mitä veetä tuon kanssa tekis. Huomenna puolilta päivin pitäis päästä ajoon mutta eipä tuolla oikein uskaltaisi minnekään mennä kun etujarrut tuollaiset.
Jarrutettaessa ei puolla suuntaan eikä toiseen. et ainakin tasaisesti ottaa kiinni.
Edelleen etujarrut jää laahaamaan, 4km ajolenkin jälkeen etulevyt sen verran lämpöiset et lumi sihisee het reippaasti, enkä enää tiedä mitä veetä tuon kanssa tekis. Huomenna puolilta päivin pitäis päästä ajoon mutta eipä tuolla oikein uskaltaisi minnekään mennä kun etujarrut tuollaiset.
Jarrutettaessa ei puolla suuntaan eikä toiseen. et ainakin tasaisesti ottaa kiinni.
Kokeileppa et hiot paloista millin pari pois
Tarvike paloista jotkin liian paksuja
Tarvike paloista jotkin liian paksuja
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Tuli myös ehdotus sen pääsylinterin tangon säätämisestä, mitenköhän tuo käytännössä tehdään? Nyt kaks viikonloppua pelkästään noiden jarrujen kanssa menny tuhratessa et alkaa ahistaa aika reippaasti.
Kävi mielessä kyl toikin et nyt kun kaikki uutta palikkaa, niin saattaa hetki mennä et asettuvat kunnolla. Muttei koskaan aikaisemmin tuolleen ole tehny minkään auton kanssa johon jarruja oon remppaillut.
Kävi mielessä kyl toikin et nyt kun kaikki uutta palikkaa, niin saattaa hetki mennä et asettuvat kunnolla. Muttei koskaan aikaisemmin tuolleen ole tehny minkään auton kanssa johon jarruja oon remppaillut.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Aika epätoden näköistä että pääsylinterin asema olis muuttunut. Onko uiva satula vai 2 mätänen??? Uivassa vois liuku jumia ja siihenkin runtunen ja lämpö auttaa sekä irrotus öljysv22 kirjoitti:Tuli myös ehdotus sen pääsylinterin tangon säätämisestä, mitenköhän tuo käytännössä tehdään? Nyt kaks viikonloppua pelkästään noiden jarrujen kanssa menny tuhratessa et alkaa ahistaa aika reippaasti.
Kävi mielessä kyl toikin et nyt kun kaikki uutta palikkaa, niin saattaa hetki mennä et asettuvat kunnolla. Muttei koskaan aikaisemmin tuolleen ole tehny minkään auton kanssa johon jarruja oon remppaillut.
Jarruputket on ok, ne varmuuden vuoksi vaihdoinkin kun epäilin että jotain tukosta. Palat liikkuu mukavasti ja liukutapit toimii kerrankin kuin unelma.
Tuo löysäily täytyy vielä kokeilla, mutta ne tosiaan ovat samalla tavalla molemmilta puolilta jumittamassa eli siksi epäily jonnekin pääsylinterin tienoille meni. Ja tosiaan kahdella eri pääsylinterillä nyt kokeiltu, eikä ollut mitään vaikutusta asiaan.
Tuo löysäily täytyy vielä kokeilla, mutta ne tosiaan ovat samalla tavalla molemmilta puolilta jumittamassa eli siksi epäily jonnekin pääsylinterin tienoille meni. Ja tosiaan kahdella eri pääsylinterillä nyt kokeiltu, eikä ollut mitään vaikutusta asiaan.
Ei meikäläisen vehkeillä sitä sylinteriä saa löysättyä ilman että ottaa säiliön irti. Pitää nyt ilta varmaan leikkiä teiniä ja kiertää kylillä jarruja kokeillen, jos ne uutuuttaan vielä jumittaa. En itsekään kovin todennäköisenä sitä säätötankoa pitäisi, kun ei ole mitään syytä miksi se olis muuttanut asentoaan, mutta ohjeet sen säätämiseksi otan kyllä kiitollisena vastaan, ei taida muita vaihtoehtoja enää olla. Kaikki palikat kuitenkin uusittu, ja aika oudolta tuntuis että kahdessa eri pääsylinterissä olisi ihan samanlainen vika.
ei saa kylillä saa kunnon lämpösii jarruihinsv22 kirjoitti:Ei meikäläisen vehkeillä sitä sylinteriä saa löysättyä ilman että ottaa säiliön irti. Pitää nyt ilta varmaan leikkiä teiniä ja kiertää kylillä jarruja kokeillen, jos ne uutuuttaan vielä jumittaa. En itsekään kovin todennäköisenä sitä säätötankoa pitäisi, kun ei ole mitään syytä miksi se olis muuttanut asentoaan, mutta ohjeet sen säätämiseksi otan kyllä kiitollisena vastaan, ei taida muita vaihtoehtoja enää olla. Kaikki palikat kuitenkin uusittu, ja aika oudolta tuntuis että kahdessa eri pääsylinterissä olisi ihan samanlainen vika.
Tutkiskelin sisäpuolelta, eikä ollut mitään esteitä polkimen eessä. En sitten alkanut tappia vääntelemään kun ei saanut kunnon tolkkua miten sitä säädetään. Oletushan nyt on et se koko varsi pyörisi ihan käsin ja sitä sais löysättyä sillä tavoin, mut kun en koko poljinta jaksanut irrottaa eikä ihan käsivoimat riittäneet painamaan sitä tappia niin alas et sais pyöriteltyä.
Tein pitemmän koeajelun kunnollisilla jarrutuksilla, jos niissä olisi uutuuden mukanaan tuomaa jäykkyyttä muttajäi kokeilu vähän vajaaksi kun aika loppui kesken. Ensi viikolla taas uutta yritystä, joskos sitte sais taas paremmin aikaseksi.
Meni tosin hermot kun viime kesän tappelin tyhjäkäynnin kanssa ja nyt taas tuon jarrurempan jälkeen tyhjäkäynti kierrokset pomppas tonniin..
Tein pitemmän koeajelun kunnollisilla jarrutuksilla, jos niissä olisi uutuuden mukanaan tuomaa jäykkyyttä muttajäi kokeilu vähän vajaaksi kun aika loppui kesken. Ensi viikolla taas uutta yritystä, joskos sitte sais taas paremmin aikaseksi.
Meni tosin hermot kun viime kesän tappelin tyhjäkäynnin kanssa ja nyt taas tuon jarrurempan jälkeen tyhjäkäynti kierrokset pomppas tonniin..
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
juu tietysti ura tarttee putsata mutta tarkotin sitä uran ulkoreunaa, otikko siitä ruosteen poissv22 kirjoitti:Ekalla yrityksellä jäi putsaamatta ja tietysti molemmin puolin männän suojakumit olivat liiskaantuneet väliin. Tästä viisastuneena putsasin ne urat kunnolla ja kasasin toistamiseen uusilla kumeilla.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Luulis et ei oo, ongelma alkoi ja pysyny suht samana ennen kuin ees koskin sylinteriin, ei pitäs siltäkään suunnalta ongelmaa löytyä.
Vanha rouva menee perjantaina pyöränkulmien säätöön, pitänee tutulta mekaanikolta kysäistä joskos samalla vähä vilkaisis niitä jarrujakin, oma ymmärrys on loppunut jo jokin aika sitten
Vanha rouva menee perjantaina pyöränkulmien säätöön, pitänee tutulta mekaanikolta kysäistä joskos samalla vähä vilkaisis niitä jarrujakin, oma ymmärrys on loppunut jo jokin aika sitten
ilmeisesti olit koittanu tosiaan ilmausruuviakin löysätä? eikä vaikutusta äkkiseltään tulis mieleen että jos se ei helpota jarrua niin vika on satuloissa eikä kellään kaverilla ole joutavanpäiväsiä vanhoja satuloita että voisi kokeilla et toimiisko ne?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]