etujarrut ei palauta, kiire ois ja keinot loppu

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

etujarrut ei palauta, kiire ois ja keinot loppu

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Nyt on kaikki mahdollinen tullu tehtyä mitä vaan keksin. Uusittu palat, levyt, letkut ja putket, sylinteri vaihdettu ja satulat koottu uusilla männillä ja kumiosilla. Ja jarrut luonnollisesti ilmattu ja uudet nesteet kierrossa.

Edelleen etujarrut jää laahaamaan, 4km ajolenkin jälkeen etulevyt sen verran lämpöiset et lumi sihisee het reippaasti, enkä enää tiedä mitä veetä tuon kanssa tekis. Huomenna puolilta päivin pitäis päästä ajoon mutta eipä tuolla oikein uskaltaisi minnekään mennä kun etujarrut tuollaiset.

Jarrutettaessa ei puolla suuntaan eikä toiseen. et ainakin tasaisesti ottaa kiinni.
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Kokeileppa et hiot paloista millin pari pois
Tarvike paloista jotkin liian paksuja
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Tälläkertaa tuli kerrankin ostettua ihan alkuperäispalat, mutta pitänee tuota kokeilla. Siinä vaiheessa kun männät painaa pohjaan se menee ihan ongelmitta paikoilleen, mutta jahka ne pumppaa kohilleen niin eipähän enää rengaskaan pyöri niinkuin pitäis.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Ota joku sorapätkä ja kunnon runtua jarruille ett miten käy, pitää lenkin jälkeen haista oikeen "rälläkälle" piha lenkin jälkeen. Tollai mää ton c jarrut hipistelin leimalle :shock:
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Tuli myös ehdotus sen pääsylinterin tangon säätämisestä, mitenköhän tuo käytännössä tehdään? Nyt kaks viikonloppua pelkästään noiden jarrujen kanssa menny tuhratessa et alkaa ahistaa aika reippaasti.

Kävi mielessä kyl toikin et nyt kun kaikki uutta palikkaa, niin saattaa hetki mennä et asettuvat kunnolla. Muttei koskaan aikaisemmin tuolleen ole tehny minkään auton kanssa johon jarruja oon remppaillut.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

olisko jarruputki litissä, liikkuuko palat satulassa hyvin enne paikalleen laittoa ja liikkuuko satula liukutapeissa liukkaasti :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kokeile löysätä ilmaruuvia, jos se löysää jarrun pois päältä niin vika on kauempana ... edelleen kun jarru laahaa niin löysäät putkea pääsylinterin kyljestä, jos auttaa niin vika on pääsylinterissä tai jossain siellä suunnalla...
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

sv22 kirjoitti:Tuli myös ehdotus sen pääsylinterin tangon säätämisestä, mitenköhän tuo käytännössä tehdään? Nyt kaks viikonloppua pelkästään noiden jarrujen kanssa menny tuhratessa et alkaa ahistaa aika reippaasti.

Kävi mielessä kyl toikin et nyt kun kaikki uutta palikkaa, niin saattaa hetki mennä et asettuvat kunnolla. Muttei koskaan aikaisemmin tuolleen ole tehny minkään auton kanssa johon jarruja oon remppaillut.
Aika epätoden näköistä että pääsylinterin asema olis muuttunut. Onko uiva satula vai 2 mätänen??? Uivassa vois liuku jumia ja siihenkin runtunen ja lämpö auttaa sekä irrotus öljy
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Jarruputket on ok, ne varmuuden vuoksi vaihdoinkin kun epäilin että jotain tukosta. Palat liikkuu mukavasti ja liukutapit toimii kerrankin kuin unelma.

Tuo löysäily täytyy vielä kokeilla, mutta ne tosiaan ovat samalla tavalla molemmilta puolilta jumittamassa eli siksi epäily jonnekin pääsylinterin tienoille meni. Ja tosiaan kahdella eri pääsylinterillä nyt kokeiltu, eikä ollut mitään vaikutusta asiaan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No löysää pääsylinteri irti jarrujen laahatessa, sehän on kahdella mutterilla kiinni ?
Ei ainakaan tanko paina sitten.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Ei meikäläisen vehkeillä sitä sylinteriä saa löysättyä ilman että ottaa säiliön irti. Pitää nyt ilta varmaan leikkiä teiniä ja kiertää kylillä jarruja kokeillen, jos ne uutuuttaan vielä jumittaa. En itsekään kovin todennäköisenä sitä säätötankoa pitäisi, kun ei ole mitään syytä miksi se olis muuttanut asentoaan, mutta ohjeet sen säätämiseksi otan kyllä kiitollisena vastaan, ei taida muita vaihtoehtoja enää olla. Kaikki palikat kuitenkin uusittu, ja aika oudolta tuntuis että kahdessa eri pääsylinterissä olisi ihan samanlainen vika.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

sv22 kirjoitti:Ei meikäläisen vehkeillä sitä sylinteriä saa löysättyä ilman että ottaa säiliön irti. Pitää nyt ilta varmaan leikkiä teiniä ja kiertää kylillä jarruja kokeillen, jos ne uutuuttaan vielä jumittaa. En itsekään kovin todennäköisenä sitä säätötankoa pitäisi, kun ei ole mitään syytä miksi se olis muuttanut asentoaan, mutta ohjeet sen säätämiseksi otan kyllä kiitollisena vastaan, ei taida muita vaihtoehtoja enää olla. Kaikki palikat kuitenkin uusittu, ja aika oudolta tuntuis että kahdessa eri pääsylinterissä olisi ihan samanlainen vika.
ei saa kylillä saa kunnon lämpösii jarruihin :wink:
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

jarru letku murenee sisältä eli menee tukkoon. Kun tulee paluu virtaus
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Molemmin puolin letkut noin viikon vanhat, tuota varaosaliikkeesäkin veikkasivat kun jarruihin uutta osaa kävin lunastamassa.
Avatar
Moska
Viestit: 410
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

Voisko jarrupolkimen mekaniikassa olla jotain pielessä? Ei nouse riittävän ylös?
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Tutkiskelin sisäpuolelta, eikä ollut mitään esteitä polkimen eessä. En sitten alkanut tappia vääntelemään kun ei saanut kunnon tolkkua miten sitä säädetään. Oletushan nyt on et se koko varsi pyörisi ihan käsin ja sitä sais löysättyä sillä tavoin, mut kun en koko poljinta jaksanut irrottaa eikä ihan käsivoimat riittäneet painamaan sitä tappia niin alas et sais pyöriteltyä.

Tein pitemmän koeajelun kunnollisilla jarrutuksilla, jos niissä olisi uutuuden mukanaan tuomaa jäykkyyttä muttajäi kokeilu vähän vajaaksi kun aika loppui kesken. Ensi viikolla taas uutta yritystä, joskos sitte sais taas paremmin aikaseksi.

Meni tosin hermot kun viime kesän tappelin tyhjäkäynnin kanssa ja nyt taas tuon jarrurempan jälkeen tyhjäkäynti kierrokset pomppas tonniin.. :evil:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kun laitoit uudet männät satuloihin, niin poistikko ruosteet jarrukumin uran ulko reunasta, vähän vaikee selittää paikka eikä ole kuvaakaan siitä kun itte putsaan sen aina kun puran satulan :wink:
oire sopis tälläseen vikaan oikein hyvin :lol:
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Ekalla yrityksellä jäi putsaamatta ja tietysti molemmin puolin männän suojakumit olivat liiskaantuneet väliin. Tästä viisastuneena putsasin ne urat kunnolla ja kasasin toistamiseen uusilla kumeilla.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

sv22 kirjoitti:Ekalla yrityksellä jäi putsaamatta ja tietysti molemmin puolin männän suojakumit olivat liiskaantuneet väliin. Tästä viisastuneena putsasin ne urat kunnolla ja kasasin toistamiseen uusilla kumeilla.
juu tietysti ura tarttee putsata mutta tarkotin sitä uran ulkoreunaa, otikko siitä ruosteen pois :roll:
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Joo, se tuli samassa putsattua. Jos ei muuta keinoa löydy niin täytyy ottaa vielä kertaalleen auki ja uusia putsaaminen.

Irtonaisina männät painuu suht kevyesti käsin pohjaan eikä ne kiinnitettyinäkään erityisemmin vastustele kun puristaa kasaan.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

onkos pääsylinteriä uusittu koskaan :roll: nouseeko poljin kunnolla yläasentoonsa :roll:
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Uusittu ja uusittu, mutta pääsylinteri vaihdettu eikä ollut mitään vaikutusta. Poljin tulee kunnolla yläasentoon, ainakaan itse poljin ei rajoita sitä liikettä. Kokeilin sen varren irrottaa polkimesta, ja poljin tulee siitä vielä pikkusen ylös, ei siitä pitäis vikaa löytyä.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

eihän piirit o voineet mennö ristiin pää sylkältä ?
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Luulis et ei oo, ongelma alkoi ja pysyny suht samana ennen kuin ees koskin sylinteriin, ei pitäs siltäkään suunnalta ongelmaa löytyä.

Vanha rouva menee perjantaina pyöränkulmien säätöön, pitänee tutulta mekaanikolta kysäistä joskos samalla vähä vilkaisis niitä jarrujakin, oma ymmärrys on loppunut jo jokin aika sitten
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

ilmeisesti olit koittanu tosiaan ilmausruuviakin löysätä? eikä vaikutusta :shock: :?: äkkiseltään tulis mieleen että jos se ei helpota jarrua niin vika on satuloissa :? eikä kellään kaverilla ole joutavanpäiväsiä vanhoja satuloita että voisi kokeilla et toimiisko ne?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Noh, kahet eri satulatkin kokeiltu, alkuperäiset ja sittet varaosavehkeestä toiset jotka kunnolla putsatut ja uusilla palikoilla kasatut.

Kyllä se vaikuttais sinne pääsylinterin säädön suuntaan kallistuvan, nyt ku sen säädön vaan keksis
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

onkos abs :roll:
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

eipä ole moista hienoa keksintöä tähän eksynyt.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 jarrut”